Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een autoradio heeft 2 plussen en een min.
1.+ standaard plus, deze word geschakeld.(contactsleutel)
2.+ is voor het geheugen van de radio, deze is continu.
En een – (de zwarte)De datum die verdweind is ook normaal voor opel.
Het is een kwestie van 1 draadje doorknippen.
Welke weet ik niet uit het hoofd.
Even zoeken op dit forum en je komt er wel achter.118 tot 120,5
In de winter 1 18 is woon werk en een beetje autobaan.
120.5 is autobaan bij een snelheid tussen 90 en 100.Heb een C met 3 pitten totaal 1000 cc
[rquote=1857175&tid=141743&author=Aad Pilsch]Omdat de hoogteverstelling van m’n linker koplamp het niet meer doet wil ik deze (tijdelijk) isoleren. Weet iemand waar ik de pinbezetting van de 8-polige koplamp connector kan vinden? Alvast bedankt![/rquote]
Kijk hier even.
http://www.freak0815.de/mainpage/corsac.htm
Onder Stromlaufpläne & Co.:Hier kom je electrische schema`s tegen.
succes
Vette wielen kerel.
strak zwart kleurtje, net als de mijne.
Hit the road KYMCO
[rquote=1851720&tid=141312&author=Dunc]Volgens mij neig jij bijna naar Xenonverlichting of niet?! Want dat is heftig fel op de weg ( en ook voor degene die voor je rijdt….)[/rquote]
Xenon moet nog even wachten.
Maar witte xenon (5000k)zou prima zijn.
Ik wil beginnen met nieuwe angel eyes met felle ringen die ook als daglicht kunnen dienen.Hij doet het weer.
Intern maakt de lamp geen massa.
Ik heb dus een gat moeten booren, en daardoor een extra massa draad getrokken.Zaak is dus opgelost.
[rquote=1843635&tid=140659&author=CORSAGSI]over welk model corsa gaat het ?
Ik zou er trouwens gewoon mee naar de garage rijden of de oude radio terug plaatsen en kijken of het dan verholpen is !
greetz,[/rquote]
corsa c 1.0
Welke corsa`s hebben dan geluk?
Stuurkappen verwijderen is goed.
Want de tellerkap steekt achter het stuur naar onderen toe.
De kap boven je linker knie moet ook gedemonteerd worden.
Hier zit een opbergvak in.
Deze moet je als eerste verwijderen.
Door de lipjes ( boven in de kap)van buiten naar binnen te drukken.
Nu kun je de kap losschroeven.Nu moet je de stuurkappen verwijderen.
Maak nu de rand van de tellerkap los.
De tellerkap bestaan uit 2 lange flappen.
Deze kap kun je nu naar boven wringen.Het beste is om ook de stuurschakelaars ( knipperlicht enz)aan beide zijde van hat stuur er uit te halen.( stekker kun je laten zitten)
Nu heb je net genoeg ruimte om de teller kap er boven uit te schuiven.Het stuur hoef je niet te demonteren.
succes.
Ik heb bij carpartsdirect.nl een 92 graden thermostaat besteld:)
Maar na montage bleek snel dat de openingstemperatuur 82 graden was.:oDus ik mailen, en hebben ze nieuwe op gestuurd.
Helaas hetzelfde merk en artiekelnummer.
Nu ga ik beide thermostaten terug stuuren.Weet iemand waar ik wel een 92 graden thermostaat voor mijn C tje kan kopen?
[rquote=1821303&tid=138770&author=wim-v6]Ik las 3 bougies haha…
Willem[/rquote]
Helaas ik had er nog 2 liggen knul :P:D
[rquote=1821292&tid=138770&author=wim-v6]1.0 torretje dan ??
Willem[/rquote]
Nee nee.
1.0 liter turbo met extra breed gaspendaal.:P
[rquote=1821214&tid=138770&author=wim-v6]82 graden thermosstaat is meer voor de hete dagen.
en zoals Corsa_GSi schrijft voor motoren met flink vermogen, om meer koelvermogen te Creëren
De 82graden thermosstaat begint bij 82 (78) graden open te gaan.
De 92 graden thermosstaat begint te openen bij 92 (88) graden.
die laatste is dan meer geschikt voor de winter, zo word de motor iets warmer.
Willem[/rquote]
Hij gaat bij 81 graden open (aldus mijn obd scanner)
Dan schommeld de temperatuur tussen de 78 en 81 graden.
Ik heb inmiddels een andere besteld van 92 graden.
Ik heb tegelijk ook 3 nieuwe bougies besteld met dubbele electrode (bosh).
Ik zal vrijdag overdag een ”how to ” van het vervangen van een thermostaat maken.
Dat heet als het fotograferen wil lukken i.v.m vieze handen.john
[rquote=1820277&tid=138770&author=corsaboy][rquote=1820274&tid=138770&author=.357 magnum]Mischien dat een warmere motor iets zal helpen, vandaar.
john[/rquote]
niet op die korte stukjes..
toch maar wat vaker de snelweg op en een beetje km’s maken…Watertemp op 90 graden is voor een standaard auto eigenlijk wel het mooist.. Waarom heb je er een 82 graden thermostaat inzitten??
Bij een getunde motor worden ze vaker toegepast maar bij standaard beetje overdone[/rquote]
Ik heb bij Heutz een nieuwe gekocht.
Deze bleek achteraf een 82 graden variant te zijn.
Dus ik zit er over te denken om een andere te kopen.john
Mischien dat een warmere motor iets zal helpen, vandaar.
john
Ik ga vrijdag de olie verwisselen.
Nu zit de sludge aan de onderkant van de kleppendeksel.
Kan ik deze deksel gewoon los schroeven om de resterende sludge weg te poetsen, of krijg ik problemen met het terugzetten van de deksel?john
origineel gepost door noci
Sludge wordt veroorzaakt door vocht in de motor ( korte stukjes rijden )
De motor komt dan niet echt of niet op bedrijfstemperatuur daardoor blijft het vocht in de motor hangen en slaat zich op op de hoogste plek ( Kleppendeksel en dop dus )
Het scheelt soms wel iets wanneer je betere kwaliteit olie neemt maar niet veel.kan ja.
Ik heb gisteravond de thermostaat vernieuwd.
De motor komt nu wel op temperatuur.
Mogenlijk dat de kapote thermostaat de oorzaak is geweesd.john
Ga sowizo de olie verwisselen.
Zit nu 10w40 halfsyntetish is.Volsynthetisch zou beter zijn.
john
origineel gepost door Dillenvd
Hallo allemaal,Ik heb sindskort een Corsa uit ’99 (zie ‘even voorstellen) en tijdens het rijden zijn mij een aantal dingen opgevallen.
2. Het sturen naar links gaat opmerkelijk soepeler dan naar rechts, het is niet echt heel storend want je raakt er wel aan gewend hoor, maar iemand enig idee wat er mee zou kunnen zijn? (laatst nog alle banden opgepompt)
Gr Dillen
Ik heb een corsa c en wat betreft het stuuren doet hij precies het zelvde.
Lings gaat makkelijk en rechts gaat zwaarder.
Bij mijn garage zijden ze dat het een typische corsa kwaaltje is.Het is een electrische bekrachtiging.
Het kan koelvloeistof zijn dat lekt uit de kachelradiator.
Kijk even in de reservoir of je daar iets in ziet.
Zie je ook afwijkingen in de motortemperatuur?
Beslaat je voorruit niet? -
AuteurBerichten