Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › zijraam eruithalen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 17:40 #17232724
hallo ,
aangezien ik mijn ramen wil gaan blinderen wilde ik even van te voren vragen .
hoe ik het beste mijn raam kan verwijderen .
aan de zijkanten dus de ramen in het raam mechanisme .de rest gaat wel lukken .
want ik heb nu 2 keer het paneel eraf gehad 1 keer om te bekleden en 1 keer om speakers te monteren maar de enigste uitweg die ik kon bedenken is naar boven .
wie kan mij hierbij helpen ?
gr
Pascal
13 februari 2011 om 17:59 #17816592Daar hoeft de raam niet voor uit joh :D
haha.. Dit doe ik vaker op me werk ;)
gewoon nat maken en erin schuiven (wel
op maat maken van te voren)13 februari 2011 om 19:27 #17816593laat het dan niet los als je het raam op en neer beweegt ?
of zit er zoveel ruimte tussen de rubber en de raam dat ik dat er een paar cm in kan schuiven ?13 februari 2011 om 22:08 #17816594je moet m lang genoeg laten en erin laten schuiven (de folie)
maar de raam eruit kan altijd natuurlijk maar dat is
niet de makkelijkste oplossing..ik doe het altijd zo maar dan langzamer ofcourse ;)
14 februari 2011 om 07:01 #17816595hahaha dan ga ik dat eens proberen , ziet er makkelijker uit dan ut waarschijnlijk zal zijn maarja :P
14 februari 2011 om 12:35 #17816596Je bent je er van bewust dat je er een graag geziene gast bij oom agent mee word?
Ondanks dat er regels zijn dat er een blindering mag plaats vinden besef goed dat je ten alle tijde gepakt kan worden wegens ‘zicht belemmerende’ voorwerpen in de doorkijk.
Heb er ooit 95 euro voor betaald om mijn kenteken bewijs terug te krijgen zo’n 7 of 8 jaar terug …
Kan me een verhaal herinneren van iemand hier op het forum die erg zuur was omdat er een wok-melding was gedaan ? (Wie weet hier nog wat van? Miraaltje uit Noord Drenthe was zoiets overkomen)
14 februari 2011 om 12:38 #17816597daarvan ben ik me bewust .
ik hoop dat ik niet gepakt wordt :P .
maarja het is gewoon mooi en daar voor wil ik het risico wel lopen14 februari 2011 om 12:39 #17816598[rquote=1868332&tid=142637&author=pluuske]daarvan ben ik me bewust .
ik hoop dat ik niet gepakt wordt :P .
maarja het is gewoon mooi en daar voor wil ik het risico wel lopen
[/rquote]Lees bovenstaande ‘edit’ van mij nog even.
Ze kunnen je het wel behoorlijk moeilijk maken en wees en kerel als je gepakt word want je hebt dan geen enkele reden te gaan klagen over politie hun uitvoerende taken. ;)
14 februari 2011 om 12:59 #17816599hum een wok melding is wel erg zuur inderdaad .
als ik een boete krijg ga ik zowizo niet klagen, ik vindt het hetzelfde als een brommer opvoeren heb ook altijd netjes de boetes aangenomen .14 februari 2011 om 13:37 #17816600[rquote=1868350&tid=142637&author=pluuske]hum een wok melding is wel erg zuur inderdaad .
als ik een boete krijg ga ik zowizo niet klagen, ik vindt het hetzelfde als een brommer opvoeren heb ook altijd netjes de boetes aangenomen .[/rquote]
Bedenk je goed dat je van het boete geld een behoorlijk ‘dolle’ avond kan maken tijdens carnaval :jerry:P
14 februari 2011 om 14:26 #17816601kan je vertellen dat er wel tintfolie op de voorramen mag ;)
maar dan tot een bepaald percentage.. (beide ramen bij elkaar opgeteld)
dus bijv 10% + 10% = 20% en dat mag (als het goed is tot max 35% totaal)14 februari 2011 om 18:18 #17816602[rquote=1868398&tid=142637&author=Dominic]kan je vertellen dat er wel tintfolie op de voorramen mag ;)
maar dan tot een bepaald percentage.. (beide ramen bij elkaar opgeteld)
dus bijv 10% + 10% = 20% en dat mag (als het goed is tot max 35% totaal)[/rquote]Wens jullie heel veel succes jongens.
Niet huilie huilie doen als je het er op last van oom/tante agent mag verwijderen tegen een financiele bijdrage :D
14 februari 2011 om 18:23 #17816603agja af en toe moet je eerst doen en dan denken .
niet te veel nadenken14 februari 2011 om 22:00 #17816604toevallig nog een offerte gevonden met uitleg ;)
Hierbij mail ik u de prijs voor het tinten van uw Audi Coupé.
