Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zwakke punten Corsa B 1.6 16V GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2013 om 23:03 #17254402
Hallo Medeforumleden,
Mijn naam is Kacper (Forumnaam Streamline) ook wel bekend uit het Manta gedeelte.
Aangezien ik binnenkort voor mijn werk iets verder moet rijden en het toch wel lekker is om dit met de auto te doen
ben ik een beetje gaan rondkijken en kwam op twee optie’s uit, een Kadett of Corsa GSI. Gezien mooie Kadett’s GSI weinig te vinden zijn
en het ook mijn eerste dagelijkse auto moet worden kwam ik al snel terecht op een Corsa GSI. Na het enig zoeken naar een nette GSI met weinig kilometers had ik er een tijdje terug een gevonden maar helaas was deze net verkocht. Vorige week viel mijn oog op Marktplaats op
een 95’er 1.6 16V GSI met 143.000 op de teller welke er best netjes uitzag en ook het GSI pakket heeft. Na enige contact te hebben gehad met de eigenaar van de auto bleek deze momenteel weinig tijd te hebben om een afspraak te maken waardoor de auto ook weer van Marktplaats af is. Momenteel heb ik met de eigenaar een afspraak dat ik hem vrijdag terug bel om een afspraak te maken om de Corsa te bezichtigen. Het zou om een paarse Corsa gaan welke in Drunen (Noord-Brabant) zou moeten staan (Misschien bij iemand bekend?).Dit bracht mij op de volgende vraag, waar moet ik bij het bezichtigen vooral op letten.
Ik heb bij het bezichtigen eventueel de mogelijkheid om de auto op de burg te bezichtigen, ik kreeg laatst al de tips op goed te kijken
naar onder andere de chassiebalken, veren/veerschotels en naar de de chassiedelen achter de remschijven.
Zijn er nog meer dingen waar ik goed op moet letten bij een Corsa? Zowel optisch al motorisch?Alvast bedankt!
Groeten, Kacper
13 januari 2013 om 08:16 #18094824# Olieverbruik
Laat hem even 5-10 min stationair lopen, geef dan een FLINKE dot gas. Komt er (veel) blauwe rook uit. Laat hem maar staan dan! Een x16xe zonder ernstig olieverbruik vind je bijna niet# Roest
Motorkap , ruitenwisser achter, veerpoten achter, chassisbalken voor tot achter, achteras, A-stijl# Airco werkend (indien aanwezig)
Ik heb in de 2 jaar dat ik de mijne heb nog niet veel last gehad van andere dingen haha :jerry
Olieverbruik en Roest is toch wel het voornaamste
13 januari 2013 om 08:18 #18094825ff gepakt uit een oud topic van mij zelf.
daar vroeg ik ook ff om de plekken.
komt ie, niet schrikken :P@wim-v6 wrote:
Punten Corsa-B 1e versie, en Prefacelift
Chassisbalkjes voor onder de auto.
Krikpunten voor
dorpels achteraan en vooraan net op de beginstukken
Achter de wielrandjes voor en achter
Chassis balkjes achter
Veerschotels achter
plaatwerk bodem Kofferbak
Binnenschermen achter
Achterklep
Motorkap
Achterplaat achter de achterbumperWillem
13 januari 2013 om 08:19 #18094826oja, voordat je het zelfde krijgt als mij.
in de kofferbak ff de kapjes waar je verlichting achter zit er af halen, en daar ff kijken naar roest.
de mijne had er iets roest, toen ik begon te drukken paste mijn vuist er door, en keek ik dus naar buiten.13 januari 2013 om 11:53 #18094827Kijk!, dat zijn nog eens advies punten die ik zeker ga controleren :thumb
Is er toevallig ook iemand hier van het forum welke in de omgeving Drunen woont?
De Corsa waar ik voor wil gaan kijken zou daar moeten staan en afkomstig zijn van een faillissement, kleur is donker paars.13 januari 2013 om 11:57 #18094828Ik heb een 94’er GSI gehad, C16XE en dit zijn in mijn ogen nog belangrijke punten om te controleren:
– Roest (b-stijl, ruitenwisser achter, tankhals, dorpels, wielkasten)
– Olieverbruik inderdaad
– Luchtmassameter? Gevoelig dingetje, LMM’s worden schaars
– Koppakking ?Ze zijn vaak erg afgetrapt !!
