Zoemend geluid

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zoemend geluid

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276867
    Jantjedub
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Goedenavond allemaal,

      Ik heb nog steeds een zafira b 2.2 uit 2007 en sinds kort hoor ik een zoemend geluid dat meeloopt met snelheid van de auto. (Rijd ik harder, zoemt het harder, rijd ik zachter zoemt het zachter) onder de 20km/u hoor je het vrijwel niet meer.
      Als ik de motor tijdens het rijden uitzet is het geluid nog steeds aanwezig.
      Ik kan het niet echt thuisbrengen waar het vandaan zou kunnen komen, heeft iemand een idee/ suggestie hoe ik daar achter kan komen?

      Groetjes en alvast bedankt

      #18320290
      dutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2005

        @Jantjedub wrote:

        onder de 20km/u hoor je het vrijwel niet meer.

        Dat maakt even meelopen om te luisteren lastig ;)

        Waarschijnlijk een wiellager of remblok dat aanloopt. Maakt het nog verschil of je de rem aanraakt of naar links/rechts stuurt?

        Vanuit de auto zelf is heel moeilijk te beoordelen vanaf welk wiel iets komt. Als je een Gopro oid met zuignap hebt zou je die eens per hoek op de auto kunnen zetten en dan luisteren of het geluid bij één wiel veel sterker is.

        #18320291
        JME
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2014

          Check: zet je airco eens uit. Geluid weg?

          #18320292
          Jantjedub
            Lid sinds:
            20 September 2013

            Zoals al aangegeven het geluid is zelfs aanwezig als ik tijdens het rijden mijn contact uitzet.
            de airco doet het dan ook niet.
            Maar bedankt voor het meedenken.

            groetjes

            #18320293
            JME
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 October 2014

              Airco loopt nog even door na contact uit. Ik bedoelde handmatig de airco uitzetten.

              #18320294
              Jantjedub
                Lid sinds:
                20 September 2013

                Is ook al uitgesloten, mijn gevoel zegt dat het een wiellager is maar bij eerdere ervaringen met andere auto’s was dat een heel ander geluid.

                #18345286
                RonP
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 June 2017

                  Goedeavond allemaal,

                  Wij hebben een Vectra 2.2 uit 2006 en die bevalt super, alleen sinds kort met precies hetzelfde probleem.
                  Radio en ventilator uit, koppeling ingedrukt en het gaat niet weg.
                  Jantjedub, heb jij het probleem toevallig verholpen (gezien de datum van het bericht hoop ik wel voor je), en wat was dit?
                  Ik ben zeer benieuwd!
                  Als iemand anders het weet, graag een reactie

                  #18345299
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Zoemend geluid kan komen van de stuurbekrachtiging.

                    1. Als de auto uit staat is het geluid dan niet aanwezig?
                    2. Zet de auto op contact en draai het steur naar links of rechts is het geluid dan weg? of veranderd het geluid ? (heb namelijk het gevoel dat het
                    zoemend geluid van de steurbekrachtigingspomp af komt).
                    3. Controleer even het reservoir van de steurbekrachtiging mogelijk dat het pijl te laag is.

                    Succes ermee.

                    #18345336
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Hoi, Jongens

                      Ik heb dat ook!, nooit eerder last van gehad tot!

                      In januari J.l. dit jaar tot eind maart heb ik een versnellingsbak wissel gedaan, i.v.m. gezondheid redenen heeft het zolang moeten duren.
                      En bij de eerste start is de pomp gaan zoemen, beetje raar allemaal!, de pomp staat gewoon op pijl, en werkt verder perfect,
                      en als je muziek op heb staan hoor je het vrijwel niet, en staat de muziek niet eens echt luid, want dat harde is niet voor mij niet weggelegd.

                      Ik heb mij laten vertellen, als de pomp op pijl staat dat het verder geen kwaad kan, het is nu juli en werkt nog steeds.
                      Als het stuur recht naar voren staat hoor je hem bijna niet, bij links of recht draaien, wordt het geluid luider, dit is ook tijdens rijden.

                      Mensen die vragen wel eens, wat is dat gezoem, ach!, dat is mijn turbo!! :whistle:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.