€ 475,- Compleet excl. voorruit. Inclusief de/montage van alle electrische of handbediende ramen.
Wij voorzien de auto’s van proffesionele windowfilm, (Johnson , S&L Llumar en SunTek) en zijn hier ook erkend dealer en installer van. Deze film beschikt over een CST anti kraslaag en een UV stralen wering van minimaal 98%. De wettelijke norm is dat alle ramen voor de b-stijl maximaal 35% getint mogen worden ook de voorruit en alleen door een erkend dealer/installer. Achter de b-stijl zijn geen beperkingen en mag dus alles, ook two-tones, tibals, vlammen enz…
U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. Alle ruiten worden uit 1 stuk getint. Op alle door ons geinstalleerde folie krijgt u 1 jaar garantie op loslaten.
Garantie op verkleuring varieert van 5 jaar tot levenslang afhankelijk van het type folie. U kunt binnen een week terecht en om de gehele auto te tinten hebben wij daar een dag voor nodig.Ook is het mogelijk dat wij u ruiten coaten alleen heeft coating een paar nadelen ten opzichte van folie. Bij coating is er geen anti kraslaag. Het nadeel van coaten is dat als we de coating erop aanbrengen deze altijd zakt en dus is de ruit onder donkerder dan bovenaan. Bij de Folie is het tintpercentage mooi egaal verdeeld.
14 februari 2011 om 22:04 #17816605maar zoals altijd zitten er agenten tussen die leuk willen doen en
hun boekje (volgens hunzelf) goed hebben gelezen en het dan beter
weten (wat wij moeten accepteren en geloven)en dan krijg je ook weer van dat het is aangebracht
later en niet van fabriek af dus dan mag het weer niet..
je zult de mooiste en leukste verhalen horen..maar ja… kortom.. wil je geen gezeik dan moet je een standaard auto
blijven rijden ;)dus wat je doet met je auto is je eigen keus
en daar moet je ook verantwoording voor nemen..
durf je het niet, doe het ook niet.. ;)14 februari 2011 om 22:07 #17816606dat was ik ja van de wok melding dat wil je niet meemaken.
ze gaan dan niet aleen kijken naar de ruiten maar na de hele auto, een zeer grondige apk keuring zeg maar en/of de auto nog steeds voldoet aan de type goedkeuring.
1 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg, maar wel betalen voertuigverplichtingen.
De apk verplichting blijft gedurende de wok ook gehandhaafd en je kunt dus een boete krijgen voor een niet geldige apk, schorsen is niet mogelijk.
bij mij heeft het uiteindelijk geleid tot het beeindigen van mijn hobby, ben 8 december gepakt, 20 februari het jaar erop de auto verkocht nadat ik het kenteken weer had, ik had genoeg van het tunen,mede heel anders tegen het tunen/stylen aangekeken wordt.
een nette uiting daarvanvind je daarvan terug in mijn onderschrift.
14 februari 2011 om 22:13 #17816607en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar
door blijven tunen..)14 februari 2011 om 22:15 #178166081 onderdeel niet in orde geen kenteken= niet rijden op de openbare weg
Misschien nog een nuttige aanmerking hierop voor de blindeerder: Dit houd in dat er dan ‘theoretisch’ op alles moeilijk gedaan kan worden. Imitatie spoiler, Imitatie voorbumper, Imitatie remblokken/schijven, ander/revisie motorblok, velgen van ander formaat, uitlaat lijn met sport of imitatie materiaal, luchtfilters etc etc etc
een nette uiting daarvanvind je daarvan terug in mijn onderschrift.
Erg netjes robert, maar iedereen leert van zijn fouten wat in sommige gevallen ook weer prachtige dingen met zich mee brengt. Voor jou geloof ik een prachtige Opel Astra Coupé waar ik je nog wel eens in zie rijden ;)
14 februari 2011 om 22:16 #17816609[rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar
door blijven tunen..)[/rquote]Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???
