Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Omdat ik nog nooit een trekhaak heb gezien variant, ik wist ook niet waar die plaat van was en heb me altijd afgevraagd hoe dat nou precies zit. Daarom vraag ik het op http://www.opel-forum.nl want daar is het namelijk ook voor. Ik stelde alleen de vraag (omdat het mag) om na te gaan of ik wat aanpassingen moest doen.
variant
Hoezo ‘de jeugd van tegenwoordig’ ???? Ik vat dat op als een beste belediging, dit aangezien ik GEEN trekhaak heb liggen om te kijken en te vergelijken, daarom vroeg ik het ook, daar is het forum immers toch voor?
En daarbij heb ik zelf in me eentje zonder enige voorkennis ‘ff’ een C20xe in me manta gelegd, bij johann1978 zijn achteras omgewisseld (ook nog nooit gedaan) en een schakelmechanisme aangepast en omgebouwd van een R25 naar eigen inzien. Dit zijn maar 3 voorbeelden, maar noem mij niet indirect atechnisch
Bedankt heren! Groet Renzo
Zijn er al voorgeboorde gaten? In ieder geval bedankt voor je reactie!
Ja die van een gsi is 3:44 en die hij nu heeft is geloof ik 3:67? Correct me if im wrong!
Maar mijn excuses voor dit misverstand
en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb
Johan, zoals ik laatst al zei:
Dit heb je wel:-Getrag 240
-baksteun, zit al onder je bak
-koppelingskabel
-Tunnelplaat van een 5 bak
-Middenconsole 5 bak
-Drukgroep en koppelingsplaat zitten al op je blok ‘-.-Dit heb je niet:
-Tussenas 5 bak / GSi
-schakelpook, hoes en knop (dus compleet heb je niet)Als je die dingen nog regelt heb je dus een complete ombouwset.. Ik zei het laatst al tegen je dat je dat nog moest hebben
Gisteren gespot op de a30/a12 richting Veenendaal-West. Een bruine A Manta Automatic, kenteken 20-BP-85, ik ging bij Veenendaal eraf, hij reed door richting Maarsbergen.
‘s Morgens nog een zwarte A manta in Voorthuizen gespot, kenteken onbekend
Een bekende van hier?
Wauw, echt een hele hoop informatie! Ik begon me al ernstig zorgen te maken maar dit is gelukkig niet nodig. Om toch aankomende winter een kacheltje te hebben, wil ik deze z.s.m. aansluiten. Maar omdat de mijne rwd is moet ik dus me blok er half uithalen of me kop demonteren, dat zie ik niet echt zitten. Nu werd er gesproken over een vriesplug…
1: waar zit deze vriesplug?
2: Kan ik hier me kachel op aansluiten?Gr Renzo
Ik ben fitter, a.k.a. monteur gas / water / warmte, de benodigde spullen kan ik wel aan komen gelukkig. Ik zal kijken of van dat flexibele slang kan bemachtigen wat ze voor de cv leidingen gebruiken! Desnoods pers ik er een 15mm koperpijpje in, knie verloop naar 22 kopen en vanaf daar naar de kachelradiateur
ik meende dat de vorige eigenaar deze af had gedopt omdat hij geen kachel gebruikte. Is een circuit klaar blok zeg maar. Hij heeft er volgens mij een prop ingelast, dus om mijn kachel werkend te krijgen zou ik dus de kop eraf moeten halen, gat erin boren, buisje erop lassen en weer monteren. Das voor mij net iets teveel werk zeg maar
Kan het dus niet met een elektrisch pompje, dat ik zelf de circulatie bepaal door middel van een schakelaar..?
jammer maar helaas voor die tip ;) heb ik al doorgespit maar ook daar staat aangegeven, kachel aansluiten aan de achterkant van de cilinderkop.–> Dit kan dus niet <–. Bij mij is dat gat afgedopt. Hoe krijg ik dan toch de benodigde circulatie?? Kan ik niet een kleine elektrische waterpomp plaatsen tussen de toevoerslang vanaf het t stuk naar de kachel?
Die op de kop kan ik niet gebruiken omdat deze is afgedopt.. Hoe krijg ik dan toch nog circulatie?
Opgelost!!!
Was de massastrip vanaf dynamo naar inlaatspruitstuk, deze zat los en door het torderen van de dynamo boven de 3000 toeren kreeg de injectie geen massa dus werd hij uitgeschakeld. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Het blok ligt trouwens in een rwd opstelling :) Nee ik ga hem vanavond uitlezen!
Ik zal kijken of ik een hall sensor om kan wisselen, dan weet ik 100% zeker wat het is, want hij loopt goed stationair en pakt het gas heel goed op, ook bij volgas en dergelijke, maar zodra ik bij de 3000 toeren ben dan valt hij ff dood, alsof hij geen vonk krijgt.
