Zwakheden van Corsa GSI 1.8 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa Zwakheden van Corsa GSI 1.8 2001

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    rappas

Hi Guys,

Terug van weggeweest.. (heb verschillende corsa gsi-tjes (A en B) gereden en zal me morgen ook weer even voorstellen met wat foto’s).

Ik heb even een korte vraag. Morgen ga ik kijken naar een corsa GSI 1.8 2001 92KW 125PK met 117 op de teller.
      Mijn vraag is of jullie mij willen helpen en zo even kort de zwakte punten van deze auto kunnen op noemen, zodat ik hier op kan letten. Zou super zijn!

Alvast bedankt! En tot morgen ;).

the-duke
      Deelnemer

Mijn vraag is of jullie mij willen helpen en zo even kort de zwakte punten van deze auto kunnen op noemen, zodat ik hier op kan letten.

Wat dingen die ik heb gehad:
        – Gebroken veren rondom
        – Pakking BCM bak versleten -> water in de auto
        – EGR klep kapot (110.000 km)
        – Handremkabel die vast gaat zitten
        – Roest binnenin achterwielkasten rondom “ronde rubberen dopje”
        – Dop expansievat lekken
        – Schimmelvorming condensor airco -> stank
        – Kapotte brandstofpomp (150.000 km)

Wat ik niet heb gehad maar wel vaak voor schijnt te komen (ken diverse anderen met C GSI)
        – Kapotte ECU
        – Kapotte bobine
        – Vervuild gasklephuis
        – Hoog olieverbruik (uitlaateind zwart is goede indicator)

Let op! Ook al zeggen ze van niet, distributie moet om de 60.000 km als je geen risico wilt lopen.
        Misschien heb je er wat aan..

Gr,
        The Duke

darknight2003

Zwart uitlaat einde hoeft niet hoor, mijne verbruikt geen olie en toch is me uiteinde zwart.. Misschien omdat ik een open pijp heb?

imported_Gsifreak
          Deelnemer

ik ga morgen ook naar een opel corsa kijken in Woerden..

maar zal hier wel even opletten

rappas

Thanks! Super. Het is nog te overzien. Ik dacht trouwens altijd dat een EGR klep alleen bij diesel motoren voor kwam. Weer wat geleerd.
              ( distr.riem zal bij deze auto waarschijnlijk de reden zijn dat die nu te koop staat ;) )

wim-v6
              Deelnemer

@darknight2003 wrote:

Zwart uitlaat einde hoeft niet hoor, mijne verbruikt geen olie en toch is me uiteinde zwart.. Misschien omdat ik een open pijp heb?

Zwarte pijp is bij de Z18XE een beetje gemeengoed, die dingen lopen nogal rijk..

maar zwarte pijp is wat anders als zwarte olieaanslag (koeklaag) in de uitlaat,

Willem

Har Opel

Heb je tot heden nog je Corsa C GSI en zo ja wat zijn de zwakheden tot nu toe…………

Ik ben sinds dec’ 2013 in het bezit van een Corsa C GSI 1.8 met 68.000 km op de teller nu, aardig wat vervangen al gelukkig zit ik nog in me garantie periode dus kost het me niks.

Aircopomp gereviseerd, schakel mechanisme vervangen ging moeilijk in zijn 1é versn nu schakelt hij als nieuw, richtingaanwijzer hendel vervangen, aandrijfas beschermhoes losgelopen, onlangs startte hij niet meer wel rond gaan maar niet aanslaan bleken 16 foutmeldingen in te zitten volgens ANWB alle foutcodes gewist en tot heden start hij weer in 1x, het blijven auto’s die erg gevoelig zijn voor storingen en als hij koud is rustig mee rijden tot hij op bedrijfstemperatuur is daarna kan je planken anders heb je kans op olieverbruik, mijne heeft nu 4000 km vanaf de koopdatum gereden en tot heden nog niets bij hoeven te vullen.

the-duke
                  Deelnemer

Heb je tot heden nog je Corsa C GSI en zo ja wat zijn de zwakheden tot nu toe…………

Ja, ik heb hem nog en sindsdien er ruim 35.000 km verder mee gereden. (totaal nu bijna 189.000)

In die periode de volgende zaken eraan gedaan: (naast gewoon olie, filters, remvloeistof en slijtdelen zoals remmen, bougies etc.)
                    – remklauwen achter beter gangbaar maken
                    – nieuw voorwiellager rechts
                    – nieuw stabilisatorstangetje rechts
                    – Forté Gas Treatment toegevoegd omdat de katalysator wat verstopt begon te raken door het olieverbruik denk ik
                    – nieuwe luchtmassameter
                    – nieuw terugslagklepje voor rembekrachtiger (bleek het niet te zijn trouwens, na een kwartier ofzo zonder draaiende motor was steeds het vacuum eraf, heb niet kunnen vinden het wat was en ging na paar maanden ineens vanzelf over)
                    – rechter portier beter afgesteld (sloot net niet helemaal mooi vlak)

Gr,
                    The Duke

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.