zingend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra zingend geluid

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    AvdB

Hallo,

Een vraagje aan jullie kenners!, ik ben vandaag bij een Astra G 1.6 wezen kijken. De auto is goed (bij de dealer) onderhouden en heeft 180k op de teller. Bij 171k is de distributieriem vervangen (zonder waterpomp).

Tijdens de proefrit kwam er bij stationair draaien een zingend geluid onder het dashboard vandaan (buiten bij de moto niet te horen) het klonk alsof er iets vast zat in het ventilatiekanaal. Zou dit de waterpomp kunnen zijn? of moet ik die als ik bij de draaiende motor sta ook kunnen horen?
      Wat zou het anders kunnen zijn?

Ik hoor het graag,Alvast dank.

Groeten,
      Albert

Botho
      Deelnemer

Aangezien de waterpomp ook in het motorcompartiment zit lijkt me niet dat dit de pomp is….

wim-v6
        Deelnemer

soms zijn er geluiden die je buiten bijna niet hoort, maar in de auto wel.

als er iets is je kachelhuis geluid blijft maken moet je dat ook horen als de motor uit staat.

Aangezien de waterpomp niet mee is vervangen kan het heel goed de waterpomp zijn.

ik had precies hetzelfde met mijn astra-F 2.0i station. daarbij was het de spanrol van de multiriem.

deze hoorde je buiten niet, maar in de auto wel.

Willem

Blue-Dragon
          Deelnemer

Kan ook in de ventilator van de kachel zitten .dat die een beetje vol met blad enz zit..
            Dit kan je te weten komen door de ventilator is uit te zetten en is op volle toeren laten draaien.

Mocht het bij het uitstaan weg zijn dan zit er rommel in de kachelventilator..is nogal een euvel bij de Astra.

wim-v6
            Deelnemer

Dan zou je het alsnog moeten horen als de motor uitstaat, en contact aan staat met de kachel aan.

Willem

2000
              Moderator

Heb ik ook gehad na het vervangen van de distributie riem. Die stond dus te strak. Had toen ook de pomp vervangen, dus weet niet of het nu van de spanrol of waterpomp kwam, maar te strak stond hij, da’s zeker

wim-v6
                Deelnemer

dan gaat vaak de waterpomp zingen.

Willem

Nefesh

Misschien wel een nieuwe muziekstroom… zingende auto-onderdelen…:hmmz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.