Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › ziptuning / eds
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2010 om 18:32 #17226868
Hi,
Ik weet het… een al oud topic, maar toch vanuit een nieuwe hoek (denk ik).
Ik ben van plan mijn zaf-a OPC te laten chiptunen. Nu lees ik veel goede dingen over EDS in Duitsland (voor mij maar 2 uurtjes knallen), maar zie dat je eigenlijk vanaf stage 1 al op RON98 benzine over moet gaan…
Bij Ziptuning hier in Utrecht heb ik dat niet als opmerking gekregen….(gewoon RON95)Nou zit er qua tuning vooral verschil in het oprekken van het maximale toerental.. bij Zip blijft dit volgens mij 6.500, bij EDS 7.200
Zijn er op het Forum mensen met ervaring bij 1 van deze tuners?
:hmmz
8 oktober 2010 om 19:32 #17740020Ik zou voor Eds gaan
Dan moet je idd 98 tanken,
maar aangezien je auto dan ook zuiniger gaat lopen heb je de kosten van de 98 benzine eruit ivm met goedkopere 95 benzine
En ik denk dat ze bij zip tuning niet hetzelfde aantal pk’s eruit kunnen halen zoals bij Eds8 oktober 2010 om 21:02 #1774002198 hoeft niet per se, ze raden t aan.
8 oktober 2010 om 21:37 #17740022Ik zou dan voor EDS kiezen
En ik zou wel altijd 98 tanken(Tuners raden dit niet aan omdat ze het grappig vinden)
8 oktober 2010 om 21:38 #17740023Ik heb ZIP tuning en als ik je goede raad mag geven , doe dat niet en ga voor EDS.
8 oktober 2010 om 21:39 #17740024Ik heb net een heel verhaal over ZIP tuning gelezen op andere forums…
in 1 woord SLECHT!!!!!
NIET hierheen gaan wat ik zo lees, en dat word dus ook op die forums gezegd!
Lekker naar EDS gaan!8 oktober 2010 om 21:42 #17740025Ik weet het wel is totaal waardeloos die ZIP tuning .
ZOU NIET MOGEN BESTAAN !!9 oktober 2010 om 03:56 #17740026Zou ook voor EDS gaan. Heb zelf de Fase 1 van EDS en bevalt super. En heeeel groot verschil met orgineel.
Je kan ook een knopje erin laten zetten zodat je terug kan naar de orginele pk’s, in deze stand kun je ook gewoon RON95 tanken.9 oktober 2010 om 06:51 #17740027origineel gepost door Baas J.
98 hoeft niet per se, ze raden t aan.Als jij al je pk’s optimaal wilt gebruiken zou ik het wel doen ;)
9 oktober 2010 om 08:58 #17740028En als je de boel wil heelhouden
9 oktober 2010 om 09:37 #17740029z20 heeft toch ook een klopsensor?
die gooit m wel terug als je op 95 rijd, loopt ie gewoon op andere mappen met latere ontsteking.
maar 98 vind ie gewoon t lekkerst, levert het meeste rendament op van je chip.
9 oktober 2010 om 14:43 #17740030Als je toch van plan bent om naar duitsland te rijden : Klasen is iets minder ver dan EDS.:vertag
http://www.klasen-motors.com zit in oberhausen:D
En met phase 1 kan je ook gewoon 95 tanken je krijg dan idd iets minder vermogen maar vanaf phase 2 zeker met 98 gaan tanken omdat je motor dat toch echt lekker vind.
9 oktober 2010 om 16:14 #17740031En hier heb je het adres van EDS :thumbup:P
EDS-Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstraße 19
45772 Marl9 oktober 2010 om 16:41 #17740032Lees dit nou maar en let op het gesmolten zuiger gedeelte en het bezine gedeelte
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=112301
ZafiraOPC is het voorbeeld van wat er gebeurt met oct95 tanken in een gechipte auto
(ik zou nu ophouden hierover anders wordt het weer een benzine topic)
EDS/Klasen/V-max zijn de adressen voor goede tuning
(Heb zelf EDS ph2.5 266pk 428nm en ben tevreden maar ga de volgende keer naar Klasen vanwege NOG
positievere reacties van de gebruikers van zijn software die ook EDS software hebben gehad)9 oktober 2010 om 17:25 #17740033:cool: Kijk daat hebben we tenminste iets aan.
Allemaal heel bedankt voor de reacties. Dat wordt dus een ritje naar onze ooster buren.
Bedankt:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.