Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › zuurbad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 14:47 #17223667
weet even niet goed waar ik deze topic neer moet zetten,dus doe ik hem maar hier
weet iemand een bedrijf waar ze een complete auto in een zuurbad kunnen doen
ik hoor het graag
19 juli 2010 om 16:30 #17701098AnoniemLid sinds:
1 January 1970Informatie over de nabehandeling is ook wel leuk?!
Heb hier een tijd terug ook een topic overgehad, maar weinig uit wijs geworden.(behalve dan dat rallyastra (niels) een ijsstraal machine heeft)
19 juli 2010 om 16:47 #17701099voor een zuurbad kun je in noord holland terecht.
of anders in belgie.
moet te googlen zijn
is trouwens best een deur geintje met 1000 euro ben je er nog niettheun
19 juli 2010 om 17:08 #17701100Ik hoorde van een bedrijf tegen Lokeren in Belgie.
Ik denk NEW ICC is de bedrijfsnaam.19 juli 2010 om 17:09 #17701101Heeft JohnC vanop’t forum dit eens niet laten doen met z’n Manta a?
19 juli 2010 om 18:06 #17701102Mag je wel heel erg goed naspoelen… Als er restjes zuur in bv de dorpels of tussen felsranden blijven zitten heb je een probleem las je daar lak overheen gaat zetten.:mad:
19 juli 2010 om 19:50 #17701103ik heb hem laten stralen maar @ hanzzz ook hier op het forum heeft zijn manta a in een zuur bad gedaan.
19 juli 2010 om 21:58 #17701104AnoniemLid sinds:
1 January 1970in borger compagnie schijnt ook n bedrijfje te zitten;)
heb nog op hun stand gekeken op techno classica
zal wel ff kijken of ik der nog info van heb
had wel n foldertje meegenomen;);)
20 juli 2010 om 06:11 #17701105origineel gepost door louwe 16 klepper
in borger compagnie schijnt ook n bedrijfje te zitten;)heb nog op hun stand gekeken op techno classica
zal wel ff kijken of ik der nog info van heb
had wel n foldertje meegenomen;);)
hey bedankt heb ze een mail gestuurt:thumbup
20 juli 2010 om 08:30 #17701106origineel gepost door arjo v d beemt
origineel gepost door louwe 16 klepper
in borger compagnie schijnt ook n bedrijfje te zitten;)heb nog op hun stand gekeken op techno classica
zal wel ff kijken of ik der nog info van heb
had wel n foldertje meegenomen;);)
hey bedankt heb ze een mail gestuurt:thumbup
ben benieuwd wat het moet kosten!
kun je me dat even laten weten?20 juli 2010 om 12:53 #17701107als ik wat weet hoor je het:D
20 juli 2010 om 15:29 #17701108AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door arjo v d beemt
origineel gepost door louwe 16 klepper
in borger compagnie schijnt ook n bedrijfje te zitten;)heb nog op hun stand gekeken op techno classica
zal wel ff kijken of ik der nog info van heb
had wel n foldertje meegenomen;);)
hey bedankt heb ze een mail gestuurt:thumbup
ben benieuwd wat het moet kosten!
kun je me dat even laten weten?ga dan van te voren maar goed zitten
wat ik op essen begreep
kost dat wel n lieve duit;)weet zo geen exacte prijzen meer dus post ff geen vermoedens;)
t werd mij te gek dat weet ik nog wel:P
20 juli 2010 om 15:44 #17701109Heb die prijzen ook wel eens langs zien komen, was rond de 2000 euro meen ik me te herinneren. Goed aan de prijs dus….
20 juli 2010 om 15:46 #17701110Is inderdaad vrij prijzig. maar waar ik me veel meer zorgen over zou maken is: de auto wordt overal ontroest/ontverft, dus ook op de plekken waar je niet bij komt. hoe voorkom je dat het in de toekomst zeer snel gaat roesten?
20 juli 2010 om 15:48 #17701111het is wel iedeaal en ziet er zo op de foto’s heel erg professieoneel uit.
is mischien wel wat voor mijn c station, mits de prijs een beetje meevalt…. waarschijnlijk niet;)bedankt voor het adres louwe !:thumbup
20 juli 2010 om 15:51 #17701112Heb geinformeerd voor mijn Kadett GSI.. vorig jaar bij een bedrijf in belgie..
