Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Zou het niet doen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2016 om 17:26 #17277172
Calibra fans,
Recent heb ik een auto bekeken die op Marktplaats staat. Het betreft een rode Calibra met ruim 60.000 kilometers (nap). Ik denk dat velen hem al gezien hebben. Toch staat die er nog.
Heb even uitgezocht wie er in gereden heeft, als die van eigenaar 1 zou komen direct doen, daarna heeft hij in 2.5 jaar flink op zijn lazer gehad, gezien de aanpassingen….xenon verlichting, verlaagd, dikke kabels naar achteren voor een subwoofer..kortom stereotype denken maar helaas vaak wel zo waar. Dat heeft de auto geen goeds gedaan (technisch).
Op zich prima wagen om te zien, geen roest te vinden, maar heb de auto 2 maal bezocht en tot 2 keer toe laten staan omdat ik het niet vertrouw. Tuurlijk kan je deze wagen kopen maar bedenk dan wel dat er VEEL aan zit te komen.
Daarom liet ik deze kans lopen want heb geen zin om vanalles te moeten doen want uiteindelijk is het een gewoon exemplaar. Met veel teveel geld is het leuk het ding te kopen, op te knappen en weg te zetten.
Onder de motorkop, met koude start, kwam er uit 1 bougie een olie rookpluim, te zien en te ruiken. Na een proefrit was dat weg.
Tweede bezoekbeurt had die bij koude start het euvel niet, wel nadat die warm was en ik keek of die het weer had.
Is allemaal niet zo spannend misschien, maar let op dat de riem ook aan de beurt is, zit er sinds 2005 in!Verder zit erin een parrot, electrisch schuifkanteldak (werkend), 2 sleutels en boekjes. Mooiste vond ik dat er een ORIGINELE verbanddoos/trommel in zat! Onaangetast. Uniek te noemen….
Dus het is geen verkooppraatje wat ik houd hier maar wilde toch gezegd hebben dat kopen 1 is maar het onderhoud aan blok en bak 2 is. In dat geval wordt de wagen 1 keer zo duur maar heb je wel een mooie roestvrije wagen die NU technische aandacht nodig heeft. Er zit een sterke 2.0 NE 8V motor in trouwens zag ik.
Heb nog wel meer info, of misschien iemand anders nog.
Ik zoek wel verder naar de heilige graal, liefst een jong exemplaar uit 1996 of 1997 met V6 motor en origineel.
27 juni 2016 om 22:39 #18321960Sorry hoor maar je doet nu net als of een 8 klepper of versnellingsbak mega veel kosten? Het is een maar een saaie 8 klepper….
De prijs is er ook na dat je de auto weer een beetje opknapt vind ik persoonlijk.
Zie eens een auto te vinden die pas 60k heeft gelopen daar mag heus wel geld in :thumb
Als de auto weer 100% is word die ook wel iets meer waard.28 juni 2016 om 12:42 #18321961Jij snapt strekking van het verhaal niet. Als je een auto met zo weinig km kan kopen en het ziet eruit alsof er een 1 voor de 61.000 moet staan dan wil ik dat even melden zodat mensen niet alleen afgaan op de stand van de teller. Tuurlijk, als je investeert heb je een prima wagen maar denk niet dat je er bent met de aanschaf. Saaie 8 klepper vind ik een waarde oordeel….als je echt wil racen koop je niet eens een Calibra vind ik, gaat om model en liefst iets aparts, niet om te racen, daar zijn andere auto’s voor.
28 juni 2016 om 15:04 #18321962AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wil je een aparte calibra dan moet je niet n.8klepper
Daar zijn de meeste mee verkochtVerder is het aan een ieder zelf om te kijken en beoordelen
Tuurlijk mag je hier waarschuwen en ervarningen delenZolang t ervaringen en geen frustratie.s zijn :thumb
Persoonlijk zou ik ook niet heeel veeeeel waarde aan de nap
Hechten
Is ook niet helemaal waterdicht :sleeping28 juni 2016 om 18:55 #18321963Ja informatie mag natuurlijk :thumb Maar voor die prijs zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben anders was de prijs wel hoger geweest.
Mijn calibra komt dit jaar alleen na buiten met Sevenum voor de rest staat die lekker binnen :thumb
28 juni 2016 om 18:59 #18321964Misschien is dit wat voor je:
http://link.marktplaats.nl/m1064968670″ onclick=”window.open(this.href);return false;28 juni 2016 om 19:38 #18321965Dank voor de reacties! Uiteraard is het persoonlijk en eigen keuze maken. Schitterende calibra in die link Maurice!
4 juli 2016 om 12:32 #18321966@Maurice89 wrote:
Misschien is dit wat voor je:
http://link.marktplaats.nl/m1064968670″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mist wel zijn cq haar tweede plofzak, hoort er wel in te zitten vanaf laat 1993.
4 juli 2016 om 17:20 #18321967@jethro wrote:
@Maurice89 wrote:
Misschien is dit wat voor je:
http://link.marktplaats.nl/m1064968670″ onclick=”window.open(this.href);return false;Mist wel zijn cq haar tweede plofzak, hoort er wel in te zitten vanaf laat 1993.
Nee was ook toen een optie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.