Zijn er meer 55 plussers die Opel gek zijn ??????

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Zijn er meer 55 plussers die Opel gek zijn ??????

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Famempeters

Ik ben Bert bijna 60 jaar jong. en heb/rijd al dik 30 jaar Opels vele B kadetjes, C kadtjes 1xAscona 2.0 sr 1 x rekord 2.0 1 x Comodore 3.0 cse coupe vanaf toen Opels in de lease.
      na de lease weer prive Opel 2 omega a 1 x omega b 3.2 l v6.

en nu .

ik heb zoals het plaatje laat zien een Vectra B1 x16xel station uit 1998 met 130.000 km op de klok kleur star zilver l 147 en verkeerd in zeer goede staat.

onderhoud en reparatie,s doe ik zelf daar ik in een heel ver verleden Chef werkplaats in de auto werkplaats ben geweest,en heel veel werk heb vericht voor de toen malige Opel Kadett club in Zaandam op het Kalf met name de C Kadett .

Ben door omstandig heden buiten het werk beland vandaar mijn stap naar de Vectra ik heb vanaf 1988 met Omega,s gereden mijn laatste was een 3,2 liter v6 B2 sport uit 2001 nu dus Vectra stuk voor deliger !!!!

heb thuis een carpoort waar ik dus zelf veel kan doen heb behoorlijk gereedschap ook lucht gereedschap en heb ook weer een licht mig las toestel aan geschaft de portier vangers van de vectra zijn een beetje een probleem , dus die repereer ik dus ook zelf .

Navy
      Deelnemer

Jazeker! Ik ben net zo oud als jij, Bert: 60.
        Rij nu ruim 5 jaar met dezelfde Opel Vevtra A2 van 1995 (1.8 motortje).
        Mijn hele autogeschiedenis en zelfs nog daarvoor staat in de link.
        Ben erg tevreden met de Vec! Heb me na de aankoop hier aangemeld, en zodra VTN werd opgericht, ook daar. Loop nogal wat meetings af, maar vanwege ziekenhuisopname met operatie zit Klazienaveen er dit jaar weer niet in (vorig jaar dezelfde reden!). Maar Zundert, Asten, Sevenum en de Meern: altijd!

Silverspeed
        Deelnemer

origineel gepost door Navy
          Jazeker! Ik ben net zo oud als jij, Bert: 60.
          Rij nu ruim 5 jaar met dezelfde Opel Vevtra A2 van 1995 (1.8 motortje).
          Mijn hele autogeschiedenis en zelfs nog daarvoor staat in de link.
          Ben erg tevreden met de Vec! Heb me na de aankoop hier aangemeld, en zodra VTN werd opgericht, ook daar. Loop nogal wat meetings af, maar vanwege ziekenhuisopname met operatie zit Klazienaveen er dit jaar weer niet in (vorig jaar dezelfde reden!). Maar Zundert, Asten, Sevenum en de Meern: altijd!

hey vette site :o die had ik nog niet eerder gezien, alleen ben ik het met een ding niet eens wat je had geschreven hoor :D en dat is dat de renault 19 niet comfortabel is :o ik heb er zelf ook eentje gehad voor 8 maanden maar hij was wel comfortabel hoor :D maar er gaat niks boven een Vectra he ;)

@famem: we want more :kewlpics:kewlpics

speaker
          Deelnemer

Over 20 jaar ben ik er ook een ! :angel

Navy
            Deelnemer

origineel gepost door Silverspeed

hey vette site :o die had ik nog niet eerder gezien, alleen ben ik het met een ding niet eens wat je had geschreven hoor :D en dat is dat de renault 19 niet comfortabel is :o ik heb er zelf ook eentje gehad voor 8 maanden maar hij was wel comfortabel hoor :D maar er gaat niks boven een Vectra he ;)

De mijne was een GTS 1.7. Had vreselijk stugge vering. Ik heb het een keer kunnen vergelijken met 3 andere 19’s, en de mijne was, vergeleken met die, keihard geveerd.
              Maar geef mij ook maar de Vectra! Na de proefrit was ik gelijk verkocht, en de Vectra ook.

