1988MantaGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hoe monteer je een trekhaak van een Manta b #18195940
    1988MantaGSI
      Lid sinds:
      14 July 2012

      Omdat ik nog nooit een trekhaak heb gezien variant, ik wist ook niet waar die plaat van was en heb me altijd afgevraagd hoe dat nou precies zit. Daarom vraag ik het op http://www.opel-forum.nl want daar is het namelijk ook voor. Ik stelde alleen de vraag (omdat het mag) om na te gaan of ik wat aanpassingen moest doen.

      In reactie op: Hoe monteer je een trekhaak van een Manta b #18195937
      1988MantaGSI
        Lid sinds:
        14 July 2012

        variant

        Hoezo ‘de jeugd van tegenwoordig’ ???? Ik vat dat op als een beste belediging, dit aangezien ik GEEN trekhaak heb liggen om te kijken en te vergelijken, daarom vroeg ik het ook, daar is het forum immers toch voor?

        En daarbij heb ik zelf in me eentje zonder enige voorkennis ‘ff’ een C20xe in me manta gelegd, bij johann1978 zijn achteras omgewisseld (ook nog nooit gedaan) en een schakelmechanisme aangepast en omgebouwd van een R25 naar eigen inzien. Dit zijn maar 3 voorbeelden, maar noem mij niet indirect atechnisch

        In reactie op: Hoe monteer je een trekhaak van een Manta b #18195933
        1988MantaGSI
          Lid sinds:
          14 July 2012

          Bedankt heren! Groet Renzo

          In reactie op: Hoe monteer je een trekhaak van een Manta b #18195929
          1988MantaGSI
            Lid sinds:
            14 July 2012

            Zijn er al voorgeboorde gaten? In ieder geval bedankt voor je reactie!

            In reactie op: ombouw van 4 bak na 5 bak #18193816
            1988MantaGSI
              Lid sinds:
              14 July 2012

              Ja die van een gsi is 3:44 en die hij nu heeft is geloof ik 3:67? Correct me if im wrong!

              Maar mijn excuses voor dit misverstand

              In reactie op: ombouw van 4 bak na 5 bak #18193814
              1988MantaGSI
                Lid sinds:
                14 July 2012

                en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb

                In reactie op: ombouw van 4 bak na 5 bak #18193813
                1988MantaGSI
                  Lid sinds:
                  14 July 2012

                  Johan, zoals ik laatst al zei:
                  Dit heb je wel:

                  -Getrag 240
                  -baksteun, zit al onder je bak
                  -koppelingskabel
                  -Tunnelplaat van een 5 bak
                  -Middenconsole 5 bak
                  -Drukgroep en koppelingsplaat zitten al op je blok ‘-.-

                  Dit heb je niet:

                  -Tussenas 5 bak / GSi
                  -schakelpook, hoes en knop (dus compleet heb je niet)

                  Als je die dingen nog regelt heb je dus een complete ombouwset.. Ik zei het laatst al tegen je dat je dat nog moest hebben

                  In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322448
                  1988MantaGSI
                    Lid sinds:
                    14 July 2012

                    Gisteren gespot op de a30/a12 richting Veenendaal-West. Een bruine A Manta Automatic, kenteken 20-BP-85, ik ging bij Veenendaal eraf, hij reed door richting Maarsbergen.

                    ‘s Morgens nog een zwarte A manta in Voorthuizen gespot, kenteken onbekend

                    Een bekende van hier?

                    In reactie op: Kachel aansluiting noodzakelijk? #18172960
                    1988MantaGSI
                      Lid sinds:
                      14 July 2012

                      Wauw, echt een hele hoop informatie! Ik begon me al ernstig zorgen te maken maar dit is gelukkig niet nodig. Om toch aankomende winter een kacheltje te hebben, wil ik deze z.s.m. aansluiten. Maar omdat de mijne rwd is moet ik dus me blok er half uithalen of me kop demonteren, dat zie ik niet echt zitten. Nu werd er gesproken over een vriesplug…

                      1: waar zit deze vriesplug?
                      2: Kan ik hier me kachel op aansluiten?

