Zwarte rook uit uitlaat en stinken

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Zwarte rook uit uitlaat en stinken

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243888
    ditten16
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 December 2010

      Hallo, ik heb problemen met mijn calibra c20xe, hij draait niet regelmatig en er komt veel zwarte rook uit de uitlaat en hij stinkt naar benzine.Volgens mij krijgt hij te veel benzine maar aan wat kan dat dan liggen.
      ECU niet maar goed?LMM of brandstofrelais niet meer goed , hoe kan ik dat het best vanal oplossen.
      Thanks

      #17954199
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Lamda sensor niet meer goed. Bougies, of distributietiming. Trek de lamdasensor stekker eens los en kijk of het dan beter is. Welke kleur heeft de rook grijsblauw of zwartblauw? Zit er niet gewoon teveel olie in?

        #17954200
        ditten16
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 December 2010

          Hey, denk niet dat er teveel olie in is want verleden week starte en draaide hij nog normaal, en ja nog iets , mijn bougies staan direkt nat en zwart als ik hem probeer te starten, als je iets weet laat maar horen he.
          Thanks

          #17954201
          ditten16
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 December 2010

            Als ik mijn hand tegen de uitlaat duw krijg ik een zwarte cirkel op mijn hand, ik denk te rijk aan benzine maar hoe kunnen we dat verhelpen.

            #17954202
            yves475
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2005

              begin maar eens met de lmm en zo ga je elke keer verder.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.