Silverspeed
              Deelnemer

origineel gepost door Navy

origineel gepost door Silverspeed

De mijne was een GTS 1.7. Had vreselijk stugge vering. Ik heb het een keer kunnen vergelijken met 3 andere 19’s, en de mijne was, vergeleken met die, keihard geveerd.
                Maar geef mij ook maar de Vectra! Na de proefrit was ik gelijk verkocht, en de Vectra ook.

haha ik had de 1.4 tr europa versie, reed lekker en zat lekker, alleen was die aardig verroest :P maar had hem ook gekocht als tijdelijke auto om te leren rijden zeg maar :)

Navy
                Deelnemer

Nou Bert, wij zijn kennelijk de enigen die 55+ zijn. Zijn we op onze eigen manier nog echt speciaal! :D

kadettgte@freeler.nl
                  Deelnemer

::thumbup
                    Hier nog een , eind van’t jaar 60.
                    Doe ook al heel lang gekke dingen met opels.
                    Gereden met ascona’s 16 ,19 , en 20sr.
                    naar een orginele ascona 400.
                    Op zandvoort in 78 t/m 83 toerwagens Kadett GT/E ascona i2000 gereden.
                    Manta’s GT/E GSI.
                    Vectr B nu vectra station c .
                    En in mn garage mijn grote hobyauto een manta-cabrio.
                    Hierbij een foto tijdens een 4 uurs race in mn ascona i2000 samen met Man Bergstein 30 jaar geledenen , en ik was toen 30 jaar.
                    .:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:P

rinuske
                    Deelnemer

over 5 jaar ook 55+:angel
                      al 30 jaar een opel fanaat
                      ik hoop nog lang te genieten van de opeltjes:D

aapje1963
                      Deelnemer

Nu nog een 46 plusser mei 47

Rijd al vanaf mijn rijbewijs Opel, begonnen met een ascona b 1.6 gls de luxe jade groen.
                        (had ik nooit moeten verkopen maar stallen…)

Verder

Kadett D 1.1 Flash zwart met zilveren streep

Rode Kadett E 1.3 gl

Rode Kadett E GSI 2.0

Zilvergrijze Ascona 2.0 GTE Zilvergrijs tot de beschermrand zijkanten daaronder antraciet (was fabrieks af deze kleur comby

Toen en vectra A 1.6 sedan

Vectra A 1.8 sedan

Opel astra A 1.6 station (kwamen kids en hond…)

Een astra A 1.4 se dit was en multipoint injectie en reed sneller zelfs dan de 1.6 hoge toeren moter en redeleijk wat pk af fabriek was een automaat, maar niet aan die automaat kunnen wennen.

Vectra A 5 dr hatchback 1.8 GLS bordoux/paars kleur van Navy (heel veel plezier mee gehd deze auto, was in topstaat…en evenbeeld van de vectra van Navy

Zafira A 2002 2.2 se voor mijn rug gekocht, leek mij beter maar in en uitstappen ging wel beter, helaas de ritten niet, weinig steun in de stoelen en door de hoogte auto toch overhellen en je corrigeerd je met je rug..dit gaf mij veel prij, daarom weinig km gereden met de zafira…

En na 3 jr toch weer terug naar de vectra (hatchback) die nu GTS heet, en zeer tevreden en rijd meer met minr rugpijn top dus, ik hoop hier lang mee te doen.

Verder nog andere merken gehad

2x ford fiesta

2x Citroen BX (nee geen rampen auto’s geen onkosten gehad en voor de rug??? TOP!

Oude vw Polo met gebruiks handleiding…

En nu nog een Citroen AX 1.1 voor mijn vrouw stads autotje bj 1994 en gaat maar door in 2002 voor 695.00 euro gekocht
                        beesje gaat maar door zelfs met keuringen….

Dit was het wel zo’n beetje…

En ja voorlopig blijft het Opel

Gr Arnold

Famempeters

Nou word het toch nog gezellig met deze levens verhaaltjes .

ennnnnn elke Opel rijder heeft wat gemeen ,,,,,, de VOD :P

Bert

TonSR

ik ben ,0ver 3 dagen 58,wat betreft opel , ik was 16 jaren jong toen ik met mijn kameraad mijn eerste opel kocht een record 1700
                            bijde geen rijbewijs en met de opel op vacantie,belgie ardennen
                            sins die tijd zo goed als alles wat opel was gereden van groot tot klein
                            en nog steeds nu omega.
                            heb wel tussen door chevie,olds mobiel,en dergelijke grote bakken
                            gereden maar viel toch steeds terug op opel.
                            enne oja heb verder nog 11 jaar zonder rijbewijs gereden
                            toen maar besloten om dat vodje toch maar te halen na 3 keer
                            te zijn gepakt.:vertag:vertag:vertag
                            vgr tonsr.

TonSR

zijn we nu gestopt ,kom op kerels wil wel wat meer geschiedenis verhalen
                              van jullie opel rijden lezen.
                              vgr tonsr.

