zijskirts demonteren

Forumindex Forums Modellen Calibra zijskirts demonteren

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

Bij de deurdorpels zit aan beide zijden een beetje roest. Voor de zekerheid wil ik de zijskirts demonteren. Weet iemand hoe je dit doet zonder de boel te beschadigen?

2slow
      Deelnemer

Ja, auto in de hoogte. Dan kan je de buitenkant van de skirts uit de onderste plint klikken. Volgend mij is een platte schroevendraaier daarvoor prima.. Je ziet aan de binnenzijde (richting midden as auto in de lengte dus) zeg maar allemaal sleufjes in de skirts zitten (de klikjes) Als je de buiten skirt er af hebt kan je de plint waar ze op vast zitten met een steeksleutel of misschien met de hand los draaien. Dit zit met kunststof moertjes aan de auto vast.

PS dit even uit het hoofd, 3 jaar geleden er zelf af gehad. Ik kan er iets naast zitten…

Maurice89
        Deelnemer

Klopt klopt gewoon eerst met een schroevendraaier even open maken dan er af trekken en dan even alle moertjes los en kan het 2de deel ook los :thumb

EddyVectra3.2V6
          Deelnemer

Zijskirts zijn gedemonteerd. Het stelt niets voor, maar je moet wel even weten hoe het moet. Dus heren, bedankt voor de nuttige tips.

2slow
            Deelnemer

NP :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.