Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor jullie reacties. Nee een Karl zie ik niet zitten. Heeft volgens mij ook een minder toegankelijke bagageruimte dan de Panda. Dat was ook het probleem met een Corsa. De Panda heeft een grote vierkante achterklep zodat een wasmachine er royaal in is te schuiven. We hebben al een Panda uit 1996 (dat vierkante model) dus aan het logo op het stuur ben ik wel gewend. Daarbij heb ik bij de garage een erg goede deal kunnen sluiten.
De kogel is door de kerk, het is niet alleen het einde van mijn Astra maar ook het eind van mijn Opel rijden. Gisteren de Astra in geruild voor een Fiat Panda.
Ik heb de krukas sensor vervangen en daarna ca 500 Km gereden. Toen trad de storing weer op. Dus toch de pomp? dan wordt dat het einde van mijn Astra na 460.000 Km. :( :(
Vandaag op de snelweg weer dezelfde storing. De Wegenwacht laten komen. Hij was er 20 minuten na het stilzetten van de auto, en de storing was ineens verdween. Hij heeft hem toch uitgelezen en dacht ook aan de krukassensor. Zie foto voor de foutcodes.
Toen ik naar huis wilde rijden (70 KM) weer de storing. Nu hielp het loshalen van de accu klemmen niet en ben ik niet harder dan 100 KM/u naar huis gereden. De motor liep erg rottig.
Vanavond gezocht waar de sensor moet zitten. ik had gedacht ergens bij het vliegwiel of bij de distributie, maar ik kan alleen een sensor midden op het blok vinden. Zie foto’s. Is dat de goede sensor?Rechts van de peilstok zie je hem zitten.
De collega kon de auto niet uitlezen met zijn meter. Meter te nieuw of auto te oud. Ik heb nog gezocht naar een goedkope (chineese) OBD1 meter maar heb er geen kunnen vinden. Vandaag stond mijn dochter weer met dezelfde storing, accu pool los en hij doet het weer. Ik vraag mij af of het nut heeft om de auto bij een garage uit te laten lezen. Is de storingsmelding nog aanwezig als de accu los is geweest? of is hij dan gewist?
De thermometer storing is ook opgelost. Even wat aan de stekker van de sensor rammelen de hij werkt weer zoals het hoort.
Vandaag weer een nieuwe storing. Ik heb vorige week de thermostaat vervangen en dat is aan de verwarming goed te merken, maar de temperatuur meter komt niet boven de 80 graden. De thermostaat zou bij 92 graden moeten openen. Vandaag bleef de temperatuur meter heen en weer gaan van geheel links naar 85 graden. De koelvloeistof is goed op niveau. Ik heb een voltmeter in de auto (met ledjes) en die geeft een normale accu spanning aan, ook de brandstofmeter blijft stabiel. Ik denk dar de beide storingen niets met elkaar te maken hebben en kan een keer de weerstand op de temperatuur sensor meten. Ik neem aan dat dat de sensor is die bij de thermostaat zit.
Volgens de boeken zou een diesel zich zelf moeten ontluchten dus neem ik aan dat na 100 KM rijden de lucht er uit moet zijn.Ik heb de accupool een paar uur los gehad. Nu werkt alles weer normaal. Morgen zal een collega de auto uitlezen eens kijken wat daar uit komt.
Waar kan ik de krukas sensor vinden?De stekker van de LMM heb ik niet los gekregen, toch heb ik dat in het verleden vaker gedaan. Ik heb de dynamo uitgebouwd en als je de kunststof kap verwijderd zie je de koolborstels zitten. Deze waren goed versleten. Ik heb ze iets uit kunnen trekken, alles weer gemonteerd en het werkt weer :D Ik weet ook dat dat niet lang zal duren , maar ik kan weer rijden en ondertussen nieuwe koolborstels bestellen.
Het is een Bosch dynamo (staat er op), maar ik zie geen blokje aan de achterzijde wel een geheel plastic kap. Ik wil de dynamo uitbouwen maar krijg de stekker van de luchtmasssameter niet los. Is toch gewoon een schroevendraaier tussen zetten en trekken?
Nee het is een X1.7DTL motor. Maar of dat wat uit maakt voor de dynamo weet ik niet.
