Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Zware Koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2016 om 07:50 #17277121
Morgen Iedereen,
Ik heb last van een zware koppeling, ik krijg er letterlijk pijn in de poot van en in de file is het helemaal een drama.
Heb ik nu gelijk kosten van 1500€ voor nieuwe platen, drukgroep en vliegwiel of kan het ook iets anders zijn?
Het gaat om een Vectra C2 2006 1.8 GTS
Thanks voor eventuele reacties
22 juni 2016 om 08:15 #18321693AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zit niks anders op dan vervangen.
Druklager is de boosdoener denk ik.
Om alleen die te vervangen terwijl de boel toch los moet is zonde dus gelijk alles vervangenWat is de kilometer stand ?
22 juni 2016 om 09:08 #18321694Bedankt voor je reactie,
KM stand is 126000
22 juni 2016 om 15:40 #18321695Als je een beetje handig bent is dit zelf te doen en anders forum lid vragen
Waar kom je vandaan als je uit het hoge noorden komt ben ik altijd bereid te helpen
Onderdelen via ebay bestellen en dan zelf monteren scheelt enorm22 juni 2016 om 16:00 #18321696Als een druk lager versleten raakt gaat hij herrie maken bij een in gedrukt koppelingspedaal, hoe kan daar je pedaal daar zwaarder van gaan, door je pedaal in te trappen verplaats je alleen maar
Vloeistof, hooguit kan er roest of stof van je koppelings-plaat op je pris-as zitten,Crunch81, ik heb precies het zelfde als jou, een lam poot krijg je er van, maar ik ben bang dat toch
De versnellingsbak er een keer af moet om de boel nader te bekijken.Vr,gr, jac.
22 juni 2016 om 16:17 #18321697Ik woon in de buurt van Deventer dus dat is een stukkie uit de richting, ik waardeer echter wel heel erg wat je aanbied riemersma, bedankt.
Ik had de stille hoop dat iemand zou zeggen dat er een hydraulische koppeling was en dat er een cilinder daarvan defect was (als ik het goed zeg) maar helaas, dat word gewoon weer het vakantie geld pleite :()
Ja Jaq, het is bij mij zo erg dat ik soms de radio zachter moet zetten want ik voel soms het koppelingspunt niet meer en moet op het geluid van de motor afgaan :)
22 juni 2016 om 16:35 #18321698Koppeling gaat zwaarder naarmate deze slijt, niet meer en niet minder, dat komt omdat de positie van de diafragmaveren verplaatst, waardoor het krachtpunt en meest ook de nodige kracht voor bedienen veranderd.
(Wees blij dat je niet als vrachtwagen chauffeur op de 1e serie Mercedes Atego werd gezet, bij intrappen van die koppeling kwam je stoelvering omhoog).
#bijveelmanouvrerenspierpijninlinkerbeen).Vind t al vreemd als je aangrijpingspunt veranderd, deze blijft normaal gelijk, dat ziu betekenen dat eenzelfde bediening van de koppeling hetzelfde effect zou moeten geven.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 juni 2016 om 17:15 #18321699Wim, het ging net door m’n gedachte, het lijk wel een oude vracht wagen :D :D :D
22 juni 2016 om 18:17 #18321700Ik ben nog eens verder gaan kijken, en kwam het antwoord van Wim tegen, daar werd het zelfde gezegd, maar ik zie het nog wel ff aan, ik heb nu nog geen zin om de koppeling tevervangen.
Vr,gr, jac.
22 juni 2016 om 18:46 #18321702je kunt ook zelf de koppelingskit kopen en dan door iemand van het forum in laten bouwen met een werkplaats.. is nog goedkoper..
22 juni 2016 om 19:26 #18321704Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
22 juni 2016 om 19:33 #18321705motor kan blijven hangen alleen de bak moet eraf…
bij de juiste koppelings kit van sachs of LuK zit een koppelingsplaat, drukgroep,druklager.. en als je een 2 massa vliegwiel hebt dan zit die bij een meer prijs ook bij de kit.. maar als die geen geluid of trillingen heeft lekker laten zitten..22 juni 2016 om 19:48 #18321706@D.J.R. wrote:
Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Subframe moet eraf, en jij hebt ook een dubbel massa vliegwiel.
22 juni 2016 om 20:00 #18321703Weet iemand perongeluk wat een koppeling set kost voor een c1 z18xe ?
En kan m’n motor blijven zitten voor het vernieuwen daar van ?
Vr,gr, jac.
22 juni 2016 om 20:06 #18321701@bart-gsi wrote:
motor kan blijven hangen alleen de bak moet eraf…
bij de juiste koppelings kit van sachs of LuK zit een koppelingsplaat, drukgroep,druklager.. en als je een 2 massa vliegwiel hebt dan zit die bij een meer prijs ook bij de kit.. maar als die geen geluid of trillingen heeft lekker laten zitten..Heb naar mijn weten wel een versleten baklager want als die in zm vrij staat hoor je hem heel erg schaven en als je de koppeling weer intrap dan is het geluid weg.
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
22 juni 2016 om 20:07 #18321707@Opeltje17 wrote:
@D.J.R. wrote:
Koppeling vervangen van een 2.2 is dat lastig en moet dan de motor er uit?
Want die van mij gaat ook zo zwaar vanaf dat ik hem kocht.Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Subframe moet eraf, en jij hebt ook een dubbel massa vliegwiel.
Subframe waar vindt ik dat[WINKING FACE]
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
22 juni 2016 om 20:30 #18321708Is het frame wat onder je auto hangt waar je draagarmen aan vast zitten, bak/motor steunen etc.
22 juni 2016 om 21:30 #18321709maar de werkwijze is bij iedereen verschillend.. de een laat de motor hangen en haalt de bak en subframe er onderuit.. de ander haal motor bak en subframe er onderuit.. maar over het algemeen kan de motor blijven hangen
bij mij is recentelijk ook de koppeling vervangen ( vectra b v6) en die liet de motor hangen en haalde de bak en subframe er onderuit.. ik was met eigen aanschaf van de onderdelen 350 euro voor de koppelingskit en 400 euro voor het monteren kwijt..
22 juni 2016 om 21:31 #18321710@dappie wrote:
Weet iemand perongeluk wat een koppeling set kost voor een c1 z18xe ?
En kan m’n motor blijven zitten voor het vernieuwen daar van ?
Vr,gr, jac.
http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/vectra/77354/77370/koppelings-kit” onclick=”window.open(this.href);return false;
eens kijken in die link.. en dan raad ik je de kits van sachs of LuK aan..
prijzen verschillen met en zonder druklager en met en zonder vliegwiel als je een 2 massa vliegwiel hebt -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.