Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zwembad achterin Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2015 om 12:25 #17274461
Hoi,
ik heb de corsa b gsi nu een paar weken en mijn auto bleef vochtig van binnen. Constant beslagen ruiten en moeilijk schoon te krijgen.
Even op onderzoek uit gegaan en het was zeiknat achterin waar ook het reservewiel ligt.iemand dit probleem ook voorhanden gehad???
Ik zag dat het rubber bij mijn antenne aardig vergaan is dus daar ga ik een ander voor bestellen, dat zijn de kosten niet
iemand nog opties waar ik meer kan kijken
ik heb de mat die het reservewiel afdekt helemaal laten drogen, wat een water kwam er uit niet normaal
achterkant compleet droog gemaakt, ook onder het reservewiel. Hier zitten 2 rubbers met gaatjes waardoor ik naar buiten kan kijken, zal wel horen
de zijkanten waar bekleding op zit zijn ook nat????
Ik heb nu 4 guertjes in de auto om de vochtgeur er een beetje uit te krijgen :DHoor graag jullie ervaringen en oplossingen
groet Mike
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
5 december 2015 om 12:28 #18303788Achterklep rubber ook nog heel en sluitend??
5 december 2015 om 12:35 #18303789JA die is nog heel en sluitend, al nagekeken
5 december 2015 om 12:36 #18303790water lijkt via de zijkanten naar binnen te lopen?
5 december 2015 om 12:43 #18303791Hmm een keer de sierlijsten wegschroeven en kijken waar het onder de bekleding vandaan komt.. Onder de auto bij de dorpel geen rotte plekken??
5 december 2015 om 13:18 #18303792moet ik even bekijken, hij is wel apk gekeurd dus verwacht geen rotte plekken?
groet Mike5 december 2015 om 13:20 #18303793welke sierlijsten bedoel je precies?
5 december 2015 om 14:08 #18303794Die op je dorpel liggen naast je stoel.. Die kun je los schroeven en dan kun je je bekleding een stukje los halen . wil je je bekleding verder los halen kun je de 2 imbus bouten los halen achter in de rails van de stoel en kun je je stoel eruit halen…
Je auto kan rotte plekken hebben en nog apk gekeurd zijn.. Rotte plekken mogen niet op structurele plekken zitten zoals veerschotels etc
5 december 2015 om 15:42 #18303795Heb je een schuifdak??
Is deze origineel??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 december 2015 om 16:02 #18303796Hoi,
nee ik heb geen schuifdak helaas, had ik wel willen hebben
groet Mike5 december 2015 om 20:32 #18303797Bij mijn Corsa B heb ik jaren last gehad van vocht bij het reservewiel. De achterruitjes (5-deurs!) zijn er zelfs uit geweest en opnieuw gekit, maar het probleem was nooit opgelost. Totdat ik onlangs de tip kreeg van een forumlid (Joop :thumb ) de daklijsten te verwijderen en de kitranden te checken. De fabriekskit was over grote lengtes uitgedroogd, poreus of zelfs verdwenen. Hierdoor kan water tussen de dakplaat en de zijkant komen. Het water kwam bij mijn Corsa via de holle ruimtes bij de achterlichten in mijn kofferbak terecht. Ik heb de poreuze kit verwijderd en op die plaatsen Shell Tixophalte Wet (310 ml – 7 á 8 Euro) aangebracht. Helaas is die kit alleen in zwart verkrijgbaar. Gelukkig verdwijnt het grootste gedeelte onder de daklijst. Alleen aan de zijde bij de achterklep is een klein gedeelte zichtbaar. Dit is met een lakstift bij te werken. Sindsdien zijn alle vochtproblemen uit de wereld.
5 december 2015 om 22:42 #18303798@CorsaB5D97 wrote:
Bij mijn Corsa B heb ik jaren last gehad van vocht bij het reservewiel. De achterruitjes (5-deurs!) zijn er zelfs uit geweest en opnieuw gekit, maar het probleem was nooit opgelost. Totdat ik onlangs de tip kreeg van een forumlid (Joop :thumb ) de daklijsten te verwijderen en de kitranden te checken. De fabriekskit was over grote lengtes uitgedroogd, poreus of zelfs verdwenen. Hierdoor kan water tussen de dakplaat en de zijkant komen. Het water kwam bij mijn Corsa via de holle ruimtes bij de achterlichten in mijn kofferbak terecht. Ik heb de poreuze kit verwijderd en op die plaatsen Shell Tixophalte Wet (310 ml – 7 á 8 Euro) aangebracht. Helaas is die kit alleen in zwart verkrijgbaar. Gelukkig verdwijnt het grootste gedeelte onder de daklijst. Alleen aan de zijde bij de achterklep is een klein gedeelte zichtbaar. Dit is met een lakstift bij te werken. Sindsdien zijn alle vochtproblemen uit de wereld.
de gouden tip lijkt me.. :P
dacht dat die altijd aan elkaar gelast zaten zoals je bij vele andere merken ziet…6 december 2015 om 12:06 #18303799ok,das een klus lijkt me?
groet Mike6 december 2015 om 18:49 #18303800Deze klus valt wel mee. Eerst natuurlijk een koker Shell Tixophalte kopen bij een bouwmarkt, dan voorzichtig de daklijsten verwijderen. De oude kit die poreus weghalen met een mesje. Vervolgens de Tixophalte met een kitpistool (niet teveel, een dun reepje is voldoende) aanbrengen en met een vinger gladstrijken. Wel even eerst een (dunne) handschoen aandoen want het is een beetje goor materiaal op basis van bitumen. Daarna laten uitharden. Hoe lang staat op de verpakking. Ik heb 2 weken gewacht voordat ik met een lakstift de gedeelten van de kit vlakbij de achterklep heb bijgewerkt. Daarna, na een paar uur, de daklijsten er weer opgeklikt. In totaal ben je hooguit een uur (of twee) bezig. En vergeet natuurlijk niet het zwembad leeg te laten lopen en de kofferbak goed droog te maken. Dan kun je goed controleren of het lek boven is :D .
Tips:
Vergeet niet de dakgoten even goed te schoon te maken. Hier wordt namelijk nogal wat vuil verzameld. Je kunt ook gelijk die dakranden even poetsen.Niet te vaak de daklijsten verwijderen, want de klemmetjes gaan gemakkelijk stuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.