Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zijn B Corsa’s voorbereid op mistlampen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2013 om 12:13 #18118532
onderaan de bumper een bout opgevuldt met wat moeren en een moer bovenop dan zit ie onder vast maar boven nog niet,had aan de bovenkant een aluminium plaatje van 10 lang bij 5 breed vastgebout op de mistlamp en de andere kant op spanning tegen de spatlap aangeschroeft,en de kabels bij de koplampen,maar als je alles goed wil doen en op je gemak dan ben je wel 2 a 3 uur verder denk ik en dan nog zonder bumper omhangen,maja heb je toch a.s zaterdag een mooi beun karweitje! :jerry
24 maart 2013 om 12:32 #18118535@ivartje wrote:
onderaan de bumper een bout opgevuldt met wat moeren en een moer bovenop dan zit ie onder vast maar boven nog niet,had aan de bovenkant een aluminium plaatje van 10 lang bij 5 breed vastgebout op de mistlamp en de andere kant op spanning tegen de spatlap aangeschroeft,en de kabels bij de koplampen,maar als je alles goed wil doen en op je gemak dan ben je wel 2 a 3 uur verder denk ik en dan nog zonder bumper omhangen,maja heb je toch a.s zaterdag een mooi beun karweitje! :jerry
Dat is zo idd :jerry
2/3u valt opzich wel mee en bumper omhangen is het werk ook niet.
Maar als jij je lampen aanzet branden de mistlampen automatisch mee?
Want wil dit dan wel afzonderlijk schakelen + dat ik de schakelaar op originele plek wil inbouwen :thumb24 maart 2013 om 12:38 #18118536ja als ik mijn koplampen aanzet gaat mijn mistlicht ook mee aan,hoe dit op de orginele manier zit weet ik niet,denk dat je moet schakelen op je – dus een min van de ene naar de andere mistlamp dan naar binnen toe brengen daar een schakelaar op zetten en andere kant weer op je – van accu of je frame (maar kan het fout hebben :jerry )
24 maart 2013 om 12:46 #18118537We zullen zien. weet niet of er meerdere mensen dit ooit hebben gedaan?
Anders is het misschien wel een idee voor het how-to gedeelte king:24 maart 2013 om 12:53 #18118538maat van mij heeft het zo is uitgelegd doet motervoertuigentechniek maar dit was dan wel met universele schakelaar,als je het via het orginele relais wil laten lopen heb je wel veel meer werk maar als je het orgineel wilt doen even aan wim-v6 vragen die weet dat wel :thumb
24 maart 2013 om 18:05 #18118539Is inderdaad meerwerk, en ook ik moet gaan puzzelen als ik dit origineel aangesloten wil krijgen.
Persoonlijk ben ik wel van het origineel hoor..
dan zou bij mij dus ook het mistachterlicht inschakelbaar moeten worden als je stads en mistvoor schakeld.Daar heb je weer een speciaal relais voor, en dat heb ik net voor me neus liggen haha..
Willem
24 maart 2013 om 18:34 #18118540nouja ik weet t in ieder geval niet :jerry mischien als je ergens een elektrisch schema download en de benodigde onderdelen (relais etc) haalt dat je dan een heel eind komt maar,je zult wel heel erg (elektro)technisch aangelegd moeten zijn,kwa doormeten etc ik zou er toch koppijn van krijgen in ieder geval :angel
25 maart 2013 om 07:05 #18118541Komt wel veel meer bij kijken dan ik dacht haha :jerry
Ben zelf niet echt elektrotechnisch aangelegd, had gehoopt dat het zo goed als plug&play was maar helaas..25 maart 2013 om 10:14 #18118542@OpelRobin wrote:
Komt wel veel meer bij kijken dan ik dacht haha :jerry
Ben zelf niet echt elektrotechnisch aangelegd, had gehoopt dat het zo goed als plug&play was maar helaas..haha me to..
25 maart 2013 om 16:36 #18118543Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
25 maart 2013 om 16:45 #18118544gewoon goed voorbereiden,nodige informatie opzoeken en ervaringen van andere mensen vragen en een goede zaterdag ervoor uittrekken dat je zat tijd hebt en dan met veel goede zin beginnen dan komt het meestal wel goed,soms helpt het wel om er gewoon aan te beginnen ipv heel de tijd na te denken en denken dat het niet lukt :thumb
25 maart 2013 om 16:51 #18118545@ivartje wrote:
gewoon goed voorbereiden,nodige informatie opzoeken en ervaringen van andere mensen vragen en een goede zaterdag ervoor uittrekken dat je zat tijd hebt en dan met veel goede zin beginnen dan komt het meestal wel goed,soms helpt het wel om er gewoon aan te beginnen ipv heel de tijd na te denken en denken dat het niet lukt :thumb
Zo is dat. Eerst beetje research en tijd vrijmaken.
