zlet motor valt uit ! hulp gezocht!

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zlet motor valt uit ! hulp gezocht!

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

ik heb een zafira opc a uit het bj 2003 met een zlet motor erin
      maar elke ochtend met een koude start draait de auto hele rare toeren uit het schommelt op en neer.
      en zodra de auto een beetje lager in zn toeren gaat na zn koude start wil de motor uitvallen op de boordcomputer zie ik dat de verbruik best hoog is rond de 1.6 l/u zoiets (voorheen altijd op 0.9 l/u) en dan lijk alsof de auto verzuipt dat begin die te trille en om hoger in zn toeren te komen
      maar soms valt die ook gewoon plotseling uit bij een een stoplicht.
      als de auto trilt en uitvalt zie ik een lampje brande met een vierkant bakje met sterretje erin en als de motor uitvalt komt er een accu lampje erbij en nog paar andere .
      vervolgens gaat steeksleuten lampje aan en heb ik het laten uitlezen en daar kom uit vuldruk sensor maar zodra ik auto weer start op warme motor verdwijnt het steeksleutel automatisch de dealer kan niks vinden

iemand idee ? tips?

wat vervangen is

-krukas sensor
      -temp sensor
      -maf sensor 2x vervangen
      -lamdasonde
      -bougies
      -geheel turbo (zlet)
      -gasklep gereinigd
      -ecu is vernieuwd (hersteld)
      extra vervangen
      -dynamo
      -accu

alles is door dealer uitgevoerd maar nog steeds blijft het probleem voor doen

Baas J.
      Deelnemer

Je zegt het zelf al…. je moet de vuldruksensor vervangen. Die veroorzaakt altijd van dat soort storingen. Controleer ook het hele inlaattraject op lekkende slangen.

En trek je lmm eens los, draait ie dan wel stabiel? Het is normaal dat het storingslampje dan aan gaat natuurlijk.

djplan
        Deelnemer

ik zal eens die sensor dan vervangen

ik ging juist vanuit dat dat niet de oorzaak van zou zijn omdat de dealer zei dat als het lampje weer verdwijnt wat die dus vaak doet dat het dan niet aan dat zal liggen vandaar dat ik niet meer heb gedacht aan die sensortje
          me lmm is vorige week vervangen
          ik zat te denken aan een egr klep maar die bleek dus niet in de zlet motor te zitten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.