Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer een stukske verder.
Het ziet er wel wat vlekkerig uit maar het is best egaal gekleurd, morgen de drie lampjes bij m`n tellers.
Dit zijn transparante power-leds die rood uitstralen. Wel een weerstandje in serie ertussen (van ?????ohm)
Op de foto kun je een beetje zien dat er links- en rechtsboven een kleine rode vlek zit.
Ik denk dat ik ze idd ook wat moet opschuren om het licht wat beter te verspreiden…..ga ik morgen proberen. Dan probeer ik ook het middenconsool met de nieuwe ledjes klaar te hebben.Je heb op zich niet veel of speciaal gereedschap nodig.
Wat je wel nodig hebt is veel zin en geen haast (ik had wel pen en papier nodig om op te schrijven waar ik alle slangen en stekkers van los had gehaald :vertag , maar dat zal wel aan m`n geheugen liggen. Op het einde van het verhaal hield ik 1 slang over waarvan ik niet meer wist waar die thuis hoorde :hmmz .)Al ie klaar is laat ik het hier weten……heb er eigenlijk nog weinig tijd voor gehad, ben al wel een eindje op weg…ik maak `m in Word en plak de tekst (hoop ik)
Ja hoor geen probleem…………….. ik zat er wel even de tijd voor moeten nemen. Ik heb alleen niet veel foto`s genaakt tijdens het sleutelen.
Tussen het gasklephuis en de bevestigingssteun zat een papieren pakking. Op zich kwam alles goed los en bleef de pakking heel. Ik heb `m wel met wat vloeibare pakking teruggezet.
Toch stiekem wel een :fy1 werk.
Maar nu weer alles eenmaal op z`n plek zit rijd ie weer als een trein. Ook m`n mm-lampje is ervan uit gegaan. Dat ik een bult met smeerboel aan zou treffen maar dit sloeg wel alles (zie de fotokes)
Gasklephuis zat bijna dicht.
Omdat alles toch weg was kon ik idd redelijk goed bij de EGR, die dus ook maar eraf gepeutert. Ook deze zat redelijk vol zwarte prut en de plunjer zat helemaat vast.
Ook de stappenmotor aan m`n gasklephuis eraf gehaald. Ook deze zat redelijk vol zwarte zooi.
Op het einde van het verhaal zagen mijn handen er net zo uit maar hij rijd weer zoals het hoort.
Ik denk dat ik er maar lekker op tijd mee begin. Ik heb verder weinig te doen dus neem er maar de tijd voor. Eerst nog even kijken of ze bij de Opel-garage zo`n dichte pakking verkopen.
Ik had al eerder gelezen dat het vloeistofreservoir in de weg zit, dus die haal ik ook maar helemaal weg.
Ik heb de foto toevallig net zo gemaakt dat de knipperlichten branden.
Er zit idd wel een oranje lampje in, door de spiegel die erachter zit lijkt het wel erg oranje.
Toen ik in eertse instantie de lachterlichten bestelde dacht ik dat het binnenwerk ook chroom-look was, maar toen ik ze vanmiddag binnen had zag ik dat het binnenwerk zwart was…….maar nu ze er eenmaal op zitten vind ik `t toch wel mooi.
Om het één geheel te maken denk ik dat ik ook koplampen bestel met een zwar binnenwerk.
Heb jij nooit problemen gehad met de keuring qua verlichting???
:hmmz nou je`t zegt…………. hij loopt niet helemaal gelijk met de achterklep, hij mag wel wat verder naar binnen.
Ik weet alleen niet of het wel OK is voor de keuring, ik heb de oude voor de zekerheid maar bewaard.
Ik wil de koplampen ook nog vervangen omdat de chrome-laag aan de binnenkant er bijna vanaf is. Het zicht wordt er ook steeds slechter door. Ik heb een setje gezien voor een klein 130 euro maar ik weet ook niet of die goed voor de keuring zijn. Het is een setje met LED-ringen die branden met het stadslicht……maar ik had (dacht ik ergens iets gelezen te hebben) over dat dergelijk LED-ringen niet mogen branden in combinatie met stadslicht??????????????
Heeft iemand hier ervaring mee…………dat zal natuurlijk wel?????
Nou…………. vandaag mijn koppelingsplaten vervangen……..
Wat zal ik er van zeggen…… ik ben blij dat ie eronder zit en dat ik hoop dat ik het nooit weer hoef te doen.