13 januari 2013 om 12:11 #18094829Dat is ook de reden dat ik eigenlijk kijk naar een met een kilometerstand onder de 150.000.
Krijg enkel nadat ik nu een beetje aan het google ben het idee dat de auto al reeds verkocht is.
Eigenaar zou eind komende week contact met mij moeten opnemen gezien deze afgelopen week geen tijd had
echter als ik zijn gegevens google kom ik met zijn nummer uit op verschillende andere auto-advertenties..13 januari 2013 om 17:52 #18094830corsa b gsi.
roest is het belangrijkste.
punten zijn al opgenoemt.
je heb een manta, dus je zal gerust kennis hebben van roest. dus hoeft er niet uitgelegt te worden hoe je dat kan zien enzo.
punten als motorkap en achterklep vind ik onzin. gewoon naar de sloop of makrtplaats, en een knappere motorkap of klep zoeken, en hij is weer knap.zeer belangrijk punt is wel ophanging achter. voorasl die balken. die kunnen erg rotten.
begint meestal in de wielkasten, links en recht van de schokbreker.
ook ophangpunt van de schokbreker zijn gevoelig voor roest.
de reservewielbak is ook niet spannend. is niets dragends.motor, is al genoeg gezegt dat deze olie verbruiken. is niet altijd zo erg als er beweerd wordt.
heb zelf naast mijn gele 1.2 nog een gsi staan uit 95. met een x16xe erin. geheel orgineel. 2de eigenaar met meer dan 210.000 op de teller.
zonder noemens waardig olie verbruik. laatste eigenaar keek nooit naar het oliepijl. gooide er nooit olie bij. die heeft er 7 jaar in gereden.
was trouwens een vrouw.
reed 18.000 in het jaar.
olie verbruik is goed uit te sluiten hoe erg het is:-check hoelang de olie erin zit
-kijken of deze zwart is (is een teken van verbruik)
-zwarte uitlaat (teken olie gebruik)
-laat hem een tijdje warm draaien, en dan een dot gas. en ja, ze kunnen roken,:Doverigens is het totaal niet om af te schrikken. goedkoopste olie erin gooien, en gas op die lollie :jerry
een ieder die met een gsi rijdt weet dat een goed x16xe blok gewoon best vel is. dus iedereen begrijpt dat hij veel te lijden heeft :wors13 januari 2013 om 18:16 #18094831Vrijwel elke 1600 gebruikt olie
Ook n xel uit n astra of vectra b
Daarom hoef je de auto niet te laten staan, ik pijl toch elke 1000km de olie van al mn autosVerder zijn idd alle punten al genoemd
13 januari 2013 om 18:40 #18094832ja, klopt. daarom zeg ik ook, goedkope olie erin en knorren maar:D
opzich zijn de blokjes wel sterk, ze lopen lang door.13 januari 2013 om 18:52 #18094833Totdat ze echt te veel olie gaan zuipen en de bougie heel de tijd verkoolt. In het begin vervang je die, later heb je schijt en draait de motor in elkaar. Dat is dan wel weer spannend!
Trek even de oliedop eraf of de peilstok. Walmt hij daaruit (zichtbaar) met een warme motor: hard wegrennen. Zuigerveren zijn dan gaar, gebeurt vaker. Dit was de reden waarom die motor in elkaar draaide, te lang op 3 cilinders gelopen. Die zoop een liter olie op een ritje naar delft heen en weer (40km totaal)
Qua roest:
-Kijk naar de radiateurbalk, deze roesten bij elke corsa B. Is opzich niet erg maar ik geloof dat de ophangpunten van de stabilisator stang voor de apk niet te erg verroest mogen zijn.
– Let op de chassisbalken vooraan
– kijk naar de draagarm draaipunten, staal wat daar omheen zit. Kan ook vrij rot zijn.
– kijk ook maar naar de dorpels, facelift of niet. De gsi van een maat van mij heeft daar een gat van 5×5 cm inzitten, van binnenuit gerot.
– scheurtjes in b stijlen: meer een optische kwestie.13 januari 2013 om 19:35 #18094834radiateur balk idd. is bij mij ook weg gerot
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.