Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Zo, even de Vec door de wasstraat. Pekel verwijderen, wie no
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 09:06 #17229555
Vanmorgen maar even snel door de wasstraat om alle pekel te verwijderen.
Het resultaat:
Kan je er voorlopig even weer tegenaan!
12 december 2010 om 09:15 #17774949ik wou gister men vec ook wassen maar had er helaas geen tijd meer voor:(
maar dan wel met het handje;)
12 december 2010 om 09:20 #17774950ik heb hem gisteren met de hand gewassen. was hem altijd met de hand vind dat je op zwart toch altijd weer de sporen wan de wasstraat kunt zien. stukken wat hij niet raakt etc.
hij staat nu weer lekker schoon in de garage maar ben bang dat hij vandaag toch weer smerig word. ga vanmiddag naar groningen voetbal kijken.
12 december 2010 om 09:28 #17774951origineel gepost door williamvectra c1sw
ik heb hem gisteren met de hand gewassen. was hem altijd met de hand vind dat je op zwart toch altijd weer de sporen wan de wasstraat kunt zien. stukken wat hij niet raakt etc.hij staat nu weer lekker schoon in de garage maar ben bang dat hij vandaag toch weer smerig word. ga vanmiddag naar groningen voetbal kijken.
Groningen-AZ, mooie wedstrijd!
Veel plezier!!
12 december 2010 om 09:37 #17774952Mijn auto gaat dus echt NOOIT door de krasstraat.
Echt dat is zo zonde voor je auto joh.Ik heb um nu 2 x afgespoten in de wasbox,
Eerst op lage druk de blubber er af en dan met hoge druk afspuiten.
Maar verder was ik mijn auto altijd met de hand :vertag
2 emmertjes (1 sop en 1 water) een goede washand en een tuinslang, dan heb je binnen een half uurtje ook je auto gewassen.12 december 2010 om 09:39 #17774953origineel gepost door PDM
origineel gepost door williamvectra c1sw
ik heb hem gisteren met de hand gewassen. was hem altijd met de hand vind dat je op zwart toch altijd weer de sporen wan de wasstraat kunt zien. stukken wat hij niet raakt etc.hij staat nu weer lekker schoon in de garage maar ben bang dat hij vandaag toch weer smerig word. ga vanmiddag naar groningen voetbal kijken.
Groningen-AZ, mooie wedstrijd!
Veel plezier!!
dank je.
wordt een spannende wedstrijd.
12 december 2010 om 09:40 #17774954Normaliter poets ik de auto ook grondig met de hand. Hogedruk, emmer, speciale washand en spullen van Meguiars.
Vandaag even niet, krijgen ze bezoek en vanmiddag op verjaardag, dus tijdgebrek.
12 december 2010 om 11:30 #17774955Ook hier de auto’s gewassen. Wel met het handje. Voordeel van de wasstraat vind ik wel dat ze de bodem vaak goed reinigen.
En ach toen er laatst op de bus mijn achterste ruiterwisser afknapte in de wasstraat kreeg ik gewoon netjes een nieuwe.
12 december 2010 om 11:33 #17774956Liever paar dagen onder pekel dan nieuwe krassen er bij… Mij zien ze niet meer in de wasstraat.
Als buiten beetje droog is, dan gewoon tuinslang en was borstel rendabel maken :)12 december 2010 om 11:40 #17774957SHITT:o:o je velgen zijn er in de wasstraat niet echt op vooruit gegaan :jerry
Maarruh,wasstraat NOOIT,dan liever maar een paar daagjes langer vies rondrijden.12 december 2010 om 11:52 #17774958Ik heb geen slechte ervaring met de wasstraat aan de Drentse Poort.
Geen krasjes oid. Daarbij komt dat ik de Vec toch altijd zodra het mooi weer wordt een goede beurt geef (incl. kleien ed)
Ben ik een hele dag zoet!:P:P;)12 december 2010 om 15:30 #17774959origineel gepost door PDM
Ben ik een hele dag zoet!:P:P;)met alle krassen en swirls weghalen ja :thumbdown
12 december 2010 om 16:16 #17774960Zonde man,hoef gelukkig de auto niet zoveel te wassen,enkeld afspuiten is genoeg.
