Forumindex › Forums › Modellen › Omega › zonne rollo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2009 om 12:29 #17213880
Hallo heren ik kan een zonnerollo nieuw in doos kopen maar waar kan ik zien of ik eventueel al de draden heb liggen in mijn OmiB1??? Als ik die niet heb is het moeilijk te maken?? Zal niet veel meer zijn als plus,min en aansturing toch???
7 november 2009 om 12:49 #17546452Volgens mij is deze voorbereid in elke omega (zelfs de station) hoeft alleen maar de schakelaar te plaatsen.
Gr jack
7 november 2009 om 12:58 #17546453wunderbar herr Jack. En heeft u ook een idee waar dat stekkertje ergens vandaan komt??? Voordat ik hem aansluit op de automatische wcbril dispenser??
7 november 2009 om 14:13 #17546454ligt waarschijnlijk aan de linkerkant ter hoogte van de schokdemper onder de hoedenplank
Peter
7 november 2009 om 15:13 #17546455ik dank u zeer!!
7 november 2009 om 15:59 #17546456Moet ook even kijken of zekering F20 geplaatst is.
Gr Jack
7 november 2009 om 17:10 #17546457f20….. check!!!
7 november 2009 om 17:16 #17546458Zit inderdaad links achter bij de schokbreker , en het is een kabelboompje waar een (zwarte) platte driepolige stekker uitkomt en die moet je hebben.
En dan de schakelaar op het dashboard natuurlijk (maar dat spreekt voor zich)gr
Aart8 november 2009 om 20:42 #17546459Gelukt???
Gr Jack
8 november 2009 om 22:13 #17546460Nou in zoverre dat ik klaar ben met de voorbereiding. Ik heb een rollo op de kop getikt(nieuw in doos) voor 60 eurie met hoedeplank of hoe je het wil noemen. F20 nog niet gevonden(maar het was al donker en had niet veel licht in de garage) Ik ga morgen de sloperijen af hier in rotterdam voor de schakelaar en dan moet ik even wachten tot mijn maatje(hoofdmonteur bij MAN) tijd voor me heeft. Ik zit namelijk met een net geopereerde schouder die ik nog niet veel mag bewegen. Daarom rijd ik momenteel in de nieuwe golf tsi met dsg bak van mijn vriendin.Schakelen is auto of flipperen aan het stuur.Heb die trouwens laatst ook gesloopt.De direct aangestuurde versnellingsbakregelapparaat gaf een verkeerde koppelingstemperatuur aan. Hierdoor werd de koppelings beschermingsfunctie geactiveerd.Eerst kreeg ik een knipperende schakelindicatie bij de raarste toeren,auto begon te schokken,verlaging van het motorkoppel en opening van de koppeling(geen aandrijving) Waren godzijdank verkeerde sensoren waardoor alles netjes gefixt is.Heb zelfs 2 dagen in een nieuwe passat cc mogen rijden wat ook geen straf was. Maar we dwalen af. :)Een paar dashboard lampjes gaat nog wel maar om nou in mijn sedan onder moeilijke hoeken gedraaid mijn hoedeplank er uit te rossen zie ik niet zo zitten. Mijn vrienden met linker handen mogen mijn auto nog niet eens wassen laat staan aan sleutelen. Maar mijn maatje fixed het wel voor me. Hij is mijn aangewezen persoon voor de ‘Jack’ klussen (klussen die ik beter niet zelf kan doen)zoals laatst mijn kopvlakken en spruitstukbout tappen.Zal zeker een how-to van het zonnescherm maken.
9 november 2009 om 02:40 #17546461Schakelaar kan je ook gewoon bij de dealer kopen hoor kost niet veel €20,00 voor een B2 schakelaar!
Heb ik ook gedaan, maar heb de rollo nog niet binnen.Dus jou how to liefst met foto’s zijn hier meer dan welkom.
Misschien ook iets voor http://www.opelomegaportal.nlgr,
Aart9 november 2009 om 11:18 #17546462Heb het zelf ook gedaan en het is wel handig als je met z’n tweeen bent met het eruit halen,het is mij alleen ook gelukt maar is wel handiger.
Het stelt allemaal niet zo heel veel voor maar je moet wel veel los halen/verwijderen voordat je de hoedenplank eruit kunt halen.
Veel succes ermee en als je nog vragen of hulp evt. nodig hebt hoor ik het wel.(Mits je niet te ver weg woont:D)
gr
Danny
9 november 2009 om 11:42 #17546463Okee dat is wel makkelijk. Zal je zeker raadplegen als het niet lukt. Woon bij je om de hoek… Woon zelf in Rotterdam maar ben wel origineel uit Dordrecht
9 november 2009 om 11:43 #17546464Danny bedankt voor het aanbod, er zijn er nog meer die het aangeboden hebben en een beknopte uitleg hebben gegeven.
Maar ik dacht als hij het er nog in moet bouwen lijkt het mij leuk om te zien (met behulp van foto’s) hoe het eea in elkaar steekt.gr,
Aart9 november 2009 om 18:47 #17546465he mannen ,zo moeilijk is dat rollootje plaaste niet :hmmz tis ff goed kijke wat je los moet halen, het enigste wat ik heb moeten doen is een stukje uit de hoeden plank snijden waar het plastic kapje van de middelste gordel over heen komt ,want die kwam niet over een met het gat wat in mn eigen plank zat voor de rest was het bij mij in 30 minuutjes gebeurt, moet zegge dat een drieweg klep vervangen een stuk pittiger is:-)voor een sleutel leek zoals ik:-) maar idd een how to is altyd leuk om te bekijken en makkelijk voor de mensen die het van plan zijn
9 november 2009 om 19:04 #17546466@Botho U2U
@Yoyo Had er geen erg in om foto’s te maken:cry
@Nitrofreak Ik moest ook wat wegsnijden in de hoedenplank,deze kwam uit een B1gr
Danny
9 november 2009 om 20:50 #17546467Rotterdam is mij net iets te ver weg. Anders had ik ook nog wel komen helpen.
Maar woon nu eenmaal aan het einde van de wereld.:jerry:jerryGr Jack
10 november 2009 om 01:28 #17546468Ja Jack,
Er was eens een tijd dat bijna iedereen op dit forum (let wel, bijna iedereen) uit limburg of de achterhoek kwam.;)
Nu blijkt dat er toch steeds meer bij komen uit de regio Rotterdam.
Maar dat het het einde van de wereld is euh…. gewoon een lekker stukje rijden en genieten van je Omega.:cool:Euh nu maak ik weer een foutje geloof ik………..Jack hoe zit het nu al iets gehoord?
gr,
Aart10 november 2009 om 01:34 #17546469@Nitro,
gelukt met die klep dus?
Wat een t….s klemmen he?:swear
Ik heb er gewone slangen klemen omheen gedaan, maar nu hoor ik weer dat je toch beter de originele klemmen kan gebruiken omdat een slangenklem op de plek waar het schroefdraad zit niet helemaal afsluit en daar op die plek als het ware niet goed afsluit.
Ik heb nergens last van , maar het zetten mij toch aan het denken. (voor zover dat dat nog lukt):hmmzgr
Aart10 november 2009 om 19:27 #17546470die klemmen waren geen probleem:-) haha als je er tenminste een tang gebruikt die er voor gemaakt is:P kind ken de was doen dan
11 november 2009 om 00:24 #17546471Ja fijn hoor …vriend!!!!!!!!!:fy1 (geintje) LOL
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.