                      Gr Renzo

                      In reactie op: Kachel aansluiting noodzakelijk? #18172946
                      1988MantaGSI
                        Lid sinds:
                        14 July 2012

                        Ik ben fitter, a.k.a. monteur gas / water / warmte, de benodigde spullen kan ik wel aan komen gelukkig. Ik zal kijken of van dat flexibele slang kan bemachtigen wat ze voor de cv leidingen gebruiken! Desnoods pers ik er een 15mm koperpijpje in, knie verloop naar 22 kopen en vanaf daar naar de kachelradiateur

                        In reactie op: Kachel aansluiting noodzakelijk? #18172942
                        1988MantaGSI
                          Lid sinds:
                          14 July 2012

                          ik meende dat de vorige eigenaar deze af had gedopt omdat hij geen kachel gebruikte. Is een circuit klaar blok zeg maar. Hij heeft er volgens mij een prop ingelast, dus om mijn kachel werkend te krijgen zou ik dus de kop eraf moeten halen, gat erin boren, buisje erop lassen en weer monteren. Das voor mij net iets teveel werk zeg maar

                          Kan het dus niet met een elektrisch pompje, dat ik zelf de circulatie bepaal door middel van een schakelaar..?

                          In reactie op: Kachel aansluiting noodzakelijk? #18172940
                          1988MantaGSI
                            Lid sinds:
                            14 July 2012

                            jammer maar helaas voor die tip ;) heb ik al doorgespit maar ook daar staat aangegeven, kachel aansluiten aan de achterkant van de cilinderkop.–> Dit kan dus niet <–. Bij mij is dat gat afgedopt. Hoe krijg ik dan toch de benodigde circulatie?? Kan ik niet een kleine elektrische waterpomp plaatsen tussen de toevoerslang vanaf het t stuk naar de kachel?

                            In reactie op: Kachel aansluiting noodzakelijk? #18172938
                            1988MantaGSI
                              Lid sinds:
                              14 July 2012

                              Die op de kop kan ik niet gebruiken omdat deze is afgedopt.. Hoe krijg ik dan toch nog circulatie?

                              In reactie op: c20xe m2.5 niet boven 2500-3000 toeren #18171270
                              1988MantaGSI
                                Lid sinds:
                                14 July 2012

                                Opgelost!!!

                                Was de massastrip vanaf dynamo naar inlaatspruitstuk, deze zat los en door het torderen van de dynamo boven de 3000 toeren kreeg de injectie geen massa dus werd hij uitgeschakeld. In ieder geval bedankt voor de reacties!

                                In reactie op: c20xe m2.5 niet boven 2500-3000 toeren #18171269
                                1988MantaGSI
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2012

                                  Het blok ligt trouwens in een rwd opstelling :) Nee ik ga hem vanavond uitlezen!

                                  Ik zal kijken of ik een hall sensor om kan wisselen, dan weet ik 100% zeker wat het is, want hij loopt goed stationair en pakt het gas heel goed op, ook bij volgas en dergelijke, maar zodra ik bij de 3000 toeren ben dan valt hij ff dood, alsof hij geen vonk krijgt.

                                  Kan ik de hall sensor doormeten?

                                  In reactie op: c20xe m2.5 niet boven 2500-3000 toeren #18171266
                                  1988MantaGSI
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2012

                                    Het toerensignaal valt als hij ploft ook weg, dan zakt de naald snel naar beneden maar pakt hem gelijk weer op,, wat kan dit zijn?

                                    In reactie op: c20xe m2.5 niet boven 2500-3000 toeren #18171265
                                    1988MantaGSI
                                      Lid sinds:
                                      14 July 2012

                                      Ja je ruikt wel iets, niet echt extreem ofso maar ik ruik wel iets bij de uitlaat als hij het doet. Het ploffen lijkt mij onverbrande benzine in de uitlaat.. Nee ik heb niks geen spare parts voor de c20xe. Is de bobine na te meten?

                                      Het is echt steevast bij de 3000 toeren, soms iets minder, soms doet hij het gewoon goed

                                      In reactie op: c20xe geen vonk #18166024
                                      1988MantaGSI
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2012

                                        Nee dat dacht ik, dat was een fout van mijn kant.

                                        Nu heb ik nog ff snel een vraagje, ik heb gister de bdp sensor en gaskleppositie sensor de stekkers omgewisseld. Toen ik het contact omdraaide (met het relais in me hand) klikte hij 1 keer, toen ik hem startte (contact doordraaien) toen voelde ik het relais bij iedere omwenteling klikken.

                                        Nu ga ik de accu nog ff bijladen, en dan kijken of hij op start piloot wil lopen :)

                                        In reactie op: c20xe geen vonk #18166022
                                        1988MantaGSI
                                          Lid sinds:
                                          14 July 2012

                                          Even wat onduidelijkheid de wereld uithelpen :) Ik heb een module bobine, geen losse.

