Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo allemaal,
Inmiddels linker aandrijfas ook vervangen. Trillen is nog niet weg. Rijdt wel lekkerder uiteraard. Ik denk dat het trillen/stotteren tijdens optrekken misschien wel te maken heeft met een vuile EGR. Auto is in 2012 getuned en volgens mij is toen de EGR softwarematig uitgezet maar krijg hier geen uitsluitsel van bij de tuner. Ik ga er dus maar vanuit dat dit niet gebeurd is.
Krijg regelmatig foutmelding op dashboard van het uitlaatgassen lampje en na een tijdje is dat weer weg. Hij start prima zonder problemen verder.
Misschien iemand nog een handige tip?
Gr AadZou wel heel toevallig zijn als het inderdaad de andere (linker) aandrijfas is. Maar dat is volgens mij zo’n beetje het enige wat nog niet gedaan is!
Motorsteunen heb ik gezegd tegen de garage maar vonden ze onwaarschijnlijk. Misschien toch maar ff checken.
Bedankt voor de reacties
AadHallo,
Wil je niet ontmoedigen maar bij mij was dit het begin van het eind!
Schakelaar die dan wel werkt en dan weer niet.
Inmiddels gedaan:
-Oude schakelaar eruit en contactpunten opgesoldeerd. Werkt even
-Nieuwe schakelaar erin. Werkt eventjes (koste 55euro)
-Nieuwe schakelaar ook puntjes opgesoldeerd. Werkt eventjes
-Koppelingsschakelaar vervangen. Maakte niets uit
Nu doet ie gewoon helemaal niets meer. Bijna een jaar mee lopen kl.ten.
Heb wel eens gehoord dat het dan aan de CIM module ligt in je stuur.
Maar ja nieuwe module plus opnieuw installeren en afstellen a 600/700 euro vind ik het niet waard. Dus rijd ik nu al een paar maanden zonder helaas.
Wat me enorm irriteerd is dat zoiets na een jaar of 6 stuk gaat bij een auto van 45mille.
Voor de rest wens ik je veel succes met je cruise control en hopelijk lukt het jou wel.
Gr AadjeHallo,
Aandrijfassen heb ik al eerder gehoord. Is dat een dure grap?Gr. Aad
19 februari 2014 om 17:10 In reactie op: [HOW TO] Vectra C – Cruise Control knoppen werken nu weer. #18072062Hallo,
Ik had het zelfde probleem met mijn Signum. Garage geweest en uit laten lezen. Inderdaad een fout in de schakelaar cruise control. 149,- euro. Ik dacht dat kan ook anders. Dus eentje besteld via Opel-parts en daar kost hij 56 euro. (Scheelt toch weer)
Alleen na het inbouwen ( 1 minuut werk) deed hij nog steeds niks.
Dus toen maar gedaan zoals jij het uitgelegd heb met een paar kleine bolletjes tin op de contactpunten.
Wel op de oude uitgeprobeerd trouwens. En zie daar werkt weer perfect.
Alleen nu een nieuwe in de la liggen (nou ja)
Bedankt dat er mensen zijn die dit soort dingen wil delen met anderen.
Je hebt mij in ieder geval enorm geholpen.Met vriendelijke groet,
AadToch maar naar de Opel garage gegaan. waren erg behulpzaam en ik moest wel 0,92euro afrekenen voor het lampje. king:
Goeie service dacht ik zo. :D :D :D
gr aad
@DennisD wrote:
Dit zit standaard in het IPF systeem :)
hallo Dennis, bedankt voor je reactie (geldt ook voor de anderen die gereageerd hebben natuurlijk)
dus als ik het goed begrijp kan ik met gebruik van het IPF systeem gewoon de EGR uitschakelen ? of zoals jij zegt dit zit al in de IPF verwerkt.
Ben inmiddels “over de streep” voor wat betreft dit systeem. Lees ook dat dit beter is dan de tunings die ze in ons kikkerlandje aanbieden.
Is misschien wel ietjes duurder maar dan heb je wel wat.Heb ik nog 1 vraag. Na het ‘upgraden’van de Signum geeft de comp. dan nog wel de goeie waardes aan ? ik bedoel bijv. het verbruik enzo ?
Ga er wel vanuit omdat ik er niemand over hoor eigenlijk.groetjes aadje
@DennisD wrote:
Mits je nog een DPF (roetfilter) hebt, welke standaard op een signum met de 1.9dth motor zit, zou ik je egr gewoon “aan” laten staan. Bij de regeneratie van het roetfilter word de egr klep gebruilt om de betreffende uitlaat temperatuur (650 gr) te behalen. Als je de egr eruit programmeert is de kans heel groot dat de temperatuur niet gehaald word en de regeneratie niet succesvol is met als gevolg dat je roetfilter verstopt raakt, met alle gevolgen van dien.
Wil je het echt dan kan je altijd het IPF systeem van EDS nemen hiermee kan je naast het chippen van je auto ook ervoor kiezen om de egr “uit” te zetten.
@GRSBK, de egr klep in de meeste motoren (niet specifiek opel) schijnt ERG gevoelig te zijn, LANG LEVE alle milieu eisen.bedankt voor je reactie dennis.
wat houdt IPF precies in ?gr aadje
hallo,
bedankt voor jullie reacties.
er is een hoop twijfel ontstaan bij mij. moet ik hem nu wel of niet uit schakelen ? :hmmz
en bij twijfel moet ik het maar niet doen denk ik.de optie van tunen bij eds hou ik nog even open. (zit in duitsland toch) en wat houdt dat ipf precies in ?
groetjes aadje
-
AuteurBerichten