Een vraagje aan jullie kenners!, ik ben vandaag bij een Astra G 1.6 wezen kijken. De auto is goed (bij de dealer) onderhouden en heeft 180k op de teller. Bij 171k is de distributieriem vervangen (zonder waterpomp).
Tijdens de proefrit kwam er bij stationair draaien een zingend geluid onder het dashboard vandaan (buiten bij de moto niet te horen) het klonk alsof er iets vast zat in het ventilatiekanaal. Zou dit de waterpomp kunnen zijn? of moet ik die als ik bij de draaiende motor sta ook kunnen horen?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Kan ook in de ventilator van de kachel zitten .dat die een beetje vol met blad enz zit..
Dit kan je te weten komen door de ventilator is uit te zetten en is op volle toeren laten draaien.
Mocht het bij het uitstaan weg zijn dan zit er rommel in de kachelventilator..is nogal een euvel bij de Astra.
Heb ik ook gehad na het vervangen van de distributie riem. Die stond dus te strak. Had toen ook de pomp vervangen, dus weet niet of het nu van de spanrol of waterpomp kwam, maar te strak stond hij, da’s zeker