                                          De klopsensor en stappenmotor zitten goed aangesloten. De gaskleppositie sensor stekker, deze stekker komt vanuit de brandstofrail zeg maar, of is dat die losse vanuit de kabelboom?

                                          Dat van de aanvoer vind ik nu niet zo heel belangrijk, zodra hij maar vonkt ben ik een stap verder :) Ik ben net in ieder geval weer bezig geweest, maar ik kom er gewoon niet uit. Wordt het een beetje beu en sta op het punt om hem door Romijn in Renswoude af te laten bouwen, kost wat meer geld maar dan is het gewoon goed.

                                          In reactie op: c20xe geen vonk #18166019
                                          1988MantaGSI
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2012

                                            Mijn brandstofpomp schakelt in bij het contact, deze heb ik ook recent vervangen dus die is goed. Ik ben niet echt een ster in de elektra, ik vind het te ingewikkeld. De draadboom is goed aangesloten, dat waren 7 draadjes dus daar kan niet veel in mis gaan. Ik zal alle stekkers ff insprayen met contactspray en eventuele corrosie weghalen

                                            Toch vind ik het vreemd dat hij heeft gelopen voordat hij gedemonteerd is, en nu in mijn auto niks doet..

                                            In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik kan weer wat meer proberen!

                                            In reactie op: C20xe, laatste vragen #18165941
                                            1988MantaGSI
                                              Lid sinds:
                                              14 July 2012

                                              Motorstoringslampje aansluiten vat ik ook ff niet, Hij moet tussen pin 22 witte draad (m 2.5) en pin 15 , 12v contact onderop zekeringskast manta b….

                                              Moet ik nou een lampje aansluiten tussen pin 22 en pin 15, of moet ik nou vanaf pin 22 naar 12 v contact onderop me zekeringskast, en wat wordt daarmee bedoeld,, dat hij constante stroom moet hebben?

                                              In reactie op: C20xe, laatste vragen #18165940
                                              1988MantaGSI
                                                Lid sinds:
                                                14 July 2012

                                                Die zwarte heb ik aangesloten maar toen deed hij niks, misschien dat de accu te leeg was o.i.d. Die zwart rode is startmotor vanaf contact, die heb ik ‘afgesloten’

                                                Moet het relais ook op de massa zitten? Daar zit een zogeheten lipje aan, is dat massa of gewoon een bevestigingspunt. Volgens mij hoor ik het relais ook niet klikken, maar de brandstofpomp draait wel als ik het contact omdraai

                                                MvG Renzo

                                                In reactie op: C20xe met R25, aandrijfas vraag #18165093
                                                1988MantaGSI
                                                  Lid sinds:
                                                  14 July 2012

                                                  Nu heb ik net de as ff goed bekeken en dat schuifstuk eraf gehaald, de as zelf is 71,5cm. Zijn er assen met een maat daarboven?

                                                  Dat schuifstuk dat op de versnellingsbak komt is 17,5 cm. Ik kom dus eigenlijk net 5 tot 10cm tekort. Nu zit er dat dopje met dat schroefdraad er ook nog op, kan ik hem daarmee iets verstellen? Dat ik de rest opvul met de hardyschijf?

                                                  Groet Renzo

                                                  In reactie op: C20xe met R25, aandrijfas vraag #18165092
                                                  1988MantaGSI
                                                    Lid sinds:
                                                    14 July 2012

                                                    Bij mij heeft de as geen gekartelde as (noem het ff zo, ben de naam kwijt..) Die heeft een vlakke stalen plaat met gaatjes erin voor de bouten. Alleen ik las dat er een hardy schijf op kan/moet. Daarom ook de vraag of hij er tussen moet. Ik moet trouwens 10 tot 15cm overbruggen. Dit wordt waarschijnlijk gewoon de as laten verlengen?

                                                    Waar zit eigenlijk van de R25 de km aandrijver en achteruitrijlicht schakelaar?

                                                    Groet Renzo

                                                    In reactie op: Aansluiten C20xe kabelboom #18164749
                                                    1988MantaGSI
                                                      Lid sinds:
                                                      14 July 2012

                                                      Het is gelukt allemaal! De motor loopt nog niet, ik vermoed dat ik de toevoer en retour leidingen heb omgewisseld :sleeping De motorstoringslampje moet ik nog maken. Is dit noodzakelijk of is deze weg te laten?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)