Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › zijn er ook linux gebruikers?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2009 om 16:27 #17212518
titel zegt wel genoeg dacht ik
zelf draai ik nu een paar dagen ubuntu
persoonlijk vind ik microsoft 1 dikke bende
ten eerste: waarom zou je je software niet vrij geven voor de hele wereld? iedereen kan met linux zijn eigen smaak maken.
ten tweede: xp neemt veel geheugen maar vista nog meer. waarom niet een kleiner programma die veel sneller draait?alleen stuit ik op sommige programma’s die dan weer niet willen draaien op linux
ben jij een linux’er en weet jij handige programma’s voor downloaden en branden van muziek en dvd’s?ik heb laatst namelijk 100 dvd’s incl. hoesjes gekocht maar kan nu nie zo snel een makkelijk programma vinden die op linux kan draaien
mvd CCB
28 september 2009 om 17:05 #17527718Pfoe,
Ik gebruik al een aantal jaren Linux, maar dan meer voor server-doeleinden. Met de desktop heb ik niet zoveel ervaring, dus aan een brandprogramma kan ik je helaas niet helpen.
Trouwens, de nieuwe Windows 7 al geprobeerd? Ik heb het ook nooit gehad op Vista, maar 7 is toch echt een hele verbetering, en bij mijn pc draait ie nog sneller dan XP ;)
28 september 2009 om 17:16 #17527719Ieder OS heeft zo zijn charmes. Ik ben ook geen MS fan maar wil je probleemloos veel kunnen doen zit je helaas een beetje aan Windows vast, zeker veel hardware zoals TV kaarten etc, komen met alleen maar Windows drivers.
Een maat van mij zit te kijken naar de Apple en dan met name de nieuwe OS genaamd Snow Leopard
28 september 2009 om 17:27 #17527720das dus ook net een nadeel van linux. hij speelt t geluid wel af in de browser maar de filmjes op youtube dus niet
nu las ik ergens dat t met java te maken heeft
klopt dit?waarom ik nu linux draai?
mijn pc gaf bij een bepaalde site aan dat mijn pc bol vol stond met virussen
dit terwijl ik mcafee of zo iets erop had
en nee geen proef versie maar de volledige
na kan ik wel weer mijn illegale xp erop zetten maar daar zit geen virus scanner op
en norton vreet ook weer te veel van de pckheb een oud afghaan ding want spellen die een 128b videokaart gebruiken ken ik al nie eens draaien
dat boeid me verder ook nie
ik gebruik de pc alleen voor muziek en dvd’skheb ooit wel eens veel met mijn pc’s gedaan
zoals optische tuning als we dan toch op een auto site zitten
kheb het hele binnenwerk al eens in een heinekenkrat gebouwd en voor een paar jaar terug nog in een plexiglas kast met de nodige neon en ledsmaar filmpjes zien op youtube zal wel leuk zijn
28 september 2009 om 19:55 #17527721Hier ook een linux gebruiker !! Ubuntu 9.04 geinstalleerd op mijn oude pc .
Draait perfect !! :PHeb nog wel XP erbij op mijn nieuwere pc want ik krijg daar ubuntu niet aan de praat :thumbdown
@CleanedCB in ubuntu zit een standaard prima werkende brandprogramma genaamd brasero werkt prima!!29 september 2009 om 06:51 #17527722ik zou sowieso niet afgaan op een site die aangeeft dat je computer vol zit met virus shit enz…
die proberen alleen maar reclame enz te maken zodat je hun product koopt.mijn advies… knal je xp erop, ga eens kijken voor downloaden van spul op ftd en newsleecher.
dat is legaal downloaden via de newsgroepen.
