Zware brom astra h 1.7 cdti 74 kw bij 2000 rpm

Forumindex Forums Modellen Astra Zware brom astra h 1.7 cdti 74 kw bij 2000 rpm

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Pha

Al 2 jaar rijd ik een Astra H 1.7 CDTI (74 kw) van okt. 2007 (nu ca. 125.000 km). Op zich ben ik tevreden over deze auto echter is er een probleem da t.o.h. Niet kon worden opgelost en is er een blijvende irritatie. Ik bemerk al vanaf ik deze auto heb dat deze een zware brom produceert wanneer je met constante snelheid net boven de 2000 toeren rijdt. Dit probleem openbaart zich in alle versnellingen maar vooral in 4 (bij c.a. 70 km/h) en in 5 (bij ca. 90 km/h) is het erg duidelijk. Ik ben er al eens mee bij de dealer geweest waar men de uitlaat verdenkt (die verder nog helemaal goed is). Ook lees ik op internet dat dit meer voorkomt en eenvoudigweg een producteigenschap is waarmee ik moet leren leven. Wie weet raad…?
      Dan heb ik v/a begin last van een dalend Koelvloeistof niveau. De auto is hiervoor al eens bij de garage geweest en bij de opel-dealer geweest waar het systeem is afgeperst maar geen lekkage gevonden werd. Inmiddels is di overigens al weer een poos geleden maar het Koelvloeistof verlies is er nog steeds.

Wie kan mij helpen en aangeven wat ik kan doen?

Dank voor jullie hulp!

stefanDTI

Je brom druf ik niet te zeggen , maar de lekkage kan hem zitten in de flens op de voorzijde van het motorblok achter de spanrol bevestigingssteun.

Ik heb me destijds rot gezocht naar de lekkage bij mijn 1,7cdti.

Dizs

je kan ook even kijken als je luchtfilterhuis goed sluit en niet via het filter lucht naar binnen trekt.
          heb ik ook een keer gehad bij een klant en die maakte rond de 3500 toeren ineens een brom geluid. (net alsof je een open lucht filter had)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.