Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Zoemend geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 13:23 #17256113
Toevallig ontdekt, rond de 80km/u hoor ik een zoemend geluid uit de motorkap.
T’gaat luider als ik harder rij.
T’gaat minder luid als ik traag rij :hmmzT’gaat zo goed als helemaal weg als ik de koppeling los laat…
Auto heeft 135.000 km. Astra 1.7 diesel break. Rijdt heel goed overigens. ;)
Hij is 2 weken geleden uitgelezen geweest want voorgloeibougie was kapot. Verder echter niets op aan te merken :)
Kan dat de wiellager zijn ? Is er een testje om dit na te gaan :-P
11 maart 2013 om 21:33 #18115372ja bocht draaien, is het dan weg, weet je dat het wiellager andere kant is.
12 maart 2013 om 05:52 #18115373@koenelsenaar wrote:
ja bocht draaien, is het dan weg, weet je dat het wiellager andere kant is.
Als ze de koppeling loslaat is het zo goed als weg, Dan kan het
toch niet de wiellagers zijn?12 maart 2013 om 08:16 #18115374K’heb wat nog dingen getest.
T’es eigenlijk als ik koppeling inschakel en dat ik dus zak in toeren dat het weg gaat.
Bij bochten hoor ik geen verschil!
12 maart 2013 om 08:31 #18115375Vermoedelijk dubbelmassa vliegwiel of erger nog de M32 versnellingsbak die kapot dreigt te gaan.
Voel je een trilling in je pedaal van de koppeling?
12 maart 2013 om 08:37 #18115376@koenelsenaar wrote:
Vermoedelijk dubbelmassa vliegwiel of erger nog de M32 versnellingsbak die kapot dreigt te gaan.
Voel je een trilling in je pedaal van de koppeling?
Is me niet opgevallen dus ik vermoed van niet :hmmz :hmmz
Vernellingsbak zou mij heel hard verwonderen. Hij rijdt echt soepel. Zoiets zou toch ook een foutmelding geven ? H
12 maart 2013 om 08:49 #18115377Zoemend geluid, wat weg is zodra je de koppeling intrapt, doet echt vermoeden richting de koppeling/bak.
Komt helaas echt vaak voor, m32 bak die stuk loopt en een dubbel massa vliegwiel(die zit bij je koppeling) gaat ongeveer 150.000 km mee….
Ik hou het op het dubbel massa vliegwiel, ook gezien je kilometerstand.
12 maart 2013 om 08:52 #18115378En mocht het dat vliegwiel zijn, raming van wat het kost? :)
12 maart 2013 om 09:09 #18115379Doe je het zelf of laat je het doen?
laten doen, reken op een 1200- 1500 euro, daar heel de bak eraf moet, en die koppelingset/vliegwiel kost ook al snel 600 – 700 euro.
12 maart 2013 om 09:15 #18115380@koenelsenaar wrote:
Doe je het zelf of laat je het doen?
laten doen, reken op een 1200- 1500 euro, daar heel de bak eraf moet, en die koppelingset/vliegwiel kost ook al snel 600 – 700 euro.
Auch. Pijnlijk. K’zal keer efkes naar de garage gaan en vragen voor advies he! Ik kan dat echt wel zelf niet, we hebben hier thuis 2 linkerhanden wat mechaniek betreft :D
12 maart 2013 om 09:19 #18115381Wat je ook kunt doen, is ff filmpje maken, dan kunnen we het horen…..
12 maart 2013 om 09:21 #18115382@koenelsenaar wrote:
Wat je ook kunt doen, is ff filmpje maken, dan kunnen we het horen…..
Was ik eigenlijk van plan!! Maar hier in België is er momenteel 25 cm sneeuw! :wtf
Dus filmpje komt één van deze dagen als ik terug eens 100 kan rijden, want dan hoor je het best :thumb
13 maart 2013 om 18:23 #18115383Ben hier met een filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=Vr74hj418_s&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is hem, in het begin hoor je het goed, t’gaat om dat gezoem eh ;)
13 maart 2013 om 19:14 #18115384ik zie niks…
13 maart 2013 om 19:30 #18115385@ Koenselaar: Niet Alle 1.7diesels zijn met een M32bak uitgerust.
De M32 6bak is pas vanaf 2007 (2006) op de Astra-H 1.7diesel geleverd geweest.
Z17DTL 80pk: F18WR / F18+WR / F18++WR / F18 div varianten MTA
Z17DTH 100pk: F23WR 5bak / M32 6bak (optie vanaf model 2007)
Z17DTJ 110pk: M32WR 6bak
Z17DTR 125pk: M32WR 6bakde F18 en F23bakken hebben GEEN dubbelmassa vliegwiel.
Willem
13 maart 2013 om 20:29 #18115386Aangepast!
Ik heb overigens geen 100pk onder mijn voet! :D
13 maart 2013 om 20:39 #18115387Welke motor ligt er dan WEL in??
Willem
13 maart 2013 om 20:54 #18115388@Lieke wrote:
Ben hier met een filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=Vr74hj418_s&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is hem, in het begin hoor je het goed, t’gaat om dat gezoem eh ;)
je moet veel later schakelen
13 maart 2013 om 20:57 #18115389Ik hoor hier en daar wat resonantie door inderdaad een wat laag toerental.
Willem
13 maart 2013 om 21:00 #18115390Tjah, ik ging er dus van uit dat het een 6-bak was, en dat gezoem, tja, als het geen wiellager is gok je het al snel op het DMF….
14 maart 2013 om 05:48 #18115391Ik heb 6 vitessen en t’beestje had koud… Als hij warmer heeft durf ik idd wat later te schakelen maar kan tot moeilijk tot in 4des naar de 100 eh :hmmz
Je hoort het heel goed op 23sec op de achtergrond en op 1m37 ook héél goed als’k laat uitbollen
K’ga een keertje kijken dan welke moteur het is … Want ge doet mij nu twijfelen … T’zal dan mss toch 100pk zijn :hmmz Ik neem straks de papieren erbij en pen het hier neer!
14 maart 2013 om 08:19 #18115392Als je straks nog een stukje rijdt, schakel ff later, kijken of je het dan nog hoort….
@wim: Dus toch een M32 bak, want F23 en F18 zijn 5 bakken…14 maart 2013 om 16:48 #18115393Als je de koppeling intrapt en het is weg, is het in ieder geval GEEN wiellager.
wiellager laat zich horen, ook wanneer er geen spanning op staat.
Kans op de bak inderdaad, maar kan nog steeds resonantie zijn.en wat warm rijden betreft, liever iets meer toeren dan, de motor laten zwoegen in laag toeren.
Dit laatste vind de bak ook fijner.@ Koenselaar: Staat er zelfs bij.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.