Kan ik de hall sensor doormeten?
Het toerensignaal valt als hij ploft ook weg, dan zakt de naald snel naar beneden maar pakt hem gelijk weer op,, wat kan dit zijn?
Ja je ruikt wel iets, niet echt extreem ofso maar ik ruik wel iets bij de uitlaat als hij het doet. Het ploffen lijkt mij onverbrande benzine in de uitlaat.. Nee ik heb niks geen spare parts voor de c20xe. Is de bobine na te meten?
Het is echt steevast bij de 3000 toeren, soms iets minder, soms doet hij het gewoon goed
Nee dat dacht ik, dat was een fout van mijn kant.
Nu heb ik nog ff snel een vraagje, ik heb gister de bdp sensor en gaskleppositie sensor de stekkers omgewisseld. Toen ik het contact omdraaide (met het relais in me hand) klikte hij 1 keer, toen ik hem startte (contact doordraaien) toen voelde ik het relais bij iedere omwenteling klikken.
Nu ga ik de accu nog ff bijladen, en dan kijken of hij op start piloot wil lopen :)
Even wat onduidelijkheid de wereld uithelpen :) Ik heb een module bobine, geen losse.
De klopsensor en stappenmotor zitten goed aangesloten. De gaskleppositie sensor stekker, deze stekker komt vanuit de brandstofrail zeg maar, of is dat die losse vanuit de kabelboom?
Dat van de aanvoer vind ik nu niet zo heel belangrijk, zodra hij maar vonkt ben ik een stap verder :) Ik ben net in ieder geval weer bezig geweest, maar ik kom er gewoon niet uit. Wordt het een beetje beu en sta op het punt om hem door Romijn in Renswoude af te laten bouwen, kost wat meer geld maar dan is het gewoon goed.
Mijn brandstofpomp schakelt in bij het contact, deze heb ik ook recent vervangen dus die is goed. Ik ben niet echt een ster in de elektra, ik vind het te ingewikkeld. De draadboom is goed aangesloten, dat waren 7 draadjes dus daar kan niet veel in mis gaan. Ik zal alle stekkers ff insprayen met contactspray en eventuele corrosie weghalen
Toch vind ik het vreemd dat hij heeft gelopen voordat hij gedemonteerd is, en nu in mijn auto niks doet..
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik kan weer wat meer proberen!
Motorstoringslampje aansluiten vat ik ook ff niet, Hij moet tussen pin 22 witte draad (m 2.5) en pin 15 , 12v contact onderop zekeringskast manta b….
Moet ik nou een lampje aansluiten tussen pin 22 en pin 15, of moet ik nou vanaf pin 22 naar 12 v contact onderop me zekeringskast, en wat wordt daarmee bedoeld,, dat hij constante stroom moet hebben?
Die zwarte heb ik aangesloten maar toen deed hij niks, misschien dat de accu te leeg was o.i.d. Die zwart rode is startmotor vanaf contact, die heb ik ‘afgesloten’
Moet het relais ook op de massa zitten? Daar zit een zogeheten lipje aan, is dat massa of gewoon een bevestigingspunt. Volgens mij hoor ik het relais ook niet klikken, maar de brandstofpomp draait wel als ik het contact omdraai
MvG Renzo
Nu heb ik net de as ff goed bekeken en dat schuifstuk eraf gehaald, de as zelf is 71,5cm. Zijn er assen met een maat daarboven?
Dat schuifstuk dat op de versnellingsbak komt is 17,5 cm. Ik kom dus eigenlijk net 5 tot 10cm tekort. Nu zit er dat dopje met dat schroefdraad er ook nog op, kan ik hem daarmee iets verstellen? Dat ik de rest opvul met de hardyschijf?
Groet Renzo
Bij mij heeft de as geen gekartelde as (noem het ff zo, ben de naam kwijt..) Die heeft een vlakke stalen plaat met gaatjes erin voor de bouten. Alleen ik las dat er een hardy schijf op kan/moet. Daarom ook de vraag of hij er tussen moet. Ik moet trouwens 10 tot 15cm overbruggen. Dit wordt waarschijnlijk gewoon de as laten verlengen?
Waar zit eigenlijk van de R25 de km aandrijver en achteruitrijlicht schakelaar?
Groet Renzo
Het is gelukt allemaal! De motor loopt nog niet, ik vermoed dat ik de toevoer en retour leidingen heb omgewisseld :sleeping De motorstoringslampje moet ik nog maken. Is dit noodzakelijk of is deze weg te laten?
-
AuteurBerichten