zoemend geluid bij gas loslaten

Forumindex Forums Modellen Insignia zoemend geluid bij gas loslaten

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    LiamJ

Morgen moet ik mijn lease auto (peugeot 508) inleveren.
      Eindelijk heb ik dus de volledige vrijheid om mijn gewilde insignia aan te schaffen.

Vorige week maandag had ik particulier een mooie insignia op de kop getikt…. klikte goed met verkoper, nog even samen langs
      de opel dealer geweest en toen de koop beklonken.
      We hadden afgesproken om vrijdag de auto over te schrijven en op te halen… donderdagavond belde hij overstuur op,,, die middag had hij een aanrijding gehad en de verwachting was dat de auto total loss verklaard zou worden…

Ik zat dus met nog 5 dgn te gaan weer zonder auto…

Op het internet een opel insignia sportstourer 1.6 turbo gezien… Ik ben naar de autohandelaar gereden, proefrit gemaakt… onderhandeld…. en afgesproken vandaag de auto op te halen..
      Ik heb gekozen om geen garantie (1000 euro extra) af te sluiten bij de aankoop van de auto…. en wel om de volgende reden..

De auto heeft nu 100.000 km op de teller.. maar heeft de laatste 10.000 km nog de volgende reparaties ondergaan..
      bij 90.000 km – hulpkoppeling cilinder vervangen, volledige koppeling vervangen, turbo vervangen, vliegwiel vervangen
      nu bij afhaal een nieuwe apk en een grote beurt waarbij de remblokken vervangen zijn…

Nu heb ik een kennis laten luisteren terwijl ik gas gaf… bij gas loslaten hoorde je een zeurend geluid,, niet heel hard, maar wel hoorbaar wanneer de radio niet aanstaat…. deze kennis gaf aan dat het de distributieriem of spanrol kan zijn… tenminste daar hoorde hij het geluid….

kan dit en wat nu…

Opeltje17
      Deelnemer

Welkom,

Deze motor heeft geen distributie riem maar een ketting, en kan heel veel zijn geluid kwam zeker weten van de distri zijde af??

Heb je misschien een mogelijkheid om een filmpje van het geluid te uploaden?

LiamJ

zal een opname maken,,, heb dit nog niet kunnen doen… (kom praktisch net thuis na mijn aankoop)

je geeft aan dat dit model geen distributieriem heeft maar een ketting… ?,,
          hoe kan het dat in het overzicht van de apk & grote beurt ‘in mijn opel onderhoudsboekje staat’ dat deze in orde zijn?

ja kwam van distri zijde af… tenminste we hebben er met ons oor naast gehangen…
          kennis gaf aan dat het ook om de rol ?, zou kunnen gaan…

Opeltje17
          Deelnemer

De motor die in jou insignia ligt is de A16LET deze motor heeft een distributie ketting en geen riem wat betreft je boekje moet je toch de dealer eens vragen.

Heb hier wel eens een verhaal gelezen dat iemand met een ketting motor(Z14XEP) z’n distributie riem heeft laten v.v :wtf was weliswaar bij een beuhaas maar goed het gebeurt wel.

En ja die rol zou de loop/span rol van de multi riem kunnen zijn maar dus geen looprol van de distributie want een ketting werkt met geleiders.

Maar verder als de motor warm is stationair geen rare geluiden(diesel geluid) of bij de koude start hard getik dat zou namelijk beteken dat er iets met je ketting is.

LiamJ

Vrrkoper gebeld en aut langs gebracht netjes leenauto meegekregen en gelukkig het bleek een liszittende luchtslang opgelost

Opeltje17
              Deelnemer

Nog gevraagd of je een ketting of een riem hebt??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.