Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat is eigenlijk een piggybag system?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Sorry dat ik even moest lachen. De cih 1.9n uit 1977 heeft natuurlijk gewoon een contactpunten ontsteking. Dit blijf ook zo. Low-budget is het uitgangspunt.
Ik heb meer tijd dan geld.
Het enige dat nieuw gekocht is zijn de bougies (die tegen wat hogere temperatuur kunnen) en een pakkingset.
Ik denk ook niet dat de ontsteking veel problemen geeft aangezien LPG een hoog octaan gehalte heeft. Zal dus niet snel gaan pingelen (tenzij hij te arm loopt natuurlijk).De temperatuur van de motor liep vooral op als je op de snelweg reed. Omdat een originele 1.9n geen noemenswaardige pk’s leverd, is de overbrengingsverhouding zeer laag. Maakt veel toeren. Ik kan ook niet echt goed het koppel gebruiken. Ik zou veel langere versnellingen moeten hebben.
De motor draait nu ongeveer 0.6bar maar dat wil ik wel omhoog gooien. De turbo heeft veel meer capaciteit.
De mengverhouding gas/lucht hou ik in de gaten d.m.v. een lambdasonde die ik uit lees met een multimeter. Dan kan ik zorgen dat hij niet te arm loopt.
Het blok is niet aangepast. Dat zou te duur worden. Ik vond het juist grappig om een normaal, traag, niet interessant blok een beetje snel te maken zonder er bakken geld erin te stoppen.
Dus een beetje houtje-touwtje. Dingen kopen en erin bouten kan iedereen.
Een 2.4 met een ingekorte 24v kop lijkt me ook kicken om te maken maar dat kost serieus geld. Wel echt respect voor de mannen die zo’n blok gemaakt hebben. :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :worsDe motor was niet helemaal kapot maar de tweede en derde cilinder verbruikte heel veel olie. Ik denken dat de zuigers te heet zijn geworden.
Je maakt geen vrienden op de weg als je alles in blauwe mist hult.
Nu heb ik er ook een olie koeler op gemaakt en het blok gespoelt met goedkope olie met een beetje ATF olie erbij.
Ik hoop dat hij nu wat langer mee gaat.Het probleem is dat het blok begint te tikken net boven de 4000 toeren. Het oude blok had dit niet maar die kop is er al eens af geweest voor harde klep zittingen. Misschien dat ze toen de veren vervangen hebben.
De veren in dit blok zijn nog van 1977.:cry r.i.p. eerste blok :cry
Maar gelukkig heb ik er nog een. En hij doet het alweer. Alleen denk ik dat de klep veren te slap zijn.
Iemand ervaring met kleppen die open gehouden worden door de turbo druk? :hmmzDat ligt dan echt aan jou alcohol gebruik, Rene. Die foto’s zijn haar scherp. :D
Met weinig licht en een gammele telefoon, krijg je zulke foto,s. Het is maar even om een idee te krijgen. Als iemand iets goed te zien wil krijgen, hoor ik dat vanzelf wel.Blok eruit gehaald om de pakking van de karterpan te vervangen. FF foto’s genomen. En gelijk maar de koppeling vervangen voor een grotere. Ik denk van een 2.0e.
Eindelijk weer wat tijd voor mijn Opel. Het vrouwtje heeft een ongeluk gehad met onze dagelijkse auto. Total loss. Een 18 jaar oude Volvo 850 t-5 gekocht voor de winter maar blijkt toch goed te bevallen en word een blijvertje. Turbo en klepseals vervangen omdat hij meer olie verbruikte dan benzine maar nu is hij weer top, zelfs met meer dan 400.000km op de teller.
Nu de Opel weer uit de hoek gehaald en de uitlaatpakking vervangen en TATAAAA…… Het geluid is weg. Niet gedacht dat zo’n geluid veroorzaakt kan worden door een lekkende pakking.
Nu de karterpakking vervangen en een olie koeler monteren en dan knallen. Dan ga ik natuurlijk weer ff een filmpje maken.Dank je, Wim.
Het is inderdaad een beetje prutsen maar zo houden we de kosten een beetje laag. Er zijn nu al een aantal dingen die omgegooid moeten worden. Zo blijven we lekker bezig.
Low budget is het uitgangspunt.Ik heppum, Wim
Aha.
Bedankt Wim.
Moeizaam proces, mensen…
FF proberen.
Nou, die foto’s zijn een beetje k#t zo.
Ik ga proberen ze een beetje beter op het forum te krijgen.John, het is inderdaad bij de A12. Oprit bij Waarder.
Hier een paar foto’s van het blok. Alles zit er nog een beetje houtje-touwtje in maar het moet eerste goed werken.
Ik heb er nog niks aan gedaan . Pakkingen zijn wel binnen.
https://lh3.googleusercontent.com/7uqyoGFqigSA9L7z9jXSTaMbm3m_is4F2-nQxR1DTQ=w315-h189-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/v3FmRvNlIHu8kTv0BtLYvXrohiyszeAtG5jjg5txYg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/_Fx9t_p2_TaKzUYoTMd5owYHTOgOzb2_1TESbL6u9g=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/KUnDGg3RzbwlkUfdbxJGBqSsy_mvonJ2N5w2gdih3g=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/qsC9xVy3tDuvbssFrIuMSrQPQ9NcAsgfAh9vNmQxtQ=w83-h139-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/719YRjU2IQpKsqzbuOTptgZZ6k5oLq6hUYO-d3A6Sg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh4.googleusercontent.com/9osFXZbCGWMI9owRrvyxk6u1SYA50fgOi-jf51Opfg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/4Tqkz4rKYwjmlv94Os4Go_CszN2ZVrKn4uJP1cN_Rg=w139-h83-p-no” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo, hopen dat het zo gelukt is.
Dat klopt, Rene. Maar dat frontje ligt even in de opslag tot de turbo goed en geruisloos loopt. Eerst het leuke werk.
En dat geluid zou misschien een lekkend pakking van het uitlaatspruitstuk kunnen zijn. Tip van een maat van me. En aangezien ik toch mijn karterpan-pakking moet vervangen, doe ik gelijk de andere pakkingen.
Beter dan de turbo reviseren.
Dan zal ik gelijk een paar duidelijke foto’s maken.[youtube][/youtube]Okee, lullig van die kadett.
Ik heb mijn Ascona gekocht op LPG maar hij liep toen al niet op benzine. Ik heb er toen een injectie inlaatbuis en gasklep erop gezet. Lpg mengstuk erop en rijden maar. Dat liep al beter. Starten doet hij er ook goed op. In de winter rij ik er toch niet mee.
De verdamper is geen speciale verdamper. Er zat eerst een Brc verdamper op maar die had te weinig capaciteit. Nu zit er een OMVL at90 op. Die heeft een soort tweetraps systeem. Achter dicht gemaakt en een aansluiting voor een slang op gemaakt om de turbo druk te compenseren. Dat loopt nu goed.
Hier een filmpje. Kan je ook horen dat de turbo niet helemaal okee is.
http://www.youtube.com/watch?v=Z7w0ey33IQkNee, ik heb er nog niks over geschreven.
Maar als je er dingen over wil weten, wil ik er best wat over schrijven en foto’s maken. -
AuteurBerichten