zonnedak vraagjes A Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum zonnedak vraagjes A Vectra

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    sentinel69

Ik heb op de marktplaats een elektrisch dak gezien voor een A vectra .
      Ik heb zo’n dakje maar die moet je open sjorren met een hendeltje.
      Omdat mijn dak lek is en hij alleen nog maar kantelt , was mijn vraag of dat elektrische zonnedak misschien iets is ? Stroom kan dan toch evt worden afgetapt van het licht bij de spiegel? Maar ik denk dat ik nog wat andere dingen over het hoofd zie :angel

Het dak komt van een a vec sedan uit 1992 .

sentinel69

Niemand enig idee of dit plan gaat werken??

Lemmens
        Deelnemer

Als ‘t dak van dezelfde grootte is, is het natuurlijk een interessante overweging. De stroom aftakken van je lichtschakelaar lijkt me minder geschikt. In zo’n geval zou ik zelf een extra kabel trekken vanaf de accu en deze daar ook meteen voorzien van een zekering. Zo houd je je kabelboom vrij van problemen.

Als je ‘t spul dan toch open hebt liggen, kijk dan even de afwateringsbuisjes na. Die gaan na verloop van tijd vol zitten en dan krijg je lekkages.

lemmuh

Aftakken van je binnenverlichting gaat niet goedkomen, je zult dan toch een dikkere kabel omhoog moeten leggen ivm het stroomverbruik van het elektrisch dak. Overigens is dit niet heel veel werk, via je A-stijl kun je makkelijk een extra kabel omhoog leggen. Ik kan wel eens even voor je kijken hoe dik de bekabeling normaal is voor een elektrisch dak, heb nog verschillende daken en kabelbomen liggen van mijn donor auto’s.

Jeroen

opelpower89
            Deelnemer

past zeer zeker ! idd heb je dikkere kabel met zekering ( en relais) nodig

sentinel69

Dan wacht ik even tot ik mijn Vec weer terug heb en dan waag ik de gok maar :-)

lemmuh

Ik heb even gekeken bij mijn auto, ik schat dat de originele voedingskabel van het zonnedak een 5mm2 kabel is.
                  Mocht je nog een dak zoeken, ik heb er nog wel eentje te koop…

Jeroen

sentinel69

stuur me maar een pm met een voorstel en dan komen we daar wel uit.

Ik ben door mijn studie niet in staat om echt veel aan de Vec te doen ,maar misschien van de zomer en daarbij ,ik kom zo moeilijk aan onderdelen en dan is dit wel leuk natuurlijk :-)

opelvin
                    Deelnemer

Hallo ik wil niet tussen beide komen maar ik heb ook nog een dak liggen met schakelaar en houder. Deze komt uit een
                      V6 CD uitvoering.
                      Het gaat dan om de binnenplaat met raam en mechaniek en verdusteringsscherm.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.