Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › zwarte draad uit ecu eds met dampfrad ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2013 om 14:18 #17260560
tja titel zegt het al…
mijn eigen ecu is gechipt (denk fase 1), toen mocht ik de
ecu van Corsa_Gsi ff proberen (fase 2)…
wat een verschil zeg :jerry ik op zoek naar een fase 3 chip puur uit nieuwsgierigheid ;)
en ja mijn setup is ruim voldoende.. :agent
chip bestelt ebay engeland.. vind ik 5 minuten later een complete ecu fase 3.5 met dampfrad
:wtf :hmmz oke die ook maar bestelt (prijs was goed). ben nu dus eigenaar van fase 3 chip voor mijn ecu . en de ecu met dampfrad :jerry :jerry
nu heb ik de ecu binnen ,met bdr enz. king:
nu de vraag .. er komt een zwarte draad uit de ecu… is dat nou massa of stroom.
denk vraag het hier voordat ik em uitelkaar haal..
alvast bedankt. :thumb
11 september 2013 om 18:03 #18172821niemand.. :( damn dan haal ik em uit elkaar.. :jerry
11 september 2013 om 18:08 #18172822Das een extra massadraad. Sommige hadden drukstoringen met Eds en dan word er een extra massadraad aangelegd.
12 september 2013 om 08:32 #18172823Klopt massa draad vanwege storingen of helemaal niet werken van ecu.
Phase 3 of 3,5 maakt met een k16 lader geen verschil het vermogen blijft steken rond 300 pk.12 september 2013 om 09:16 #18172824http://www.eds3.eds-motorsport.de/media/pdf/Anleitung_Einbau-Dampfrad-V4Plus-Deutsch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 september 2013 om 13:54 #18172825en ja hoor.. :thumb :thumb een massa draad..
de ecu werkt erg goed… king: wat een verschil tussen stand 1 en 5 zeg… :wtf
nu ff wachten tot het wat droger is… wielspin.nl :thumbupheren bedankt voor de info.. had em nog niet uit elkaar gehaald :thumb :wors
vanavond maar is ff vlammen met dat ding.. king:12 september 2013 om 16:04 #18172826Maar je rijdt met een standaard plat xe vliegwiel?
Riskant hoor met dat vermogen. Als die spettert is je starterkrans net een cirkelzaag.
12 september 2013 om 19:43 #18172827@Mr. Bone wrote:
Maar je rijdt met een standaard plat xe vliegwiel?
Riskant hoor met dat vermogen. Als die spettert is je starterkrans net een cirkelzaag.
uuhh ja en nog afgedraait ook.. ;)
ik had er ook al aanzitten denken :hmmz
maar hij deed zijn werk ook al jaren goed in de c20xe,terwijl die erg hard heeft moeten
werken .. zelfs ooit een keer rook uit de bak gehad zo hard moest ie werken.
(seat leon met caravan een 8% heuvel optrekken).. en dat overleefde
het vliegwiel ook ..
maar heb nu veeeel meer koppel.. moet eerlijk zeggen dat
dat de volgende upgrade word samen met de koppeling.maja die zegt dit :argue die zegt dat… moet het eerst nog ff goed uitzoeken welke ik wil..
in iedergeval een geveerde plaat.. ivm stadsverkeer..tot die tijd zal ik normaal om moeten gaan met de koppeling.. :wors
12 september 2013 om 20:14 #18172828Afgedraaid vliegwiel met een let is echt gevaarlijk. Dat vliegwiel is veel te dun, en leuk dat hij bij je xe hard moest werken nu krijgt hij alleen wel 250nm meer te verwerken. In een standaard kom vliegwiel zitten bij een let al vaak haarscheurtjes.
13 september 2013 om 07:35 #18172829Stalen vliegwiel van 3,5 kg met starterkrans bij Dutch Power Trading erop (kost iets van 350 euro), en dan een Sachs Performance of Helix set erop :wub
13 september 2013 om 10:19 #18172830Staal is inderdaad een prima vervanging van orgineel. Ik heb nu ook een stalen vliegwiel voor de volgende motor.
13 september 2013 om 14:37 #18172831@Corsa_GSi wrote:
Stalen vliegwiel van 3,5 kg met starterkrans bij Dutch Power Trading erop (kost iets van 350 euro), en dan een Sachs Performance of Helix set erop :wub
nou dan is vliegwiel geen probleem.. :thumb maar welke koppeling kan het zeker aan.. :hmmz :swear kan nergens het max nm vinden.. :angel
13 september 2013 om 14:54 #18172832Gewoon dezelfde als die van mij nemen, je weet waar ik mee rijdt :angel
Vanaf 23ste mag hij weer de weg op :vertag
13 september 2013 om 15:36 #18172833ik zal er vanavond ff naar gaan zoeken.. :thumb
zal dus een stalen vliegwiel worden met een sachs set.. (denk ik)
helix 2e keus… king:14 september 2013 om 08:09 #18172834Helix is extreem mooi spul.
Vond het er steviger uitzien en voelen dan sachs.Van de 1.6 set hebben we er al over de 265 pk opstaan. Geen slip nix.
Zelf heb ik een sachs performance drukgroep en niet geveerde 6puk plaat. Geveerde normale plaat van sachs performance kan een stuk minder hebben. Maar goed een 270 -290 pk durf ik er nog wel op te zetten.
En idd dat vliegwiel snel eraf mikken
9 januari 2014 om 20:37 #18172835dampfrad ?
kun je daarmee de turbo druk regelen ?
10 januari 2014 om 18:21 #18172836Ja een standenschakelaar voor verschillend vermogen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.