Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zijn B Corsa’s voorbereid op mistlampen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2013 om 07:03 #18118559
@ivartje wrote:
hoezo dat?? moeilijkheidsgraag is voor iedereen anders he?,sommige mensen zijn beter technischer onderlegd dan andere mensen of hebben weer ergens anders meer ervaring als iemand anders :thumb
Ik zeg ook “ik” :jerry
@ivartje wrote:
nouja als je nog nooit met zoiets bezig bent geweest dan weet je zoiezo niet echt waar je mee bezig bent
Heb nog nooit mistlampen aangesloten, maar dit moet mij wel lukken, dacht ik.
27 maart 2013 om 07:12 #18118560Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry
27 maart 2013 om 09:34 #18118561@ivartje wrote:
Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry
Heb hier ook over na zitten denken, maar dan wil ik het net zo hebben als die dagrijmeuk van vw, los schakelen zodat ook alleen voor kan branden, alleen mistlicht, en achter niks.
27 maart 2013 om 16:43 #18118562@PeterNoFear wrote:
@ivartje wrote:
Gwn aan beginne en ni zo zevere :jerry
Heb hier ook over na zitten denken, maar dan wil ik het net zo hebben als die dagrijmeuk van vw, los schakelen zodat ook alleen voor kan branden, alleen mistlicht, en achter niks.
dat wil ik ook (:
27 maart 2013 om 17:58 #18118563ja da kan toch gewoon?? schakelaar ertussen en klaar
27 maart 2013 om 20:43 #18118564Ja dat klopt :jerry
Maar m’n auto staat er zo bij, voor als je het nog niet wist, haha:
Dus nog lange niet klaar, en het eerste is een keuring, daarna ga ik eens met die mistlampen kloten ;)
Wil eigenlijk een originele bumper verbouwen :D27 maart 2013 om 21:58 #18118565Heb ik ook gedaan zal wel is kijke of ik morge foto kan plaatse maar zo ist alleen ma hendiger :p
27 maart 2013 om 22:05 #18118566Okido (Y)
zie ze wel verschijnen :)28 maart 2013 om 18:54 #18118567@BlackDevil wrote:
@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerryHet aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.
Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.
Maar dan heb je het ook echt netjes!
Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi :)28 maart 2013 om 18:56 #18118568@PeterNoFear wrote:
Nou, als mistlampen aansluiten niet lukt ga ik weer fietsen hoor…
Fietsen is wel lekker goedkoop :jerry
28 maart 2013 om 19:00 #18118569@PeterNoFear wrote:
Ja dat klopt :jerry
Maar m’n auto staat er zo bij, voor als je het nog niet wist, haha:
Dus nog lange niet klaar, en het eerste is een keuring, daarna ga ik eens met die mistlampen kloten ;)
Wil eigenlijk een originele bumper verbouwen :DGoed bezig! mooie overkapping erbij :thumbup
28 maart 2013 om 19:01 #18118570@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerryHet aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.
Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.
Maar dan heb je het ook echt netjes!
Goed afwerken alsof het zo af fabriek geleverd is, dat is mooi :)Precies. Kort nadat ik ze gemonteerd had, werd ik eruit gepikt bij een verkeerscontrole. Motorkap moest open om te controleren of alles klopte met kentekenbewijs. En toen maakte oom agent een compliment over de manier waarop de kabels in de motorruimte waren gelegd.
28 maart 2013 om 20:23 #18118571wel een GSI netjes man,houd ze in ere en onderhoud hem goed en rijd er voorzichtig mee ! foto komt morgen pas :thumb ,moest aquarium ff schoonmaken (zijn belangrijkere zaken),en morgen weer cruise control setje en ruitenwisser met interval ophalen voor de gsi :ass
gr
28 maart 2013 om 23:22 #18118572@ivartje wrote:
wel een GSI netjes man,houd ze in ere en onderhoud hem goed en rijd er voorzichtig mee ! foto komt morgen pas :thumb ,moest aquarium ff schoonmaken (zijn belangrijkere zaken),en morgen weer cruise control setje en ruitenwisser met interval ophalen voor de gsi :ass
gr
Ik ga m’n allergoeiste best doen.
Ik wou hem rollen…
Maar begin toch echt heel erg te twijfelen, hij heeft 1 giga rot plek in het rechter achter spatbord, voor de rest is ie wel hard.
Wou hem ook voor de meeting in duitsland klaarmaken, zal hem wel niet worden denk ik.Zal ik hem laten spuiten, of eerst rollen en dan later laten spuiten?
‘t Is inderdaad een GSi, daarom heb ik hem ook in de opwinding gekocht (snelle wagen jippie).
Bleek bij rustig worden en beter bekijken wat slechter te zijn, maar we gaan hem op de weg houden!
Vind het sonde als hij weg zou gaan.
Zoveel mogelijk terug naar origineel, vind dat toch het netste.We gaan kalm aan door ;)
28 maart 2013 om 23:25 #18118573@OpelRobin wrote:
Goed bezig! mooie overkapping erbij :thumbup
Ja, dit is tijdelijk leuk.
M’n pa heeft een mooie loods achter het huis, maar op de plek waar nu de GSi staat, staat normaal een caravan.
Die caravan staat nu bij een schade-hersteller, heb ik begrepen.Als het allemaal meezit heb ik straks 100m² aan sleutelruimte, dat is natuurlijk nog mooier, altijd binnen, altijd droog.
Maar dat is nu nog verhuurd, wachten totdat die beste man vertrekt (is wel de bedoeling, ook van zijn kant) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.