zijskirts spuiten; hoe demonteren Vectra C?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum zijskirts spuiten; hoe demonteren Vectra C?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

Ik wil de donkere vlakken van mijn Vectra C station in kleur spuiten. Ik wil beginnen met de zijskirts. Wat is verstandig vraag ik mij af. Afplakken en spuiten of eerst de skirts demonteren, dan spuiten en dan weer monteren?
      Weet iemand hoe je de skirts kunt verwijderen?
      Alvast bedankt voor jullie tips!

Vec Station

Aan de onderkant zitten een aantal kunstof splitpennen in het chassis vast.
        En als je de deuren open hebt staan kan je de rubber strip eraf trekken, daaronder zitten ook een aantal kunstof splitpennen in je dorpel.
        Deze splitpennen krijg je los door de middenpen door te drukken naar binnen, dan zijn ze los.

Bij de dealer wel alvast wat nieuwe splitpennetjes halen, zijn 8 cent per stuk..

speaker
        Deelnemer

@Vec Station wrote:

Aan de onderkant zitten een aantal kunstof splitpennen in het chassis vast.
          En als je de deuren open hebt staan kan je de rubber strip eraf trekken, daaronder zitten ook een aantal kunstof splitpennen in je dorpel.
          Deze splitpennen krijg je los door de middenpen door te drukken naar binnen, dan zijn ze los.

Bij de dealer wel alvast wat nieuwe splitpennetjes halen, zijn 8 cent per stuk..

what he said ^^^ :thumb

Anoniem

Inderdaad, ze zijn zo los, maar je hebt wel ff nieuwe pennetjes nodig dus bestel er op voorhand 20. Ik zou ze wel eraf halen als je ze wil spuiten, anders wordt het helemaal niks.

En goed primeren, zodat de structuur op de skirts glad wordt, anders lijkt het zo’n sinaasappel huidje na het spuiten..

Lak op kleurcode laten maken, geen standaard busjes nemen..

Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

jraaf
            Deelnemer

Vergeet niet om eerst de afdekkapjes los te halen. En die ook gelijk mee spuiten. Dat maakt ‘t helemaal af.
              En idd 3 a 4 maal grondlakken en schuren om het mooi glad te krijgen. Bij mij is dat zeer goed gelukt en het zit er naar 4 jaar nog steeds mooi op.

De rubbere afdekstrip onder de deuren dus aan een kant lostrekken (achterdeur) en dannaar achteren als een gordijnrails er af trekken naar achteren.

Hier wat pica’s van de demontage:

Groet jraaf

EddyVectra3.2V6
              Deelnemer

Hartelijk bedankt voor jullie nuttige reacties. Ik kan aan de slag!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.