Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Zwakke punten van de ketting 2.2 motoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2014 om 12:09 #17263797
Beste lezers,
Zoals ik al bij mij aanmelding heb gezegd werkte ik tot vorig jaar bij een opel dealers. Daardoor zijn de vele problemen waarmee vooraleer z22yh kamt mij zeker bekend. Ook een distributiewissel bij zowel de yh als de se moeten bijna worden ingepland bij het onderhoud. Helaas komt in op fora vaak nog een klacht tegen die ik bij opel nog nooit heb zien voorkomen.
Lagerschade, bij vooral de se. Zijn er formuleren hier die daar meer info over hebben. Een hoe en waarom zouden bij mij erg welkom zijn. Ik wil graag nog even genieten van mijn z22se met automaat. (De gouden combi in een Astra)
Alvast bedankt
Vincent2 februari 2014 om 12:44 #18214849Dit verzacht het leed al flink. Als het zo vaak voor zou komen had al iemand iets gezegd. Al blijf in erg benieuwd hoe en waarom het gebeurd
2 februari 2014 om 19:27 #18214850Lagerschade? Aan de krukas bedoel je dan neem ik aan? Dat heb ik hier inderdaad nog niet eerder voorbij zien komen.
2 februari 2014 om 21:13 #18214851Ik weet er zelf ook niet echt iets van. Bij mijn oude werkgever weten ze ook van niets.
Zelf zie ik wel dat er vele 2.2 te koop staan met lagerschade. of dit dan drijfstanglagers of krukaslagers zijn weet ik zelf ook niet. Ik wilde met de verkregen informatie hier er alleen voor proberen te zorgen dat mijn 2.2 lekker blijft snorren.
2 februari 2014 om 21:38 #18214852Laqerschade aan de 2.2’s heb ik eigenlijk nog nooit gehoord…… De ketting wel, maar dat is algemeen bekent.
14 februari 2014 om 22:08 #18214853Ik heb sinds kort een Zafira met een Z22SE motor (met automaat)
Ik dacht dat de distributie ketting nooit vervangen hoefde te worden. Echter leed ik nu andere dingen. Kan iemand mij in het kort vertellen wat klachten zijn van de ketting en hoe dit voorkomen kan worden. welke onderhoud moet in geplant worden en om de hoeveel km?
Alvast bedankt
14 februari 2014 om 22:12 #18214854Onderhoud houdt niks bijzonders in: zorg dat je olie vers blijft en altijd netjes op maximum staat, dit geldt voor alle motoren maar voor motoren met een distributieketting is dit nog belangrijker. Verder als je de ketting hoort is het foute boel.
16 februari 2014 om 10:37 #18214855Belangrijkste voor behoud van de ketting, HOUD je CARTERVENTILATIE schoon!!!!!!
regelmatig slangen los, reinigen, en pijpjes doorprikken / opboren.
willem
16 februari 2014 om 16:57 #18214856Zit de carterventilatie van een Z22se niet intern? Dat dacht ik ooit te hebben gelezen?
16 februari 2014 om 18:16 #18214857@wim-v6 wrote:
Belangrijkste voor behoud van de ketting, HOUD je CARTERVENTILATIE schoon!!!!!!
regelmatig slangen los, reinigen, en pijpjes doorprikken / opboren.
willem
nog nooit gedaan sinds ik me coupe heb
nergens last van.blok is in topstaat !
16 februari 2014 om 19:56 #18214858Carterentilatie bij een Z22se zit inderdaad via een klepje in het inlaatspruitstuk, kun je alleen bij als inlaatspruitstuk er af is. (Wat een heel karwei is bij een Zafira :swear )
16 februari 2014 om 19:58 #18214859Hoeft ook niet zolang je lange afstanden en tijdig olie ververst.
16 februari 2014 om 20:42 #18214860Olie verversen doe ik altijd tijdig en zal vragen of mijn vrouw voortaan omrijdt naar haar werk :jerry
16 februari 2014 om 20:43 #18214861rij niet veel. max 50 km per dag
onderhoud op ze tijd doet idd wonderen!
2 maart 2014 om 19:44 #18214862een vraagje hoe zijn de 22 motoren op lpg
hoor het graag van jullie kan een zafira kopen met 212000
op de teller gr kees -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.