Vanochtend om 09:30 begonnen en om 18:30 weer klaar. Het was meer werk als dat ik dacht. De koppelingsplaten eruit was redelijk rap gebeurt. De versnellingsbak kwam er moeilijk van af maar toen bleek dat ik de bovenste bout was vergeten los te maken. Die had ik niet zien zitten omdat ie achter de waterslang zat. Om die los te maken moest ik een of andere behuizing van de versnellingsbak (overbrenging vanuit de pook) losmaken (dat had ik achteraf ook beter niet kunnen doen )Ook de voortse motorsteun zat nog in de weg, die moest ook in zijn geheel worden weggehaald.
Echter de versnellingsbak weer terughangen was andere koek. Na een 1.5 uur wringen en porren zat ie pas op z`n plek. Vooral door een bevestigingspunt van een waterslang was ie erg moeilijk op z`n plek te brengen (uiteindelijk deed een hamer en koevoet het werk ). Toen alles vastzet heb ik ruim een uur lopen kl..ten om dat overbrengingshuis van de pook weer terug te zetten.
Al met al wat het een uurtje of 5 sleutelwerk maar ik heb tussendoor een kleine 2.5 uur niets gedaan omdat de geleverde onderdelen niet goed waren. De nieuwe koppelingsplaten waren kleiner in diameter, ook de drukgroep en druklager waren anders. Het was wachten op nieuwe onderdelen dus. In die tijd maar wat roest verwijderd, geprimert en gebitakt.
Het resultaat is wel dat ie weer perfect rijd, hij terkt op als een tierelier.
Helaas wel een hele dag kwijt met sleutelen maar wel weer een ervaring rijker (en de nodige euro’s bespaart).
Misschien is het wat om stap voor stap in de How-To-Do rubriek te zetten?????????? Voor de liefhebbers.
ik neem aan dat als het alarm afgaat, ik het uitzet door de deur met de sleutel te openen?
Ik zou graag een keer uitproberen of ie werk, hoe kan ik dat het beste doen?
En wat doe ik als het alarm afgaat……….hoe zet ik `m dan weer uit?Nou je het zegt………… er zit idd een rood ledje onder de alarmlichtschakelaar.
Er zit ook een druksensor onder de motorkap, die zal dat ook van het alarm zijn.Kan ik dit alarm ook uitzetten en waar is dat knopje dan voor?
Vanochtend een telefoontje gekregen dat de pokkelingsplaten samen met het druklage binnen zijn.
De planning om `m te vervangen staat voor woensdag a.s. Mocht de koppeling het eerder begeven wordt het zondag sleutelen.
Als ik klaar ben laat ik het weer weten.
Wim-v6 heeft gelijk……… :wors ……
Dat wordt sleutelen. Vanochtend heb ik even een verkennende blik genomen onder het blok….. geen luik of klep te vinden. Het koppelingspedaal zit in ruststand ook er laag, ik had begrepen dat hij even hoog moet zitten als het rempedaal. Om het pedaal hoger te krijgen moest de kabel wat strakker maar dat maakte niets uit op het slippen………. Wim-v5 had weer gelijk…… :wors :wors
Dat wordt idd de versnellingsbak demonteren en 217 euries ex btw armer.
Daarom vandaag maar wat minder belangrijke dingen gedaan zoals m`n dakraam weer gangbaar gemaakt, de gootjes van het dakraam en de achterklep leeg geschept en de stickers van het kontje gepeuterd. Wassen had geen nut met al die regen.
Zoals er was afgesproken ben ik vanochtend naar de garage geweest waar ik `m gekocht heb. Iedereen was het er over eens dat het erg lullig was dat ik na een kleine 100 km al met een versleten koppeling stond maar gezien de betaalde prijs “geen garantie” :vertag . Voor 250 euries wilde ze wel de koppling repareren. De enige kostenloze oplossing was dat zij de koppelingset regelen en dat ik het zelf eronder moet zetten. Helaas konden ze vandaag geen onderdelen regelen dus wordt het morgen weer bellen. Hopelijk houd ie het nog een kleine 240 km vol want ik heb eigenlijk pas volgende week woensdag tijd om`m te vervangen.
Hallo……………… :cry
Ik had iets anders in gedachte maar dan zal ik er wel helemaal naast zitten.
-Ik dacht dat er een klep onder het blok zat die ik eraf kon draaien.
-Dan een bout aan de zijkant van de bak eruit moest draaien om bij de pri-as te komen.
-In de pri-as een bout draaien en die een stuk eruit trekken.
-Met een stukske speciaal gereedschap de drukgroep tegenhouden.
-Iemand de koppeling in laten drukken, vervolgens zouden dan de koppelingsplaten eruit te halen zijn.
-Terugbouwen vise-versa.Maar dat zal dan dus wel niet…………….. :( :(
enig idee hoe lang dat ik erover zou doen. Ik heb gelukkig wel twee rechter handen en een brug ter beschikking.
