Zijn B Corsa’s voorbereid op mistlampen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Zijn B Corsa’s voorbereid op mistlampen?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #18118559
    PeterNoFear
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2012

      @ivartje wrote:

      hoezo dat?? moeilijkheidsgraag is voor iedereen anders he?,sommige mensen zijn beter technischer onderlegd dan andere mensen of hebben weer ergens anders meer ervaring als iemand anders :thumb

      Ik zeg ook “ik” :jerry

      @ivartje wrote:

      nouja als je nog nooit met zoiets bezig bent geweest dan weet je zoiezo niet echt waar je mee bezig bent

      Heb nog nooit mistlampen aangesloten, maar dit moet mij wel lukken, dacht ik.

      #18118560
      ivartje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2010

        Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry

        #18118561
        PeterNoFear
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2012

          @ivartje wrote:

          Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry

          Heb hier ook over na zitten denken, maar dan wil ik het net zo hebben als die dagrijmeuk van vw, los schakelen zodat ook alleen voor kan branden, alleen mistlicht, en achter niks.

          #18118562
          JJ-
            Lid sinds:
            13 March 2013

            @PeterNoFear wrote:

            @ivartje wrote:

            Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry

            Heb hier ook over na zitten denken, maar dan wil ik het net zo hebben als die dagrijmeuk van vw, los schakelen zodat ook alleen voor kan branden, alleen mistlicht, en achter niks.

            dat wil ik ook (:

            #18118563
            ivartje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2010

              ja da kan toch gewoon?? schakelaar ertussen en klaar

              #18118564
              PeterNoFear
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2012

                Ja dat klopt :jerry
                Maar m’n auto staat er zo bij, voor als je het nog niet wist, haha:

                Dus nog lange niet klaar, en het eerste is een keuring, daarna ga ik eens met die mistlampen kloten ;)
                Wil eigenlijk een originele bumper verbouwen :D

                #18118565
                ivartje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 December 2010

                  Heb ik ook gedaan zal wel is kijke of ik morge foto kan plaatse maar zo ist alleen ma hendiger :p

                  #18118566
                  PeterNoFear
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2012

                    Okido (Y)
                    zie ze wel verschijnen :)

                    #18118567
                    OpelRobin
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 April 2012

                      @BlackDevil wrote:

                      @OpelRobin wrote:

                      @BlackDevil wrote:

                      Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.

                      Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.

                      Dat is wel beter idd!
                      Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
                      Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
                      Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerry

                      Het aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.

                      Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.

                      Maar dan heb je het ook echt netjes!
                      Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi :)

                      #18118568
                      OpelRobin
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2012

                        @PeterNoFear wrote:

                        Nou, als mistlampen aansluiten niet lukt ga ik weer fietsen hoor…

                        Fietsen is wel lekker goedkoop :jerry

                        #18118569
                        OpelRobin
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 April 2012

                          @PeterNoFear wrote:

                          Ja dat klopt :jerry
                          Maar m’n auto staat er zo bij, voor als je het nog niet wist, haha:

                          Dus nog lange niet klaar, en het eerste is een keuring, daarna ga ik eens met die mistlampen kloten ;)
                          Wil eigenlijk een originele bumper verbouwen :D

                          Goed bezig! mooie overkapping erbij :thumbup

                          #18118570
                          BlackDevil
                            Lid sinds:
                            4 January 2009

                            @OpelRobin wrote:

                            @BlackDevil wrote:

                            @OpelRobin wrote:

                            @BlackDevil wrote:

                            Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.

                            Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.

                            Dat is wel beter idd!
                            Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
                            Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
                            Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerry

                            Het aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.

                            Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.

                            Maar dan heb je het ook echt netjes!
                            Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi :)

                            Precies. Kort nadat ik ze gemonteerd had, werd ik eruit gepikt bij een verkeerscontrole. Motorkap moest open om te controleren of alles klopte met kentekenbewijs. En toen maakte oom agent een compliment over de manier waarop de kabels in de motorruimte waren gelegd.

                            #18118571
                            ivartje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 December 2010

                              wel een GSI netjes man,houd ze in ere en onderhoud hem goed en rijd er voorzichtig mee ! foto komt morgen pas :thumb ,moest aquarium ff schoonmaken (zijn belangrijkere zaken),en morgen weer cruise control setje en ruitenwisser met interval ophalen voor de gsi :ass

                              gr

                              #18118572
                              PeterNoFear
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                @ivartje wrote:

                                wel een GSI netjes man,houd ze in ere en onderhoud hem goed en rijd er voorzichtig mee ! foto komt morgen pas :thumb ,moest aquarium ff schoonmaken (zijn belangrijkere zaken),en morgen weer cruise control setje en ruitenwisser met interval ophalen voor de gsi :ass

                                gr

                                Ik ga m’n allergoeiste best doen.
                                Ik wou hem rollen…
                                Maar begin toch echt heel erg te twijfelen, hij heeft 1 giga rot plek in het rechter achter spatbord, voor de rest is ie wel hard.
                                Wou hem ook voor de meeting in duitsland klaarmaken, zal hem wel niet worden denk ik.

                                Zal ik hem laten spuiten, of eerst rollen en dan later laten spuiten?
                                ‘t Is inderdaad een GSi, daarom heb ik hem ook in de opwinding gekocht (snelle wagen jippie).
                                Bleek bij rustig worden en beter bekijken wat slechter te zijn, maar we gaan hem op de weg houden!
                                Vind het sonde als hij weg zou gaan.
                                Zoveel mogelijk terug naar origineel, vind dat toch het netste.

                                We gaan kalm aan door ;)

                                #18118573
                                PeterNoFear
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2012

                                  @OpelRobin wrote:

                                  Goed bezig! mooie overkapping erbij :thumbup

                                  Ja, dit is tijdelijk leuk.
                                  M’n pa heeft een mooie loods achter het huis, maar op de plek waar nu de GSi staat, staat normaal een caravan.
                                  Die caravan staat nu bij een schade-hersteller, heb ik begrepen.

                                  Als het allemaal meezit heb ik straks 100m² aan sleutelruimte, dat is natuurlijk nog mooier, altijd binnen, altijd droog.
                                  Maar dat is nu nog verhuurd, wachten totdat die beste man vertrekt (is wel de bedoeling, ook van zijn kant)

                                15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.