Famempeters

TonSr toen werd het stil stil heel lang stilllllllll:hmmz

Bert

Navy
                                Deelnemer

Tja, zoveel 55, of zelfs 60+ers zijn er niet. En mijn verhaal/ mobiele geschiedenis/Vectra staat op mijn homepage
                                  Maar we blijven zo wel een select gezelschap! :D

TonSR

ja dat is wel zo,maar zijn dan al die mooie oude opeltjes in
                                    de handen van onze jonkies:agent,uiteraard niks mis mee want
                                    dan blijkt toch dat ze goede smaak hebben:D:D
                                    vgr tonsr.

lenos

Nog 2 jaar, dan ben ik 55 plusser.
                                      Ik rij inmiddels 35 jaar opel. Ik ben begonnen met een Record 1700 met stuurversnelling. Daarna 2 x Commodore, toen een Manta 1900 SR. Toen teruggezakt naar een D-Kadett 13 S, deze van ellende ingeruild voor een 13N.
                                      Hier heb ik 11 jaar in gereden. Toen nog een E Kadett en dan een Vectra A, 7 jaar probleemloos gereden. Nu een Vectra B, en elke keer wel wat. Tot en met de Vectra B deed ik alles zelf, maar ik kan er niet meer onder en de techniek laat me in de steek. De volgende auto weer een Opel. Ik weet het nog niet, maar als iemand een hele goede weet, misschien wel. We blijven in ieder geval optimistich, een ander merk heeft ook wel eens wat.

Famempeters

Lenos blijf lekker Opel rijden >>

en heb je is wat raadpleeg ons oudjes ook wij zijn niet te beroerd om iemand te helpen ,,ik doe nog steeds reparatie en onderhouds werk aan het liefst Opeltjes ,,ben inmiddels nu dik een jaar thuis uit het werk en ik moet zeggen zo nu en dan een auto een beurtje of wat reparatie is het extratje wat we dan hebben.

ik heb laatst een jonge knul hier gehad met z,n Astra (jan0405)op het opel astra deel. die wou een beetje weg wijs worden in en met z,n auto .

hebben we dat ding samen (hij dus) een onderhouds beurt gegeven en de oude stond er bij en vertelde hoe of wat, dus heb je wat schroom niet 2u2 en we komen er altijd uit .

dit geld voor alle liefhebbers .

Bert

TonSR

en weer blijf het stil hier,der heeft ooit een topic bestaan met de vraag
                                          wie is de oudste opel rijder,maar dat kan ik niet meer terug vinden.
                                          laten we dat is opnieuw proberen,begin ik met me zelf
                                          ik ben 85 jaren en rijd al zo een 30 jaar opel,en tussen door wat amerikanen.
                                          vgr tonsr.
                                          ps oeps:wub:wubtik foutje 58 jaren dus:wub:wub

Famempeters

Ton wat word jij snel oud 85 jaren laatst was je nog 58 jaar :o .

wat vliegt de tijd als je lol hebt op het forum he ????:wub

Bert word volgende maand 60 jaar jong .en 30 jaar Opel rijden is voor mij ook al voorbij gevlogen .:wors

en als ik zeg dat mijn Vectra beter is als een nieuwe gaat ie vast stuk dus zeg ik dat niet,, maar het is wel zo:thumbup

Bert

wagnas
                                            Deelnemer

Ben nog geen Vectra rijder, en niet zo oud. Wil wel graag een Vectra hebben voor woon/werk en vakanties.

Mijn Opel cariere is nog niet zo lang, maar ben wel goed op weg.

– Corsa A1.2S
                                              – Corsa B 1.4i
                                              – Corsa B GSi (heb ik nog steeds)
                                              – Corsa A 1.2i
                                              – Astra F 1.7D
                                              – Astra G 1.7 DTi (heb ik ook nog steeds)

rooidraakje

ik ben ook nog nie zo lang opel rijden sinds 31-12-2009
                                                ook trotse eigennaar van een opel vectra
                                                en webbeheerder van het clubje “The-Hornet”

en 21 augustug ga ik voor het eerst naar eenmeeting
                                                in sevenum ;-)
                                                dus ben benieuwd wat het word en hoe het allemaal in zijn werk gaat enzo ;-)

groetjes berry
                                                webbeheerder
                                                “The-Hornet”

TonSR

origineel gepost door Famempeters
                                                  Ton wat word jij snel oud 85 jaren laatst was je nog 58 jaar :o .

wat vliegt de tijd als je lol hebt op het forum he ????:wub

Bert word volgende maand 60 jaar jong .en 30 jaar Opel rijden is voor mij ook al voorbij gevlogen .:wors

en als ik zeg dat mijn Vectra beter is als een nieuwe gaat ie vast stuk dus zeg ik dat niet,, maar het is wel zo:thumbup

Bert

:wub:wub:wuboeps foutje slip off the finger 58 dus.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.