De lakbescherming doet de rest
12 december 2010 om 16:17 #17774961Ja hier ook, maar geen Vectra, Astra.
Daarbij, door de krasstraat ? neen dank u.
Ondanks dat mijn lak al niet zo fantastisch meer is en de wagen toch overgespoten gaat worden ga ik niet door de wasstraat.
Te meer ook omdat bij m’n Astraatje water onderdruk wat makkelijker naar binnen komt langs spiegels en achterlampen, als ik ‘t
met de hand doe kan ik die plekken beetje vermijden :PEn idd laatste 2 weken we me wagen staan wassen, door alleen maar ff paar ritjes gedaan te hebben..
vind erg zonde van me waggie al die pekel en zooi, en baal van al die troep op de wagen.. :puke12 december 2010 om 16:18 #17774962heb ik gisteren gedaan maar dan met de hand en hogedrukreiniger, carwash maakt teveel krassen naar men zin
12 december 2010 om 18:06 #17774963Hogedrukreiniger :thumbup
Gr. Gts32v6
12 december 2010 om 18:14 #17774964AnoniemLid sinds:
1 January 1970Was de Astra ook ALTIJD met de hand. Wasstraat zal hij ook NOOIT zien.:thumbup
12 december 2010 om 18:15 #17774965Same here. Ook eerst lage en hoge drukken en daarna met de hand en in de was. king: O ja, ook ruitensproeier met goede anti vries gevuld. ‘k Wil niet weer bevroren leidingen net als een week geleden… :swear
12 december 2010 om 18:18 #17774966Was de Vec ook 1 keer in de week, maar dan wel in een wasbox.
– Eerst vuil er goed afspuiten met hogedruk
– Emmer vol laten lopen
– Inspuiten met schuimlans
– Wassen met de hand
– Naspoelen met glansdrogerGa er nooit mee door de wasstraat en gebruik ook geen wasborstel van de wasbox zelf.
12 december 2010 om 19:15 #17774967ik was me auto eigenlijk altijd met de hand, maar in de winter periode doe ik hem af en toe eens door de wasstraat om de bodem goed te reiningen.
heb dit zaterdag ook gedaan, doe dit alleen als het ernaar uitziet dat ie dan weer een tijdje geen pekel ziet, en aangezien die nu lekker in de schuur staat en ik me de inca van me werk rijd komt dat helemaal goed.maar is iedereen echt zo bang voor krassen of is het slecht voor je lak als je altijd door de straat gaat?
12 december 2010 om 19:55 #17774968Spuit zo’n wasstraat ook aan de onderzijde van de auto? Want daar zit de meeste pekel waarschijnlijk.
Ik spuit hem in de winter meestal in de wasbox af, met heet water, ook de onderkant, en meestal ook ff in de motorruimte, subframe en radiatuers. Daar komt soms gewoon schuim uit van al het zout…
Wassen doe ik dan niet, want als ik thuis ben, zit er vaak al weer bagger op
15 december 2010 om 20:45 #17774969origineel gepost door McLambo
Spuit zo’n wasstraat ook aan de onderzijde van de auto? Want daar zit de meeste pekel waarschijnlijk.Ik spuit hem in de winter meestal in de wasbox af, met heet water, ook de onderkant, en meestal ook ff in de motorruimte, subframe en radiatuers. Daar komt soms gewoon schuim uit van al het zout…
Wassen doe ik dan niet, want als ik thuis ben, zit er vaak al weer bagger op
In de wasstraat waar ik heen ga, wordt tevens de onderkant gespoten.
Een mannetje spuit eerst de Vec voor, zodat het ergste vuil al van de auto is. Dit vermindert ok de kans op krasjes en swirls.
Wil trouwens na de winter de auto een professionele wasbeurt geven, worden de krasjes en swirls er ook uitgepolijst. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.