zonder tank rijden? opgelost!

Forumindex Forums Modellen Kadett zonder tank rijden? opgelost!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241803
    GS2.6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2011

      Ik moet een paar dagen zonder benzinetank gaan rijden (rij op lpg)

      Het gaat hier om een carburateurmotor

      Wat moet ik doen met de benzineslang?

      #17923347
      manta b gsi
        Lid sinds:
        18 March 2010

        gaat dat dan ?
        bij mijn weten start een auto altijd op benzine en schakelt hij daarna automatisch op lpg

        #17923348
        tijs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2005

          waar hij op start is afhankelijk van hoe het gemonteerd zit.
          meestal kan een carburateur motor prima op lpg starten. starten op benzine zie je eigenlijk alleen bij injectie motoren.

          ik zou de slag gewoon bij de tank los trekken, en afdoppen. (boutje der in, tie-rapje der om)
          kun je best paar dagen rond crossen…

          de motor zal er niet anders van gaan lopen, als het goed is zit er nu ook een afsluiter op de benzineleiding als je op gas loopt, dus die staat toch dicht.

          als je langer zonder benzine gaat rijden is het misschien slim om even een benzine slang op de 2 aansluigingen van je opvoer pompje te zetten, met wat benzine der in, zodat die niet te lang droog staat te pompen. dus gewoon een slang van 30cm zeg maar, zodat hij gewoon rond pomp.

          #17923341
          mallemalle
            Lid sinds:
            8 June 2010

            Als het goed is heb je een benzineafsluiter die de benzineleiding dichtgooit als je je schakelaar op lpg zet

            Dus, alleen de leiding van de tank afdoppen

            #17923340
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Volgens mij start alleen een G3-installatie automatisch op benzine en schakelt deze bij een bepaalde temperatuur over naar gas.
              Je kunt dus prima zonder benzinetank rijden. Als het goed is heb je inderdaad die benzine-afsluiter, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat deze vacuüm probeert te trekken ofzo. Dop wel de leiding zorgvuldig af, je wilt er echt geen troep in krijgen.

              #17923339
              GS2.6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 March 2011

                Ik start met elk type altijd op lpg. (ik installeer vaak genoeg gas installaties en heb wel wat bijgeleerd…)

                Dan weet ik voldoende, ik dop de toevoer af, bedankt!

                #17923344
                mallemalle
                  Lid sinds:
                  8 June 2010

                  @RISL wrote:

                  Volgens mij start alleen een G3-installatie automatisch op benzine en schakelt deze bij een bepaalde temperatuur over naar gas..

                  Kan ook bij een regulier lpg systeem

                  #17923343
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    jah daarvna laat je de knop gewoon op lpg staan. maar dan start ie toch nog alsnog eerst op benzine…pas later schakelt ie zelf over naar gas.

                    Was echt ideaal met mn oude dettje.
                    Sochtends ff 2 keer de knop omschakelen, zodat je gas de carb in jaagde…en het was starten en lopen. Zelfs in de winter.
                    Benzine gebruikte ik nauwelijks king:

                    #17923342
                    tijs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 September 2005

                      reed met mijn rekord helemaal zonder benzine, leiding zat gewoon niet eens aangesloten, dus je kunt prima zonder rijden hoor… heeft ruim 30.000 km gereden volgens mij….

                      #17923346
                      mallemalle
                        Lid sinds:
                        8 June 2010

                        @Fearless wrote:

                        jah daarvna laat je de knop gewoon op lpg staan. maar dan start ie toch nog alsnog eerst op benzine…pas later schakelt ie zelf over naar gas.

                        Was echt ideaal met mn oude dettje.
                        Sochtends ff 2 keer de knop omschakelen, zodat je gas de carb in jaagde…en het was starten en lopen. Zelfs in de winter.
                        Benzine gebruikte ik nauwelijks king:

                        Denk dat je daarmee de choke bediende op de verdamper, die laat dan ff wat gas door

                        Bij een benzinestartsysteem hoef je niets te doen, ding kan je zelf instellen en bepalen na hoeveel tijd hij overschakelt op lpg

                        #17923345
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          jah precies…dan praat je ook al over een auto zonder carb….injectie enzo.

                          #17923349
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Uh, mijn auto start normaal op benzine en als ik optrek naar 2000 toeren schakeld hij over op LPG.
                            in NOODGEVALLEN kan ik rechtstreeks starten op LPG. Het zou bij jou ook kunnen, meteen op LPG draaien.
                            Afhankelijk van je installatie natuurlijk.
                            Ik heb een C1.6NZ injectie motor. (460.000 km :shock: :shock: )

                            Rik ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.