In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry
14 februari 2011 om 22:22 #17816610[rquote=1869042&tid=142637&author=Dominic]
Wij voorzien de auto’s van proffesionele windowfilm, (Johnson , S&L Llumar en SunTek) en zijn hier ook erkend dealer en installer van. Deze film beschikt over een CST anti kraslaag en een UV stralen wering van minimaal 98%. De wettelijke norm is dat alle ramen voor de b-stijl maximaal 35% getint mogen worden ook de voorruit en alleen door een erkend dealer/installer. Achter de b-stijl zijn geen beperkingen en mag dus alles, ook two-tones, tibals, vlammen enz…
U krijgt ook een certificaat mee waardoor u kunt aantonen dat uw auto proffesioneel getint is en aan alle APK en RDW keuringseien voldoet. [/rquote]de politie bekeurd sinds 2009 als de lichtdoorlatenheid 50% of minder is.
certificaat is mooi maar heeft geen rechtsgeldigheid, de apk meester bepaald of het toegestaan is of niet en kijkt vanuit de bestuurder of er voldoende zicht is.
politie handhaafd dmv tintman 50% of meer bekeuring.
rdw kijkt naar het voertuigregelment daarin staat dat ruiten niet beplakt mogen zijn, de stelling dat de rdw dit goedkeurd valt te betwijfelen ingeval van een totale keuring wordt hij hierop afgekeurd.(ervaring mee)
een apk keurmeester van het rdw kijkt ook vaak vanuit de bestuurder positie
ff voor de goede oorde heb een cabrio
14 februari 2011 om 22:38 #17816611[rquote=1869076&tid=142637&author=miraltje]
ff voor de goede oorde heb een cabrio[/rquote]Oeps :o:angel
helemaal gelijk, een Coupé met een prachtig zwart stoffen dakje :wub:thumbup
15 februari 2011 om 11:02 #17816612[rquote=1869067&tid=142637&author=1985][rquote=1869059&tid=142637&author=Dominic]en dan ben jij degene die als voorbeeld gesteld wordt voor de rest (uitgerekent moeten ze dan de verkeerde hebben die het goed bedoelt en die petjes maar
door blijven tunen..)[/rquote]Rijden de petjes niet met geblindeerde ramen ???
In mijn beleving moet je juist gezien worden in een mooié auto maar dan ga je je verschuilen achter geblindeerde ramen ? Dat vraagt om een petje om puisten en andere dingen te verbergen :jerry[/rquote]
haha nee dat is niet het geval :P vind het gewoon mooi lijken als je van buiten tegen de auto kijkt .
ik neem de gok gewoon we gaan het wel zien :P15 februari 2011 om 22:39 #17816613Ben benieuwd of je bij een wok melding zoals miraaltje heeft gehad er nog steeds zo over denkt …
En ik hoop dat je je bewust bent van de kosten voor een RDW keuring om de WOK melding in te laten trekken niet bepaald bij een ziektewet uitkering of een spaarrekening verantwoord zijn.
Maar back on topic:
Voor het blinderen zou ik het raam er niet uit halen, zelf zou ik het deurpaneel er af pakken zodat je ‘onder’ de raamstrip kan plakken en zo kan je het uit het zicht brengen.
Bij het plakken denk goed na over eventuele electronica in de deur (Ramen/Centrale vergrendeling/speakers/spiegels)
16 februari 2011 om 08:46 #17816614dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .
ramen plakken lukt ook niet egt als ik nog ziek ben :(
maar hoezo spaar rekening :P ?oke dan ga ik dat zo proberen . maar heb nog steeds niet de juiste folie gevonden .
want je heb 5 % black en 35 % black nou is 35 goed voor de zij ramen maar wil eigenlijk 15 % voor de vooruit hebben omdat die al verduisterd is .maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?
16 februari 2011 om 09:46 #17816615[rquote=1870032&tid=142637&author=pluuske]dat eerste heb je gelijk in maar dat is nog maar voor even gelukkig .
ramen plakken lukt ook niet egt als ik nog ziek ben :(
maar hoezo spaar rekening :P ?oke dan ga ik dat zo proberen . maar heb nog steeds niet de juiste folie gevonden .
want je heb 5 % black en 35 % black nou is 35 goed voor de zij ramen maar wil eigenlijk 15 % voor de vooruit hebben omdat die al verduisterd is .maar nu hebbe ze die percentage wel in dark grey kan iemand mij vertellen hoe dat er uit ziet ?[/rquote]
Ik moet je dit antwoord verschuldigd blijven over het folie.
Houd er rekening mee dat je auto ramen (ook voor in) standaard al een ‘tint’ hebben, voorbeeld:
Ramen 10% standaard ‘zonne tint’ met folie van 30% is een blindering van 40% …
Voordat je weet wat voor folie je gaat kopen en je voor de minimaal strafbare folie wil gaan, zorg dat je weet hoeveel % je ramen ‘standaard’ geblindeerd/getint zijn en wat je er aan folie nog op mag plakken …
Ik had ‘vroeger’ het lichtste van het lichtste wat toen als particulier te verkrijgen was zodat ik geen gezeik zou krijgen … De toenmalige verkoper had me als ‘leek’ niet verteld dat de standaard tint van de ramen ook mee telde. :mad:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.