Zijn er nog liefhebbers voor een Kiemen-coupe?

Forumindex Forums Modellen Kadett Zijn er nog liefhebbers voor een Kiemen-coupe?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    lenn0
    Deelnemer

Zoals de titel al zegt.

Ik ben vandaag wezen kijken naar een witte B Kiemen-Coupe, maar was voor ons niks.
      De eigenaar weet niks van internet, dus ik zou voor hem wel even hier kijken voor een liefhebber. Ik weet dat ze redelijk bijzonder zijn.

Gaat om een restauratieobject, wel compleet en rijdend.
      Kleppen moeten gesteld worden maar loopt verder netjes. (1100cc)
      Lak slecht, wat deukjes, vochtig binnen, bodem niet eens bekeken. (mijn interesse was al over)

De vraagprijs is 1000 euro. Hij heeft er trouwens, zegt hij, alles bij om er een Rallye uitvoering van te maken. (meerprijs)
      Ook heeft hij nog een rode Kiemen, ook rijdend, maar nog minder mooi. Ik geloof dat ze allebei weg mogen.

Als er interesse is hoor ik het wel voor de contactgegevens van deze man. :thumb

kadett4x4
      Deelnemer

hier op het forum zit toch iemand die met die kiemen veel doet, kan effe niet op zijn naam komen.

groeten.

lenn0
        Deelnemer

Ik moest even denken maar dat is geloof ik kadett-b hier op het forum.

Ik dacht dat ze aardig zeldzaam waren en als ik de prijzen zie van nette exemplaren had ik wel verwacht dat er meer interesse zou zijn.

RISL
          Moderator

Aardig zeldzaam, dat kun je wel zeggen!
            Er zijn er maar 3 in Nederland, volgens mijn informatie.
            En ik weet nog steeds niet aan welke onderhuids details je een ‘echte’ kunt herkennen.

lenn0
            Deelnemer

Ik ben niet zo’n Kiemen kenner, maar ik dacht zelf dat het gewoon de carosserievorm is, wat het grootste herkenningspunt is. (daar valt niet echt veel mee te klooien leek mij)
              Zelf vind ik het wel de mooiste Kadett B carosserievorm. :thumb

Zelfs in duitsland zie ik er maar een handjevol te koop, prijzen van 9000 tot 12000 voor een net exemplaar.

Als er echt maar zo weinig in NL zijn, dan is het al helemaal bijzonder dat deze man er 2 heeft.

Ik wilde hem zelf wel hebben voor de heb/handel, verhaal was dat de auto helemaal in orde was, geen werk etc. , was dus een kijkje waard.
              Bleek verre van netjes, maar gewoon wel een leuk project voor een liefhebber!

RISL
              Moderator

Ik bedoelde details buiten de carrosserie.
                Ik heb al wel diverse replica’s gezien en volgens kenners waren die te onderscheiden door onderhuidse details, maar ik ben er nog niet achter welke details.

Arjen
                Deelnemer

Kadett1.2
                  Deelnemer

@Arjen wrote:

In Drunen (Noord Brabant) zie ik ook vaak een donkerblauwe (niet originele metallic) met de B2 achterlichten dus de grote achterlichten die rondom lopen.
                    De meeste hebben de kleine rechthoekige achterlichtjes, slecht een enkele de B2 lichten. Kan natuurlijk in dit geval ook gewoon door de eigenaar zijn geupdated naar nieuwer model .
                    Wie weet hier meer over ?

manta_dennis
                    Deelnemer

In Ede rijdt ook een kiemen coupe. Beste man heeft meerdere kadett-jes.

kadscona
                      Deelnemer

Als ze alletwee 10 jaar eerder te koop waren dan had ik ze zonder met mijn ogen te knipperen gekocht. Kiemen coupé is verreweg de mooiste Kadett ooit gemaakt. Het is de B1 Kadett met de kleinere achterlichten, bladveren achter en een blikken dashboard. De coupé is best wel anders dan de B2 qua carrosserievorm. Wat betreft zeldzaamhijd zijn de kiemen coupé rally de meest zeldzame, er zijn er natuurlijk ook replica’s van gemaakt die dan voor veel te veel te koop staan.

rekord-e

De kiemen coupe was de vroegste B-Kadett coupe variant, maar is langer doorgebouwd dan 1967 (overgang B1–>B2), en is dus ook leverbaar geweest als B2. Dus met grote achterlichten, spiraalveren achter en zwarte dashbord.

Als ik in mijn B-Kadett / Olympia A kentekenregister blader, kom ik best nog veel kiemen coupe’s tegen. Het gaat in de meeste gevallen om “gewone” kiemens, in de standaard of “L” uitvoering.

Zeldzamer zijn de Rallye uitvoeringen. Deze zijn niet altijd origineel. Vaak wordt een “gewone” kiemen opgewaardeerd tot Rallye. Het feit dat voor de Rallye uitvoering geen apart serienummer is geweest, maakt het ook lastig om te bepalen of het een originele of omgebouwde is!

overigens vind ik de kiemens in alle uitvoeringen mooi! Veel mooier dan de opvolger de F-Coupe!

Ralph (Kadett-b20 op het B-Kadett forum!)

Andre_Ede

De Kadett B Coupe versie’s vind tik de mooiste ui tde hele Kadett B lijn.

Er rijden er ooknog wat aardig rond ook van de Kiemen, en als ik zo rond kijk wel meer als 2.

Weet niet of men de site van de B Kadett kent maar zeker leuk om daar eens rond te kijken.
                            Er is ook een register aanwezig met ruim 3000 B Kadett’s erin en een verdwaalde A.
                            Of deze Kadett’s nog daadwerkelijk rond krijgen krijg ik niet duidelijk. ook jammer is
                            dat er bij de index geen type vermeldinegn staan.

RISL
                            Moderator

En heeft iemand productie-aantallen?

Andre_Ede

Heb alleen het totaal aan Kadett B type’s helaas niet per type.

Edit:

Volgens de Kadett B club

Tussen 1965 en 1973 werden er 2.191.691 gebouwd. En dan hebben we de Car-A-Van (de stationwagon) en de Coupe nog niet eens meegerekend (goed voor 418.959 en 103.633 stuks).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.