16vcorrado

Aangemaakte reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Meriva 1.3 CDTI P0400 foutmelding #18344977
    16vcorrado
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 May 2016

      Bij mij ging de EGR klep stroef op en neer. Proper gemaakt en probleem was weg.

      In reactie op: dpf meriva #18319045
      16vcorrado
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 May 2016

        idd :D

        In reactie op: dpf meriva #18319043
        16vcorrado
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 May 2016

          Zo net een stukje gaan rijden met de op-com aangesloten.
          Leuk dat je kan zien hoeveel de wagen nog moet regenereren. :D

          Dpf is van 129% naar 27% :shock:

          nieuwe meetwaardes

          Informatie meetwaadeblokken:

          Accuspanning,14.2 V
          Ontstekingsstatus,Aan 12 V
          Hoodrelais,Actief
          Brandstofpomprelais,Actief
          APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
          APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
          Berekende gaspedaalpositie,0 %
          Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
          Gewenst stationair toerental,800 omw/min
          Motorsnelheid,810 omw/min
          Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
          Koelvloeistoftemperatuur,96 °C
          Koelvloeistoftemperatuur,0.45 V
          Brandstoftemperatuur,42 °C
          Inlaatluchttemperatuur,24 °C
          Omgevingstemperatuur,10 °C
          MAF-sensor,22 kg/h
          Omgevingsdruk,100 kPa
          Omgevingsdruk,3.78 V
          Laadluchtdruk,102 kPa
          Laadluchtdruk,1.92 V
          EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
          EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
          Gewenste brandstofdruk common rail,28.40 MPa
          Brandstofdruk common rail,29.00 MPa
          Brandstofdrukregelklep afscheiden,17 %
          Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.45 V
          Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
          B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
          B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),175 °C
          B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),1.27 V
          B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),190 °C
          Verzadiging dieseldeeltjesfilter,27 %
          Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
          Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
          Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
          Aircodruk (airconditioning),112 kPa
          Aircodruk (airconditioning),0.27 V
          Airco-relais,Niet actief
          Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
          Relais 1 ventilator,Niet actief
          Relais 2 ventilator,Niet actief
          Stand ventilator 3,Niet actief
          Voorgloeirelais,Niet actief 12 V
          Diagnose voorgloeirelais,Niet actief
          Remschakelaar 1,Niet actief
          Remschakelaar 2,Niet actief
          Koppelingsschakelaar,Niet actief
          Voertuigsnelheid,0 km/h
          Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
          Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
          Storingsindicator (MI),Uit
          SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
          Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
          Oliepeil,Normaal
          Motoroliepeilstatus,OK
          Resterende levensduur olie,128 %
          Waarschuwing motorolie verversen,Actief
          Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 325 km
          Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),0 km
          DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),5 Pa/m3/h
          Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
          Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
          BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
          Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
          BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
          Instrument: VIN-status,OK

          De turbo hield ook in tot 2000 t/min en dit was na het regenereren ook ineens weg. :thumbup

          bedankt allemaal

          In reactie op: dpf meriva #18319042
          16vcorrado
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 May 2016

            Oké ik hou jullie op de hoogt.
            Ik zie op youtube ook filmpjes van het dpf reinigen met de hogedrukspuit is dit verstandig? En krijg je hem zo weer als nieuw?

            In reactie op: dpf meriva #18319038
            16vcorrado
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 May 2016

              Zal ik om te beginnen al eens doen ;)
              Mag ik ook rijden met de op-com aangesloten om te kijken wat hij doet?

              In reactie op: dpf meriva #18319036
              16vcorrado
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 May 2016

                Er worden tegenwoordig idd korte ritten gereden ivm ander werk :(
                kan je de roetfilter nog goed krijgen?
                of kan ik het best deze beter laten weghalen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)