25 maart 2013 om 17:17 #18118546en als het niet goedkomt,als het niet aangesloten is rijd je auto toch??? als het niet lukt vraag je het weer op het forum zijn zat mensen die je helpen! en van dingen helemaal zelf oplossen,uitzoeken leer je erg veel van en je bent trots op je eigen :thumb iedereen is begonnen zoals jij dus ik ook :thumbup
25 maart 2013 om 18:02 #18118547Wil daar best wel even mee bezig met mistlampen aansluiten, cross mijn kant maar eens op, vind ik altijd wel leuk, ga ik op de sloop de onderdelen bij elkaar scharrelen, kan ook wel de bumpers/lampen voor die mensen bij elkaar scharrelen ;)
vind ik leuk :thumbup
26 maart 2013 om 14:31 #18118548@BlackDevil wrote:
Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerry26 maart 2013 om 14:34 #18118549@ivartje wrote:
gewoon goed voorbereiden,nodige informatie opzoeken en ervaringen van andere mensen vragen en een goede zaterdag ervoor uittrekken dat je zat tijd hebt en dan met veel goede zin beginnen dan komt het meestal wel goed,soms helpt het wel om er gewoon aan te beginnen ipv heel de tijd na te denken en denken dat het niet lukt :thumb
Mooi dat het kan :thumbup
Daar heb je wel gelijk in.. en weten waar je mee bezig bent is ook heel belangrijk!!26 maart 2013 om 14:39 #18118550@PeterNoFear wrote:
Wil daar best wel even mee bezig met mistlampen aansluiten, cross mijn kant maar eens op, vind ik altijd wel leuk, ga ik op de sloop de onderdelen bij elkaar scharrelen, kan ook wel de bumpers/lampen voor die mensen bij elkaar scharrelen ;)
vind ik leuk :thumbup
Haha mooi aangeboden, maar ik woon in twente :jerry
Toch bedankt!26 maart 2013 om 14:44 #18118551Er zijn ritjes die verder rijden zijn hoor, maar is goed :P
26 maart 2013 om 14:51 #18118552Weet niet waar nietap ligt, maar klinkt niet echt dichtbij in ieder geval ;p
26 maart 2013 om 16:04 #18118553nouja als je nog nooit met zoiets bezig bent geweest dan weet je zoiezo niet echt waar je mee bezig bent maar dat maakt niet uit want zo is iedereen begonnen
26 maart 2013 om 16:17 #18118554Ik bedoel meer in de zin van je verstand erbij houden.
Sleutelen kan ik wel aardig, maar je moet altijd blijven nadenken met wat je doet ;)26 maart 2013 om 16:25 #18118555maar dat is met alles ;)
26 maart 2013 om 18:39 #18118556@OpelRobin wrote:
@BlackDevil wrote:
Mistlampen aansluiten stelt niet veel voor. Wil je het origineel, dan sluit je ze aan via een relais in je zekeringenkast. Wat meer werk, omdat de kabels niet liggen. Had ik toen geen zin in, dus een relais in de motorruimte gehangen en alle kabels getrokken.
Voor de schakeling heb ik een originele Opel-schakelaar genomen voor mistlicht vóór. Druk ik de schakelaar, dan gaan mijn mistlampen aan zodra ik het stadslicht inschakel. Het lampje in het tellerhuis is ook aangesloten. Is wel de bedoeling dat ik het relais nog een keer via de zekeringenkast aansluit.
Dat is wel beter idd!
Dus jij hebt dit al een keer uitgevoerd begrijp ik?
Viel het tegen of was het makkelijker dat het lijkt?
Twijfel of ik de klus aan zal gaan of niet :jerryHet aansluiten was gemakkelijk. Afwerken vergt meer tijd: kabels op de juiste lengte maken en netjes wegwerken, bundelen en intapen. Was ik nog wel een halve dag mee bezig. En heb toen ook zelf bevestigingssteunen gemaakt voor de lampen zelf.
Zit ‘m echt in de voorbereiding. Had vantevoren alles uitgezocht waar de aansluitingen kwamen, materiaal gehaald en toen aan de slag.
26 maart 2013 om 20:11 #18118557Nou, als mistlampen aansluiten niet lukt ga ik weer fietsen hoor…
26 maart 2013 om 22:10 #18118558hoezo dat?? moeilijkheidsgraag is voor iedereen anders he?,sommige mensen zijn beter technischer onderlegd dan andere mensen of hebben weer ergens anders meer ervaring als iemand anders :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.