Forumindex › Forums › Modellen › Manta › zou dit zo in de manta gehangen kunnen worden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2010 om 10:45 #17226853
hey mensen. Ik kwam een tijd geleden deze advertentie tegen op MP en ik zit te denken om het te kopen, maar er zijn een aantal vragen erover.
de vragen:
-Wat voor bak is dat??
-zou ik dit in mijn manta kunnen hangen zonder enige complicaties?? bijv tunnel aanpassing en dergelijk
– Het is gemaakt voor een C kadett, dus ik moet ik alsnog een aangepaste as kopen/regelen?Dat waren ze. Het is voor mij twee uur rijden, dus ik wil het eerst zeker weten.
Alvast bedankt
8 oktober 2010 om 11:06 #17739720Manta24v hier op het forum heeft ook en 16v ombouw te koop. Die is zeker weten goed en kan je ook de nodige tips geven.
8 oktober 2010 om 11:12 #17739721De ontsteking zit in de weg, da’s probleem 1, en de tussen as zit er niet bij? Die zal je ook moeten laten maken.En als ie er bij zit, ben ik er niet van overtuigd dat ie past. Ik heb hetzelfde gepast in mijn c-kadett, en het is wel erg krap, waarschijnlijk heb je in een manta meer ruimte? Er staat hier op het forum inderdaad een set die wel compleet is, komt uit een ascona, en de prijs is netjes.
8 oktober 2010 om 11:56 #17739722van danny (24v) ligt idd in a ascona
past dus idd zo ook in bding gaat als een speer
8 oktober 2010 om 13:50 #17739723Heeft de ascona A dezelfde lengte als een B manta? Die van danny is toch de witte 16v?
die omega bak is dat de 265 bak?? die sterke. die witte 16V heeft een R25 en ik weet niet welke bak beter is.8 oktober 2010 om 14:58 #17739724Omega bak is een R25 of als hij van een 6 cilinder komt een R28. Maar een Getrag 265 is sterker, enkel maakt dit voor een normale 16v niet uit. Heb je het over een turbo is het misschien een ander verhaal.
8 oktober 2010 om 15:21 #17739725volgens mij moet je tussen a en b enkel tussen as van b manta gebruiken
maar je kunt ook danny effe bellen verteld hij je zo alles8 oktober 2010 om 16:39 #17739726AnoniemLid sinds:
1 January 1970de bak in de advertentie is een r25 bak
net als die van manta 24vverder is dit wel redleijk plug and play voor in een b manta
ontsteking is ook gewoon zo te gebruiken
enkel moet je dan je kachelhuis iets aanpassen
maar das niet zo,n dikke kluslet wel
n beetje op wat je er voor betaald
zo,n r25 bak heeft niet gek veel waardewas het een 1,8 5bak(getrag240)
of een getrag 265 dan lag de waarde wel hoger;)in beide gevallen die van mplaats of die van manta 24v
moet je wel een tussen as aanpassenwant van een a ascona is volgens mij niet gelijk aan een b manta
tussenas kun je in veendam laten aanpassen en balanceren
bij technotrans;)8 oktober 2010 om 19:35 #17739727is de tussen as van een automaat niet t zelfde?
8 oktober 2010 om 19:44 #17739728AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door ascona marco
is de tussen as van een automaat niet t zelfde?nee
bij een r25 bak gaat dat niet op
aansluiting aan de bak is anders
is met een hardyschijf;)8 oktober 2010 om 19:47 #17739729aha heren dank voor uw info
dus ik moet een as kopen/aanpassen, dat is duidelijk. en het is dus alsnog een R25 bak
aan aero, jah ik hoopte op een 265, want er komt later een LET in maar goed das over een lange tijd.@ louwe: hoeveel kost het aanpassen van zon as? anders bel ik morgen technotrans.
Ik tevens de beste heer gesproken en er zit wel degelijk een prijsverschil. De witte XE op het forum heb ik gezien, maar de prijs is te hoog.
Tevens moet ik ook een as kopen en een uitlaat, dus schiet ik er ook niet echt mee op.
8 oktober 2010 om 19:59 #17739730ik heb eens een keer een as zelf op maat gemaakt en laten lassen en balanceren bij technotrans . dat koste toen €60,00.
dat is al wel een paar jaar geleden.10 oktober 2010 om 06:57 #17739731Originally posted by Manta-aero
Omega bak is een R25 of als hij van een 6 cilinder komt een R28. Maar een Getrag 265 is sterker, enkel maakt dit voor een normale 16v niet uit. Heb je het over een turbo is het misschien een ander verhaal.heb zelf een manta gehad met een cih met turbo erop
was 278pk ,maar deze heeft jaren met een normale getrag 240 gereden zonder problemen
is maar net hoe je er mee omgaat11 oktober 2010 om 06:45 #17739732origineel gepost door louwe 16 klepper
de bak in de advertentie is een r25 bak
net als die van manta 24vverder is dit wel redleijk plug and play voor in een b manta
ontsteking is ook gewoon zo te gebruiken
enkel moet je dan je kachelhuis iets aanpassen
maar das niet zo,n dikke kluslet wel
n beetje op wat je er voor betaald
zo,n r25 bak heeft niet gek veel waardewas het een 1,8 5bak(getrag240)
of een getrag 265 dan lag de waarde wel hoger;)in beide gevallen die van mplaats of die van manta 24v
moet je wel een tussen as aanpassenwant van een a ascona is volgens mij niet gelijk aan een b manta
tussenas kun je in veendam laten aanpassen en balanceren
bij technotrans;)Over het algemeen zie je dat bijna iedereen een 240 of 265 achter zijn snelle blok hangt in een manta/Ascona.
Waarom worden die Omega bakken (r25) zo weinig gebruikt eigenlijk? Want koop je een 2.4 die vers uit een omega wordt geplukt, dan zit die bak er vaak bij..
11 oktober 2010 om 12:42 #17739733AnoniemLid sinds:
1 January 1970de r 25 is qua omvang een wat lompere bak
en ook zijn veel niet mensen kapot van de hardyschijf die in je tussen as moet;)
11 oktober 2010 om 13:21 #17739734ik zal eens opzoeken wat dat is een hardyschijf.
maar verder heeft een R25 geen na of voordelen? Hoe zit het met de overbrengingsverhoudingen? tov bv een 240?
11 oktober 2010 om 18:13 #17739735Ik heb iddd die 16v te koop. Tussenas heb ik zelf aangepast en werkt prima en is trillingsvrij.
Bij vrijwel alle achterwielaandrijvers zit een hardi schijf dus ik zie het probleem niet :hmmz
Denk dat een hoop mensen angstig zijn om een tussenas te vermaken (wat ik me best voor kan stellen)
Als het meezit gaat de 16v er deze week uit!:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.