VETTE PECH…… :swear …… gisterenavond merkt ik voor het eerst bij het inhalen dat het toerental sneller omhoog ging dan m`n snelheid. En ook vanochtend op de snelweg maakte ie bij het versnellen ineens een 1500 toeren meer zonder dat de snelheid omhoog ging. Lijkt mij een versleten koppeling.
Ik heb gebeld en de verkoper gaf aan de de koppeing misschien gesteld moest worden????? Als de koppeling versleten was wilde hij even met me praten om een oplossing te vinden. In het gesprek haalde ik (denk ik) dat hij mij wel een setje koppelingsplaten en een drukgroep wilde geven maar (omdat hij momenteel geen monteur had) mocht ik ze dan zelf bij hem op de brug vervangen. Ik hoop dat het te doen is om zelf koppelingsplaten te vervangen. Eens in het forum snuffenen wie er al eens dit werk heeft gedaan aan z`n Tig.
Vandaag mijn Tigra opgehaald en meteen aan een ritje onderworpen………en ik denk dat ik het niet heel erg slecht heb getroffen. De volgende dingen heeft echter wel de aandacht nodig:
– Het dakraam gaat idd niet open, het lijkt alsof de kant aan de bestuurderszijde op slot zit. Aan de linker kant gaat het raam omhoog meer rechts niet.
– Een klein roestplekje aan de binnenzijde van de achterklep.
– Het knopje van de spiegelbediening is eraf
– De linker deurhandel flapperd op en neer tijdens het rijden
Allemaal dingen die eenvoudig op te lossen zijn (hoop ik).Alleen na een kleine 3 minuten, na het starten van de motor gaat het welbekende lampje branden. Hij rijd overigens 100 % en trekt goed op maar stationair loopt hij wat onregelmatig. Ook zit er in het bochtenwerk af en toe een zacht knokig “plokgeluidje” wat ergens van achter komt (lijkt op een versleten stabatisatortstang).
Ik zal proberen hier wat foto`s erbij te zetten. Anders staan ze in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XVLJ73V7″ onclick=”window.open(this.href);return false;De afgelopen dagen veel advertenties bekeken, kilometers gereden om Tigra`s te proberen en uiteindelijk kwam ik een hele mooie tegen voor een schappelijke prijs. :jerry
Een goud-bruine uit `95 met 172000 km, nieuwe Apk en geen roest te vinden :wub . Alleen een grote beurt mocht ik voor de prijs zelf doen, ook het dakraam blokkeerd bij het openen, dat mag ik ook zelf nakijken. Maar dat zal het werk niet zijn.
Morgen kan ik `m halen omdat ik gisterenavond het kenteken niet meer kon overschrijven.
Zodra ik `m heb komen de foto`s……….. (maar ik moet nog uitvogelen hoe ik die hierop krijg)
Oeps, slik en whaaa……….. die Tigra was er een stuk slechter aan toe dan ik me had voorgesteld.
Drunen valt af :thumbdown
Zojuist m`n eerste afspraak gemaakt en morgen op pad om `m te bekijken.
Een rode Tigra uit `95 met een kleine 176000 op de teller en ver binnen het budget. Nog een half jaar APK dus heb ik ff de tijd om te kijken wat er voor de volgende APK aan moet gebeuren. De schokbrekerschotels zijn reeds vervangen en verder blijkt er weinig aan te mankeren. Voor zover bekend is het een eerlijke verkoper (maar dat zijn ze toch allemaal ;) :???:
Wishmeluck………………misschien nog wat laatste tip waar ik op moet letten??????????
Echte een stomme vraag waar ik dus zelf het antwoord al op wist. IK ZAT ER ALlEEN 10 JAAR NAAST. Ik was ziek toen we rekenen kregen op school.
Nog even een stomme vraag over de wegenbelasting.
Voor een Tigra uit `95 of `96 hoeft toch geen wegenbelasting meer betaald te worden? :hmmz
Zeer zeker een erg mooie auto…………. maar iets te duur voor mijn portemonee.
Ik ben echte op zoek naar een opknappertje voor een paar honderd euro.
Zijn er overigens nog grote verschillen tussen de 1.6 en de 1.4 (buiten het gewicht en de moterinhoud na dan hé :sleeping )
Ik heb er één gezien in Drunen, hij geeft aan dat er geen problemen zijn om `m door de volgende keuring heen te krijgen. Er zou alleen een roetsgat in het achterscherm zitten. Dit is alleen een 1.6. Nou ben ik alleen vergeten de km stand te vragen :swear
-
AuteurBerichten