Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zijspiegel (rechts) vd Corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2011 om 16:47 #17237603
Ik heb een Corsa C (base, 2001). Vandaag reed mijn vrouw (uiteraard :D) er de rechter zijspiegel af. Alleen de spiegel zelf is stuk (dus de zwarte kunstof armatuur is gewoon intact, zie foto 1 en foto 2)
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om alleen de spiegel aan te schaffen, of dat je de hele armatuur moet aanschaffen.
(voor de volledigheid: het is een spiegel die alleen handmatig af is te stellen, niets elektronisch of zo)Op winparts.nl zie ik dat de hele armatuur slechts 17E kost (ik had verwacht dat het vele malen duurder was, voor deze prijs kun je nog wel eens een spiegeltje eraf rijden ).
Maar goed, er moet dus een nieuwe op. En mijn eerste vraag is of het mogelijk om alleen de spiegel zelf te kopen en er weer op te klikken (ik zie dat het kan, maar ik zie ook dat er een veertje oid weg is, waardoor de spiegel niet meer goed in is te stellen van binnen).
En mocht ik een hele armatuur aan moeten schaffen, dan is het wat hierboven op Winparts.nl staat, toch wat ik nodig heb? En het monteren is eenvoudig zelf te doen? Ik heb net even gekeken en ik zie nergens schroeven. Ik heb geprobeerd om de kap eraf te klikken (althans, ik verwacht dat je die eraf moet klikken), maar durfde niet heel hard te trekken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het moet doen?
Alvast hartelijk dank voor de info!
26 mei 2011 om 17:26 #17877996Hoi Galois,
Ik heb mijn hele armatuur “zwart” voor 20 euro op marktplaats gekocht, Compleet met spiegel!
Het monteren en demonteren is redelijk makkelijk,
Je moet aan de binnenzijde van je auto het klepje naar boven duwen dan klik je hem er zo af volgens mij “was bij mij wel zo niet veel moeite hoeven doen om het eraf te klikken”.
Daaronder zitten 3 of 4 boutjes die draai je zo los en dan is je spiegel los.26 mei 2011 om 17:50 #17877997Welk klepje moet ik naar boven duwen?
En op Marktplaats voor 20E en nieuw voor 17E (zie mijn link in de openingspost).
26 mei 2011 om 19:33 #17877998ik zou niet moelijk doen en gewoon een compleet nieuwe bestellen. Ik zie dat je een ongespoten spiegel hebt, wat dat betreft alleen maar makkelijker. Zeker als je zelf al zegt dat er iets uit ontbreekt.
26 mei 2011 om 20:34 #17877999En het plaatsen is dus eenvoudig? Nog tips voor het demonteren? Kreeg aan de binnenkant, de klep achter de spiegel, aan de spiegel, niet echt los vandaag. Zal morgen weer eens proberen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.