Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Zijn nieuwe keerringen gelijk lekdicht? Of duurt dat even?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2011 om 16:26 #17235508
Morgen moet ik er toch maar weer even onder. Er hangt weer een druppel olie onder de transmissie.
Misschien heb ik te veel olie er in gedaan. Of het “overloop stopje” niet goed vastgedraaid. Of had ik alles beter schoon moeten maken, en drupt de olie naar beneden nu de motor weer voor het eerst warm wordt.
Ik zal morgen eens kijken, maar er kwam toch ook een vraag bij mij op:
Zijn nieuwe keerringen onmiddellijk goed dicht (als ze goed monteerd zijn)????? Of hebben die een paar honderd of duizend kilometer “inslijten” nodig om mooi af te sluiten?
Wat zijn jullie ervaringen
Groeten Rinus
23 oktober 2011 om 16:27 #17853965sluiten naar mijn weten gelijk goed af
23 oktober 2011 om 16:31 #17853966Dank je Meistah
Nog anderen hier met dezelfde of andere ervaringen?
23 oktober 2011 om 16:33 #17853967als je een nieuwe auto of motor koopt zijn ze ook meteen dicht zonder eerst ingewerkt te moeten hebben, morgen even kijken dus onder je auto misschien heeft het een andere reden, of was het gewoon een slechte keerring
23 oktober 2011 om 16:50 #17853968Ja daar zit wat in: Nieuwe autos lekken niet.
Ik heb ooit wel eens een carterdeksel te vast gedraaid, waardoor deze ging vervormen, in plaats van goed afsluiten. Nu was deze transmissie deksel een stevige gegoten deksel. Morgen maar eens even kijken.
In ieder geval komt het niet van de koppelingskant :) o /……dus geen probleem met keerring in hydraulische druk unit, geen remvloeistof, en geen probleem met de nieuwe keerrring achter het vliegwiel…….dat zou namelijk wel erg balen zijn. Heb alles al 2x los gehad, en het kost je iedere keer bijna een hele dag bij een Zafira.
Het komt dus van het overloop stopje, of van de korte aandrijfas (=linkse as).
23 oktober 2011 om 18:25 #17853969beschadiging van de as lijkt me een aardige oorzaak, overdruk ook
23 oktober 2011 om 19:15 #17853970De as leek me eigenlijk nog best aardig, maar als hij blijft lekken haal ik hem er nog eens uit.
Ik meen wel een zwarte streep gezien te hebben die ik er niet af kon poetsen. Misschien waren het corrosie gaatjes die “netjes” vol vuil zaten, en die ik nu met de grote schoonmaak “open en bloot” gelegd heb? Ik weet trouwens niet meer of dat de linker voor as was.
Met de “oude” keerring was alles nog mooi dicht, maar daar kan “vuil” bij geholpen hebben.
Ik ben met 188000 gewoon flink wat dingen op voorhand aan het doen. Ik wil de 300.000 gaan halen, zonder elke maand iets nieuws voor de kiezen te krijgen. Liever alles ineens nu,…en dan weer 6 jaar zonder problemen. Morgen maar weer eens kijken.
23 oktober 2011 om 20:58 #17853971Aandrijfaskeerringen willen wel lekken..
Willem
25 oktober 2011 om 19:43 #17853972Was niets te zien aan die lekkende keerring. Omdat ik er nog een nieuwe had liggen heb ik die lekke er toch maar uit gehaald, om beter te kunnen kijken. Ook bij nauwkeurige inspectie onder een lamp kon ik nog steeds niets ontdekken. Hij was nog geen 200km oud en lekte al!!
Nieuwe keerring er in geslagen……en alles was opgelost.
Heb transmissie olie aangevuld van 1,5 liter tot het niveau dat het gat ging overlopen. Totaal zit er nu 1.9 liter in. Dat is dus 0.3 meer dan mijn boekje aangeeft. Waarom zetten ze zo’n gat niet zodanig dat het overloopt bij de gespecificeerde hoeveelheid? Hoe dan ook….loopt lekker….en de bak is erg geruisloos. Beetje extra olie zorgt blijkbaar er voor dat alles mooi “vast” in de oliefilmen ligt.
Weet iemand of het wel eens gebeurd dat zo’n rubber randje van een keerring “dubbel klapt” bij het inschuiven van de as, waardoor het iets “uit model” zit? Dat is verder het enige dat ik me kan voorstellen dat gebeurd is.
Heeft iemand een idee wat het geweest kan zijn?
Hoe dan ook…..alles is in orde…..en ik heb zo veel vernieuwd de laatse maanden, dat ik klaar ben om de 300.000 te gaan halen. (Had er 188.000 op zitten).
Bedankt allemaal voor de hulp.
26 oktober 2011 om 07:28 #17853973Ik weet niet waar hij lekt, het kan namelijk goed zijn dat de buitenrand lekt en niet de rand rond de as, ik heb dat wel eens meer meegemaakt, ik haal altijd een P600 schuurpapiertje langs de buitenrand om de hoek van de binnenkant eraf te halen, beetje vaseline eraan en dan de keerring er recht in tikken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.