Zwarte rook uit uitlaat

Forumindex Forums Techniek Ecotec Zwarte rook uit uitlaat

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ivartje
    Deelnemer

Goeiendag

Ik had een vraag over een Opel Corsa 1.6 16v gsi ecotec
      soms als ik aan het rijden bent of net start moet ik soms gas bij geven,wil wel is plofjes uit de uitlaat geven en als ik overschakel en soms stottert ie,heb stekkertje van de egr losgehaalt geen verschil dat apperaat die aan de lambda sonde zit stekkertje losgehaalt geen verschil,nu had ik gister een x stevig doorgetrapt en bougies schoongemaakt want die waren pikzwart,nu begon hij vandaag weer te stotteren,dit is vrij irritant en hij moet dindsdag naar de keuring ook nog,hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg Ivar

Fearless
      Deelnemer

Even foutcodes laten uitlezen…
        Proberen is leuk, maar schiet niet op.
        Geen foutcodes? dan parameters checken (dat zijn de waardes van diverse sensoren die je afzonderlijk bekijken kan)

wim-v6
        Deelnemer

zonder storinglsampje valt er weinig uit te lezen.

meetwaarden nakijken is beter denk ik.

Ik vermoed temperatuursensor.

Willem

ivartje
          Deelnemer

zou het dan mischien kunnen zijn omdat hij EERST altijd de meter van de temp. boven de 90 gr ging en sinds korte tijd 90 gr of eronder? hij zat in ieder geval eerst altijd rond de 90-100 tussenin

Mvg Ivar

wim-v6
            Deelnemer

De sensor voor het motormanagement is een andere sensor als die voor de meter.

Willem

ivartje
              Deelnemer

oke en welke sensor zou het dan kunnen zijn want als ik mijn koppeling intrap bijv. bij een kruispunt ging mijn toerenteller eerst altijd onder de 1000 toeren en nu boven de 1000 zelfde toerental dat als de choke erop staat ik heb nu in 2 dagen 40 euro eringegooit dus zou het dan toch de sensor kunnen zijn?dus die voor t motermanagement en waar zit die misschien iemand een fototje ofzo? en het is heel raar maar soms dan loopt hij kei netjes en andere keren schudt hij als ik gas geef,en stottert en ploft

Mvg Ivar

wim-v6
                Deelnemer

blauwe sensor net boven de stuurpomp poelie.

met de stekkertje erop waarvan dat kabeltje er aardig geknevelt bij hangt.

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.