ik draai jaren met xp, en de xp heb ik leeggetrokken met Nlite, alle overbodige rommel eruit en draait als een idioot:D
30 september 2009 om 18:03 #17527723weer wat nieuws…
er staat werkelijk geen 1 stukje windows meer op, en ik krijg nog een bericht van windows system alert dat de pc vol met virussen staatweet iemand dan waar ik macintosh software kan downloaden? stuur het maar per u2u om problemen te voorkomen
ik heb net een canon pixma mp480 gekocht maar die kan dus nie op linux draaien
kheb al gekeken maar nog niemand is er (volgens mij) in geslaagd om er compatible drivers voor het linux systheem te maken30 september 2009 om 18:19 #17527724zo te zien zit je gewoon op de verkeerde site’s
en tja windows is los niet goedkoopmaar haal tegenwoordig een pc of laptop van 400 euro en er zit netjes een licentie bij…
je bent nu van alles aan het testen om maar onder MS weg te komen..
Nou ik heb er nooit geen ellende mee.Ja eens per jaar doe ik een herinstall van mijn laptop…
(als ik hem langer moet gebruiken dan een jaar)…Ook voor mijn email gebruik ik diverse windows servers (w2k3 icm exchange, isa etc, op mijn ESX3i server :D)
Nooit geen ellende.. Stabiel en geen last van virussen :vertag
30 september 2009 om 18:39 #17527725origineel gepost door corsaboy
zo te zien zit je gewoon op de verkeerde site’s
en tja windows is los niet goedkoopmaar haal tegenwoordig een pc of laptop van 400 euro en er zit netjes een licentie bij…
je bent nu van alles aan het testen om maar onder MS weg te komen..
Nou ik heb er nooit geen ellende mee.Ja eens per jaar doe ik een herinstall van mijn laptop…
(als ik hem langer moet gebruiken dan een jaar)…Ook voor mijn email gebruik ik diverse windows servers (w2k3 icm exchange, isa etc, op mijn ESX3i server :D)
Nooit geen ellende.. Stabiel en geen last van virussen :vertag
op verkeerder site’s kom ik nie
zit alleen hier op,marktplaats en google verder niet echt op vunzige site’s ofzowindows ga ik toch nie los kopen
binnen 2 jaar hebben ze weer een nieuwe versie en dan ken ik weer
en om alleen voor wat internetten en dvd’s branden er dure software op te zetten,…nog goedkoper zelfs wel, niet nieuw maar toch een leuke pentium 4, 1,6g , bladiebla
was laatst 60 euro kwijt voor dat gene hier boven met xp pro en legale virusscannerik ben alleen aan het kijken wat er nog meer op de markt is dan ms
alles gaat bij mij ook goed, maar 1of 2 x per jaar ishet mis en gaat de pc helemaal leeg en dan ms er weer op
maar dit gaat nu al 12 jaar door op verscheidene pc’s
en wil nu dan toch wel eens een goede,gebruiks vriendelijke en stabiele hardware profider hebben30 september 2009 om 18:45 #17527726dan moet je kiezen voor windows 7 :wors
die heeft alle eigenschappen die jij opsomt…1 oktober 2009 om 07:04 #17527727origineel gepost door corsaboy
dan moet je kiezen voor windows 7 :worsdan moet je wel veel geluk hebben om de juiste drivers van je hardware te vinden :jerry
man o man wat is dat af en toe een drama (ik ben zelf ict-er kan het weten zoals corsaboy) ict vak lui :jerry1 oktober 2009 om 08:09 #17527728ik ben geen ict-er maar weet het ook:P je hoeft geen ict-er te zijn om verstand van zaken te hebben:jerry
1 oktober 2009 om 17:01 #17527729origineel gepost door opelkadetje
ik ben geen ict-er maar weet het ook:P je hoeft geen ict-er te zijn om verstand van zaken te hebben:jerrydas waar :D
sommige dingetjes zijn zo makkelijk en weer moeilijk :jerry
3 oktober 2009 om 13:18 #17527730Heb laatst voor een project op school met linux moeten werken. Zowel server als workstation. Opzich werkt het wel, alleen aan alles moet je wennen natuurlijk. Het is wel beter ten opzichte van ms, als je kijkt naar alle pop-ups die je niet hebt en zinloze handelingen die je moet doen om iets dood eenvoudigs werkend te krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.