Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mij ging de EGR klep stroef op en neer. Proper gemaakt en probleem was weg.
idd :D
Zo net een stukje gaan rijden met de op-com aangesloten.
Leuk dat je kan zien hoeveel de wagen nog moet regenereren. :DDpf is van 129% naar 27% :shock:
nieuwe meetwaardes
Informatie meetwaadeblokken:
Accuspanning,14.2 V
Ontstekingsstatus,Aan 12 V
Hoodrelais,Actief
Brandstofpomprelais,Actief
APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
Berekende gaspedaalpositie,0 %
Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
Gewenst stationair toerental,800 omw/min
Motorsnelheid,810 omw/min
Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
Koelvloeistoftemperatuur,96 °C
Koelvloeistoftemperatuur,0.45 V
Brandstoftemperatuur,42 °C
Inlaatluchttemperatuur,24 °C
Omgevingstemperatuur,10 °C
MAF-sensor,22 kg/h
Omgevingsdruk,100 kPa
Omgevingsdruk,3.78 V
Laadluchtdruk,102 kPa
Laadluchtdruk,1.92 V
EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
Gewenste brandstofdruk common rail,28.40 MPa
Brandstofdruk common rail,29.00 MPa
Brandstofdrukregelklep afscheiden,17 %
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.45 V
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),175 °C
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),1.27 V
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),190 °C
Verzadiging dieseldeeltjesfilter,27 %
Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
Aircodruk (airconditioning),112 kPa
Aircodruk (airconditioning),0.27 V
Airco-relais,Niet actief
Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
Relais 1 ventilator,Niet actief
Relais 2 ventilator,Niet actief
Stand ventilator 3,Niet actief
Voorgloeirelais,Niet actief 12 V
Diagnose voorgloeirelais,Niet actief
Remschakelaar 1,Niet actief
Remschakelaar 2,Niet actief
Koppelingsschakelaar,Niet actief
Voertuigsnelheid,0 km/h
Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
Storingsindicator (MI),Uit
SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
Oliepeil,Normaal
Motoroliepeilstatus,OK
Resterende levensduur olie,128 %
Waarschuwing motorolie verversen,Actief
Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 325 km
Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),0 km
DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),5 Pa/m3/h
Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
Instrument: VIN-status,OKDe turbo hield ook in tot 2000 t/min en dit was na het regenereren ook ineens weg. :thumbup
bedankt allemaal
Oké ik hou jullie op de hoogt.
Ik zie op youtube ook filmpjes van het dpf reinigen met de hogedrukspuit is dit verstandig? En krijg je hem zo weer als nieuw?Zal ik om te beginnen al eens doen ;)
Mag ik ook rijden met de op-com aangesloten om te kijken wat hij doet?Er worden tegenwoordig idd korte ritten gereden ivm ander werk :(
kan je de roetfilter nog goed krijgen?
of kan ik het best deze beter laten weghalen? -
AuteurBerichten