Zomertijd i.c.m. IntelliLink/DAB+

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Zomertijd i.c.m. IntelliLink/DAB+

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    JanVoo
    Deelnemer

Goedemiddag,

Ik rij een Corsa E uit 2015 met IntelliLink en DAB+. De tijd zou zich als het goed is moeten synchroniseren aan die van het DAB+ signaal (want dat heb ik zo ingesteld), maar dit heeft tot op dit moment nog niet geleid tot het aanpassen van de tijd naar zomertijd.

Hebben meer mensen hier last van?

Overigens, ik heb ook een wekkerradio met DAB+ en daar is de tijd wel al aangepast.
      Wellicht kiest IntelliLink een andere zender -waar de tijd mogelijk nog niet is aangepast- als bron voor de tijd?

Weet iemand hier meer van?

Andre_Ede

Ander radio station kiezen, niet alle stations geven de juiste info mee.

JanVoo
        Deelnemer

Ik heb er diverse geprobeerd en langere tijd aangehad (Radio 1, 3FM, 3FM Alternative, 3FM KXradio). Misschien idd een commerciële omroep proberen.
          Maar wel gek dat m’n wekkerradio wel al is aangepast…

Andre_Ede

Dat is inderdaad wel gek, maar hier op het forum melden we eigenlijk altijd eerst, probeer een ander radio station.
            Maar het kan wel lang duren bij mijn 600 duurde het iets van 15 minuten voor dat ik de nieuwe tijd had.

JanVoo
            Deelnemer

Het is al opgelost door een aantal minuten naar een FM-zender te luisteren.
              Ik was in de veronderstelling dat de klok zijn tijd krijgt van een DAB+ signaal, maar dit blijkt (nog) RDS (oftewel FM) te zijn.

Ik luister eigenlijk alleen nog maar DAB+ sinds ik dat kan ontvangen, dus vandaar ;)

Andre_Ede

Inderdaad dat pakt die van het RDS.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.