@Wim, hoe zie ik welk merk ik er in heb zitten? staat dat er op?Ja geen problemen. Het lekte ook maar een heel klein beetje. Je kon net voelen dat het nat was maar het druppelde er niet uit. Ook niet met lopende motor.
Ja ik vraag mij juist af of het de aanvoer of de retour is en waarom zijn er drie leidingen.
Mijn Astra G 17D heeft 440.000 Km gereden. Alleen een keer een nieuwe dieselpomp en dynamo gehad. Schakelt nog goed en verbruikt niet veel olie.
440.000 km. :D
Astra G 1.7 DTL uit 1999Meet eens of er spanning komt op de gloeibougie’s tijdens het voor gloeien.
@Omniradius wrote:
2: bij rotondes nemen merkte ik dat als ik een beetje stevig stuurde er een lichte tik in het stuur hoorbaar was. Niet hard ofzo, maar gewoon een klik ofzo. Is dit zorgelijk of gewoon slijtage aangezien het een auto uit 1999 is?
Die tik heb ik al een jaar of 3 er in zitten. Die van mij is ook van 1999 en heeft 430.000 op de teller staan. Bij de APK zeggen ze er nooit wat van.
De foto’s stonden gehost op mijnalbum.nl en zijn verwijderd omdat ik meer plaats nodig had voor de foto’s van 2cv treffen.
Ik kan ze op mijn pc ook niet meer vinden, maar als je de tekst goed leest en een beetje kijkt hoe het in je auto zit dan moet het toch lukken denk ik.Soms is het contact in het motortje niet goed.Je kunt ze uit elkaar halen en de contacten weer goed maken. zie viewtopic.php?f=5&t=115947
Dim schakelaar heeft geen effect, ja het ene lampje dat er nog brandt kun je er mee dimmen. Ik denk dat de stroom geleidingen waar het lampje de stroom van moet krijgen defect zijn. Maar vreemd dat het bij de verwarmings knoppen het het display is en dat jullie er blijkbaar geen problemen mee hebben.
Hoezo spanning te hoog? Lampjes zijn niet door gebrand. Ze zijn goed maar branden niet.
Bij de Astra G zit daar een dubbele plaat. De enige goede oplossing is een nieuw stuk in lassen. Ik ga er elk jaar met de roterende staalborstel over heen, dan Fertan, plamuur, grondverf en aflak. Na 3 maanden komt de roest er weer doorheen.
Jaren geleden had ik ook water in de koplampen staan. Volgens een Duitse site zou dit komen doordat de motorkap te laag is afgesteld en daardoor de lamp een klap krijgt bij het dichtslaan van de motorkap en daardoor de kit kapot gaat.
Ik heb de lampunits er uit gehaald, de kit los gesneden en de kit vlakken schoon gemaakt, twee gaten onder in de lampunits geboord, lampunit weer met siliconenkit in elkaar gezet. Tot op heden geen last meer van water in de koplampen. Nog een tip, tape de het “glas” met schilderstape af bij het kitten, dan komt er geen kit op.
Nog een koplampen tip: als ze dof worden met een doekje met tandpasta weer helder polijsten. Als ze erg dof zijn eerst met schuurpapier korrel 2500 met water opschuren.
Ik heb een Astra G uit 1999 met 420.000 Km op de teller en nog steeds de originele koplampen.23 februari 2013 om 09:53 In reactie op: Probleem met de verwarming bleef na vervanging thermostaat. #18109627Als het pollenfilter verstopt zit, komt er ook minder warme lucht door de verwarming.
@midnight black wrote:
Is dat niet die plaat die er bij de dieseltjes voor zorgt dat het subframe zo lekker gaat rotten? Dan zou ik deze er eens lekker af laten!
Ja dat is die plaat. Weg laten is geen probleem voor de APK. Enige nadeel is dat de olie nu op de vloer lekt en niet op de plaat. Een nieuwe plaat kost 53 Euro http://www.winparts.nl/100/motor/motorbeschermplaat” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Astra X1.7DTL De goedkoopste merkloze olie van de onderdelenhandel 10W40. Verversen om de 40.000 KM. Vandaag stond de teller op 411.114 Km.
-
AuteurBerichten