Zijn nieuwe keerringen gelijk lekdicht? Of duurt dat even?

Forumindex Forums Modellen Astra Zijn nieuwe keerringen gelijk lekdicht? Of duurt dat even?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235508
    rinus747
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2010

      Morgen moet ik er toch maar weer even onder. Er hangt weer een druppel olie onder de transmissie.

      Misschien heb ik te veel olie er in gedaan. Of het “overloop stopje” niet goed vastgedraaid. Of had ik alles beter schoon moeten maken, en drupt de olie naar beneden nu de motor weer voor het eerst warm wordt.

      Ik zal morgen eens kijken, maar er kwam toch ook een vraag bij mij op:

      Zijn nieuwe keerringen onmiddellijk goed dicht (als ze goed monteerd zijn)????? Of hebben die een paar honderd of duizend kilometer “inslijten” nodig om mooi af te sluiten?

      Wat zijn jullie ervaringen

      Groeten Rinus

      #17853965
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        sluiten naar mijn weten gelijk goed af

        #17853966
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Dank je Meistah

          Nog anderen hier met dezelfde of andere ervaringen?

          #17853967
          DeMeistah
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 December 2010

            als je een nieuwe auto of motor koopt zijn ze ook meteen dicht zonder eerst ingewerkt te moeten hebben, morgen even kijken dus onder je auto misschien heeft het een andere reden, of was het gewoon een slechte keerring

            #17853968
            rinus747
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2010

              Ja daar zit wat in: Nieuwe autos lekken niet.

              Ik heb ooit wel eens een carterdeksel te vast gedraaid, waardoor deze ging vervormen, in plaats van goed afsluiten. Nu was deze transmissie deksel een stevige gegoten deksel. Morgen maar eens even kijken.

              In ieder geval komt het niet van de koppelingskant :) o /……dus geen probleem met keerring in hydraulische druk unit, geen remvloeistof, en geen probleem met de nieuwe keerrring achter het vliegwiel…….dat zou namelijk wel erg balen zijn. Heb alles al 2x los gehad, en het kost je iedere keer bijna een hele dag bij een Zafira.

              Het komt dus van het overloop stopje, of van de korte aandrijfas (=linkse as).

              #17853969
              mallemalle
                Lid sinds:
                8 June 2010

                beschadiging van de as lijkt me een aardige oorzaak, overdruk ook

                #17853970
                rinus747
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 May 2010

                  De as leek me eigenlijk nog best aardig, maar als hij blijft lekken haal ik hem er nog eens uit.

                  Ik meen wel een zwarte streep gezien te hebben die ik er niet af kon poetsen. Misschien waren het corrosie gaatjes die “netjes” vol vuil zaten, en die ik nu met de grote schoonmaak “open en bloot” gelegd heb? Ik weet trouwens niet meer of dat de linker voor as was.

                  Met de “oude” keerring was alles nog mooi dicht, maar daar kan “vuil” bij geholpen hebben.

                  Ik ben met 188000 gewoon flink wat dingen op voorhand aan het doen. Ik wil de 300.000 gaan halen, zonder elke maand iets nieuws voor de kiezen te krijgen. Liever alles ineens nu,…en dan weer 6 jaar zonder problemen. Morgen maar weer eens kijken.

                  #17853971
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Aandrijfaskeerringen willen wel lekken..

                    Willem

                    #17853972
                    rinus747
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 May 2010

                      Was niets te zien aan die lekkende keerring. Omdat ik er nog een nieuwe had liggen heb ik die lekke er toch maar uit gehaald, om beter te kunnen kijken. Ook bij nauwkeurige inspectie onder een lamp kon ik nog steeds niets ontdekken. Hij was nog geen 200km oud en lekte al!!

                      Nieuwe keerring er in geslagen……en alles was opgelost.

                      Heb transmissie olie aangevuld van 1,5 liter tot het niveau dat het gat ging overlopen. Totaal zit er nu 1.9 liter in. Dat is dus 0.3 meer dan mijn boekje aangeeft. Waarom zetten ze zo’n gat niet zodanig dat het overloopt bij de gespecificeerde hoeveelheid? Hoe dan ook….loopt lekker….en de bak is erg geruisloos. Beetje extra olie zorgt blijkbaar er voor dat alles mooi “vast” in de oliefilmen ligt.

                      Weet iemand of het wel eens gebeurd dat zo’n rubber randje van een keerring “dubbel klapt” bij het inschuiven van de as, waardoor het iets “uit model” zit? Dat is verder het enige dat ik me kan voorstellen dat gebeurd is.

                      Heeft iemand een idee wat het geweest kan zijn?

                      Hoe dan ook…..alles is in orde…..en ik heb zo veel vernieuwd de laatse maanden, dat ik klaar ben om de 300.000 te gaan halen. (Had er 188.000 op zitten).

                      Bedankt allemaal voor de hulp.

                      #17853973
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        Ik weet niet waar hij lekt, het kan namelijk goed zijn dat de buitenrand lekt en niet de rand rond de as, ik heb dat wel eens meer meegemaakt, ik haal altijd een P600 schuurpapiertje langs de buitenrand om de hoek van de binnenkant eraf te halen, beetje vaseline eraan en dan de keerring er recht in tikken.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.