Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Okee, de spanning op de pomp gaan we meten.
En we gaan ook de sensor doormeten.Bedankt voor je advies ik hoop dat het probleem met het niet weten wat er kapot is opgelost kan worden.
Ik zal je op de hoogte houden.
origineel gepost door Style_art
Hallo,Ik heb nu mijn rijbewijs 2 jaar en omdat ik afstudeer en ga werken heb ik een Corsa B op het oog.
Op welke punten moet je letten bij de aankoop van de wagen? Zijn er specifieke aandachtspunten.
Het is een 1.4i met 140 Dkm van 1994.
De wagen heeft als bijkomende optie een AIRCO.
Ik ben zelf automechanicien dus je mag garagetaal spreken :Pzie mijn topic advies bij aankoop
nee,er brand geen storingslampje
Er staat spanning op de pomp, want hij slaat heel even(2 seconden) aan.
Leidingen een verdeelblok wordt koud.
Hoe weet je de de juiste waarden dan?
Volgens mij kan je de druk sensor zelf alleen maar met druk testen.
Wij willen de sensor omzeilen(overbruggen) zodat bij defecte sensor het systeem door blijft draaien.
Dit lijkt ons de manier om de sensor te testen.
Deze sensor heeft een 3 pins aansluiting, bij een 2 pins is het niet zo moeilijk.origineel gepost door stillekracht
multimeter, een pinnnetje op een contact en alle contacten aflopen
geeft hij helemaal geen verbinding,weet je zeker dat hij onderbroken is
Dan nog uitzoeken welk pinnetje waar bij hoortNee, dat is de makkelijkste weg en die geeft kans dat je de ecu ontregeld.
Wij willen weten welke draden(kleur) je moet overbruggen, voordat je de auto start en de airco in werking zet.
origineel gepost door stillekracht
als er te weinig koelmiddel in je systeem zit, heeft het ook geen zin om deze druk sensor te overbruggen.Nee, klopt maar hij heeft voldoende koelmiddel en genoeg druk, hij heeft aangesloten gestaan bij een airco-specialist.
origineel gepost door aadje-s
origineel gepost door aadje-s
Waar vindt ik die op het systeem?
En wat gaat zo’n sensor kosten?Kunnen ze bij de opel-dealer het airco-systeem uitlezen, van deze auto ?????
Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nxorigineel gepost door aadje-s
Waar vindt ik die op het systeem?
En wat gaat zo’n sensor kosten?Kunnen ze bij de opel-dealer het airco-systeem uitlezen, van deze auto ?????
Nee klopt je moet deze sensor niet defenitief overbruggen.
Maar wel om te testen, dus heel even zodat je kan zien of je systeem werkt.
Werkt deze dan kan je de sensor vervangen, je weet dan zeker dat de sensor kapot is, lijkt mij of heb ik het mis?Hoe overbrug ik de drukschakelaar(druksensor) heeft een 3pins-aansluiting.
Liefst met schema of uitleg met kleurcode.volgens mij heeft dit systeem maar 1 drukschakelaar(druksensor), ik weet het niet zeker
origineel gepost door aadje-s
Waar vindt ik die op het systeem?
En wat gaat zo’n sensor kosten?Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nxNu lees ik op het forum dat het misschien de druksensor van de airco kan zijn.
Hoe ziet die er uit en waar kan ik hem vinden?
En wat kost zoiets?Hey, mede opel liefhebbers
Waar zit de sensor bij een airco ?
Is die los te verkrijgen ?
Het gaat om een Astra-G 2.0 dtl sport station van 2000 met een km-stand van 230.000
Ik heb een airco pomp van het volgende merk:- delphi 09165714 nxorigineel gepost door tmug
Beste mensen,Vandaag nieuwe condensor voor m’n astra gehaald. Een valeo, volgens de vriendelijke helper was het de goeie, alles lijkt ook prima(aansluitpunten etc. zijn het zelfde) alleen de droger zit aan de andere kant. Maakt dit wat uit?
Ik heb eentje gehaald van Valeo voor 155euro, duur?
Graag snel reactie morgen inbouwen king:
Hallo even een vraagje wat voor astra heb jij en van welk bouwjaar.
Ik heb ook een condensor nodig voor mijn Astra-G 2.0 dtl uit 2000.
Kan jij mij evt het onderdeel nummer opgeven?
Alvast bedankt .
Groetjes Aad
origineel gepost door Nikoz
Hoi allemaal,Ik sinds kort een opel Zafira-A 2.2.
En nu wordt mijn airco niet meer koud.Iemand een idee wat dit kan zijn??
Gr Niek
Draait je airco-pomp nog wel, dat merk je aan het verschil in toerental bij in of uitgeschakelde airco?
origineel gepost door OPCdriver
Dag Aad ,
Gaan weleens zomaar stuk.
Kun je niet zo heel veel aan doen behalve vervangen.
Is weinig aan te zien.(moet je wel kunnen doormeten , garage kan dit controleren)
Het beste is om er even 1 te lenen om te kijken of die van jou echt stuk is.
Lmm zijn prijzig.
Als het de lmm is is deze gewoon te vervangen (zit in de luchtaanvoer v/d motor)
Succes en groet MarcelHey Marcel,
Bedankt voor je reactie,
Vandaag is hij weer uitgelezen bij een ander bedrijf en nu geeft hij fout P1125- turbodruk.
Alles los gehad vacuumgemeten, alles goed.
Fout melding gereset en gaan proefrijden.
Flink op z’n staart getrapt en geen storing gehad tot nu toe.
Even afwachten storing, kan nog terugkomen.
We hopen dat die wegblijft.Groetjes Aad
Hallo, Corsa-b liefhebbers,
Zijn er nog meer adviezen, waar men op moet letten bij een wat oudere Corsa-b, voordat men met een miskoop opgezadeld zit????
Of is dit wel een compleet lijstje met drie categorieën :
1:-Carrosserie
================roest voorzijde motorkap
roest bij bovenveerschotels voor
roest bij bovenveerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
scheurtjes in b-stijlen
roest raamdorpel
roest bevestiging achter ruitenwisser
roest wielbakranden onder de kunstof beschermings stukken
wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????
2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
====================================================roest van binnenuit chassisbalken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.
bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.
wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????
3:-Motor
=========================tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
wie weet nog meer in de catogerie Motor ???????????????
origineel gepost door asconahobbyist
dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)Hebben alle 16 kleppers dat of alleen de afgetrapte motoren,
en hoe kom je daar achter voordat je hem gekocht heb.
Heb je misschien een advies waarnaar je moet kijken.
Is een walm uit de uitlaat bij hoge toeren een indicatie van veel olieverbruik?1:-Carrosserie
roest voorzijde motorkap
roest bij bovenveerschotels voor
roest bij bovenveerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
scheurtjes in b-stijlen
roest raamdorpel
roest bevestiging achter ruitenwisser
wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????
3:-Motor
tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
wie weet nog meer in de catogerie Motor
2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
roest van binnenuit chassisbalken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.
bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.
wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????
Nee, sorry remmen hoort bij cat 2
herstel
3:-Motor
tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
bij rechtuit moet stuur in goede positie staan.
bij rechtuit rijden op vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.wie weet nog meer in de catogerie Motor
Okee, we hebben nu wat aandachtspunten waar we naar kunnen informeren en op kunnen letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.
We kunnen drie categorieën maken.
1:-Carrosserie
2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting en banden.
3:-Motor -
AuteurBerichten