Zonnedak / dakraam Manta A

Forumindex Forums Modellen Manta Zonnedak / dakraam Manta A

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    SoloCobra

Onlangs ben ik erachter gekomen dat het frame van mijn zonnedak aan aan het loslaten is van mijn dak.
      Hoewel ik de mening van de meeste Manta rijders ken wat betreft zonnedaken in een Manta, wil ik toch graag mijn dakje erin houden.
      Deze zat er al in toen ik de Manta kocht, zelf zou ik er nooit voor gekozen hebben.
      Nu hij er eenmaal toch in zit vind ik het sowieso fijn.

Nou wil ik graag mijn kantelraam zonnedak vervangen door een zonnedak waarbij de hele ruit het plafond in kan schuiven en kan kantelen. (zoals het zonnedak van een Corsa B)
      Heeft iemand een idee van welke type auto ik zo’n zonnedak kan inbouwen? De bolling van het dak moet namelijk enigszins overeenkomen.

anoniem

Heb wel eens gehoord dat ze een Calibra schuifdak in een manta gebouwd hadden

SoloCobra

Enig idee hoe goed hij aansloot op de ronding van het mantadak?

trigt

Een maat had het ook een calibra dakraam in zijn manta a .helaas bestaat die manta niet meer

Manta Cabrio
            Deelnemer

Ik ben ook aan het kijken naar een conversie van mijn standaard jaren ’80 dakraam naar een modernere variant.
              De Calibra-optie kwam ik tegen bij het forum van OMOC. Ik weet niet of je toegang krijgt zonder lidmaatschap. Laat anders maar ff weten dan knip en plak ik de pagina ;)

http://forums.mantaclub.org/topic/35597-cut-out-the-rotten-manta-roof-and-replace-it-with-a-tiltslide-calibra-one/

Je ziet op e-bay ook veel Astra open daken in de aanbieding. Ik weet alleen niet of deze zullen passen ivm de afmetingen van het binnenframe. Misschien heeft iemand ervaring hierin?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.