Zwaar op de handrem na monteren terugtrek veertjes…

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Zwaar op de handrem na monteren terugtrek veertjes…

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Kan het onderwerp niet meer kan vinden waarin volgens mij Glenngsi mij er op wees dat ik op de handrem hevels van mijn schijfrem achter as veertjes moest monteren. Dit om blokkeren te voorkomen.

Nu heb ik die originele veertjes gemonteerd en nu moet ik enorm hard trekken om hem op de handrem te zetten. :cry Het gaat ook met een goed knarsend geluidje gepaard…

Veertjes kunnen er volgens mij maar op één manier op, dus dat zal het niet zijn gok ik… :hmmz

Iemand een idee? :wors

Gaat dus om een ’87 Kadett E GT met een Astra F GSI schijfrem achter as….

Vinci
      Deelnemer

Jongens, niemand een idee?? :wtf

Fearless
        Deelnemer

Als je nu de veertjes er af haalt, gaat het dan ook beter?

Mooist is als je de schijven er afhaalt om de hevels voor de voeringen gangbaar te maken.

Vinci
          Deelnemer

Zonder de veertjes ging het prima… :vertag alleen wel eens gehad dat hij inderdaad blokkeerde in z’n achteruit…. :(

Heb toen die as gewoon zo gemonteerd, origineel Astra F GSI as. Kwam vers van een Kadettje af en werkte daarop ook prima. Maar ook daar zat hij zonder de veertjes gemonteerd. Zal de boel eens los halen om te kijken, nog nooit gedaan dus alle tips welkom! :wors

Vinci
            Deelnemer

Nou heb de boel eens even los gehad, maar de kabel die er nog amper een jaar op zat was de oorzaak. Had dit niet verwacht natuurlijk en daarom nog geen nieuwe liggen, dus even met motorolie gesmeerd en dat gaat als de brandweer….

Had het kunnen weten, klote gegalvaniseerde binnenkabels. Had er minstens een dikke klodder vet op moeten doen waar hij de buitenkabel in gaat, dan heb je nog enige levensduur…

Zou het liefst RVS coated binnenkabel gebruiken, zoals ik ook op mijn mountainbike van €2000 heb zitten, die gaan eeuwig mee… Maar zal wel niet te vinden zijn voor de auto.

Gaat weer jeuken om zelf iets te maken, maar ik denk dat het weer gewoon een nieuwe wordt van flutkwaliteit, en dan maar goed monteren… moet wel weer een paar jaar mee kunnen dan….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.