Koste 1000 euro.. viel nog wel mee.. probleem was alleen dat ze geen enkele nazorg deden aan de carrosserie..
dus niet verzinken of niks niet.. dan heb je idd na een paar jaar het probleem dat ze gaan roesten daar waar jij niet bij komt
maar t water wel..
20 juli 2010 om 22:13 #17701113wellicht een optie :http://www.weijers-ontlakking.nl/ zelf geen ervaring mee kwam het tegen op internet.
via internet kwam ik ook iets tegen over ontlakken van een auto doormiddel van een oven? dus doormiddel van hitte de verf eraf “branden”?? iemand ervaring mee?
gr
remco21 juli 2010 om 08:39 #17701114daar heb ik geen goed gevoel bij, lak eraf branden.
dan denk ik dat het plaatwerk gaat werken als een gek.
zuurbad lijkt mij ook niet alles, wat hier al vaker gezegd is, je komt met spuiten etc nooit overal bij.
bodem krap ik wel kaal, daarna met een borstel op de slijptol. plaatwerk schuren/borstelen of de goede verf mooi laten zitten.
21 juli 2010 om 09:26 #17701115Bij mijn vader op het werk restaureren ze oude Mercedessen (van die SL’etjes met vleugeldeuren e.d.) en Jaguars en die gaan idd in de oven… alle lak en plamuur e.d. valt er zo af.
vervormingen treden niet op aangezien de gehele auto gelijkmatig verwarmd wordt.:thumbup
Nadeel is dat roest blijft zitten. Daarom wordt er bij hun daarna een grondig onderzoek gedaan waarbij de balken en holle ruimtes opengemaakt/ gecontroleerd worden en alle slechte stukken vervangen door nieuw plaatwerk.
21 juli 2010 om 10:12 #17701116ik heb ook gezocht en je kan de auto na deze behandeling laten ontzuuren om het maar een naam te geven en dan in een bad met primer dus de kale koets gaat geheel onder in een primer bad dus je verf zit dan overal :thumbup
21 juli 2010 om 15:52 #17701117AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door schuitje
het is wel iedeaal en ziet er zo op de foto’s heel erg professieoneel uit.
is mischien wel wat voor mijn c station, mits de prijs een beetje meevalt…. waarschijnlijk niet;)bedankt voor het adres louwe !:thumbup
geen moeite
graag gedaanover de kale plekken waar je niet bijkan
“holle ruimte,s”op essen hadden ze ook een koest staan die was geheel
weer in zwarte coating gezetweet het niet cker maar dacht dat dat ook in een bad gebeurde;)
21 juli 2010 om 21:09 #17701118dat staat ook een stukje verder op hun site, ze ktl’en de body als je wilt. maar dan spuiten ze het stof er niet op maar gaat in een elektromagnetisch bad. dus dan komt de coating overal. ook doen ze primer of galvanizeren op aanvraag.
groetjes
21 juli 2010 om 21:21 #17701119Wat gaat dat allemaal kosten om een opel
te restaureren.
Ik bedoel zo een Mercedes Sl met vleugeldeurtjes
is al iets waard en dan is het gepermiteerd maar
strak is het duurder om er de lak af te halen dan hem
er nieuw op te spuiten.21 juli 2010 om 21:36 #17701120ik vind dit persoonlijk ook tever gaan,of je moet idd een old timer hebben die zeeer zeldzaam is.
en dan nog,de roest moet weg en dus na behandeling weer flexen en lassen.
begint alles van voor af aan.of je moet eerst alles blankmaken met de hand,dan restaureren en dan die behandeling doen,,,,,,…….maar voor een opel,hahahahaha echt niet. je maakt hem toch voor jezelf maar niet voor je klein klein klein klein kinderen.
als het ding met goed restaureren weer 20 jaar mee gaat laat je toch niet zon duure behandeling doen.ik zie het voor me dat ze je zuure old timer achter erin knallen en er 2 nieuwe schermen en tussen paneel in moeten zetten en hoppa weer dat zuure bad in of wat hahahaha.nee dat is voor autos die in de vitrine kast moeten staan of voor mensen die geen zin hebben om zelf de wagen goed te restaureren/blank maken21 juli 2010 om 22:49 #17701121Voor het geld dat er uitgegeven wordt om een vleugeldeur Mercedes alleen kaal te maken en te spuiten bij mijn vader op het werk kun je een hele dikke Insignia oid kopen…;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.