Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zijn B Corsa’s voorbereid op mistlampen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 19:46 #17256385
Hey Medeforummers!
Zoals de titel luid: zijn B Corsa’s standaard voorbereid op mistlampen?
Zou er namelijk graag mistlampen-voor opbouwen als extra optie.Hoor hier graag meer over :)
Robin.
21 maart 2013 om 20:47 #18118510@OpelRobin wrote:
Hey Medeforummers!
Zoals de titel luid: zijn B Corsa’s standaard voorbereid op mistlampen?
Zou er namelijk graag mistlampen-voor opbouwen als extra optie.Hoor hier graag meer over :)
Robin.
Dat vraag ik me ook af, wil het ook graag ;)
21 maart 2013 om 23:03 #18118511Nou, ik weet het eigenlijk niet, ga drekt ff kijken voor jullie ;)
21 maart 2013 om 23:18 #18118512Euhm, ik heb een GSi, en heb onder de kap aan elke kant een 3 polige stekker over, bij de koplamp…
beide stekkers hebben een gele draad, een bruin-wit en een bruine draad.
Nou is me dat bij de 8v nog nooit opgevallen, zou binnenkort eens kijken.M’n lampen zijn allebei aangesloten, en werken naar behoren, ik heb geen mistlichten.
Als jullie ook eens onder de kap bij de koplampen kijken, en de kabelboom rond de koplamp eens inspecteren.
Misschien zit er bij jullie ook zo’n stekker, of misschien ook wel niet.Het lijkt me bijna stug dat opel dat voorbereid heeft bij de gewone modellen,
aangezien daar (naar mijn weten) nooit mistlampen op geleverd zijn.22 maart 2013 om 07:48 #18118513De stekker voor de mistlichten is slechts tweepolig.
De driepolige die je over hebt is voor elektrische koplamp hoogte stel motoren.Daarbij zitten de stekkers voor mistlampen niet zichtbaar onder de motorkap. Als je ze zoekt, zal je achter de bumper moeten kijken.
Maargoed, of je mogelijk voorbereiding hebt is afhankelijk van het bouwjaar. Na de fase 1 GSi (die nog mistlampen, volledig meegespoten bumpers en skirts heeft) is het er niet meer, want de mogelijkheid daarvoor is toen komen te vervallen. Ik meen dat dat 1995/1996 is geweest.
In andere bumpers dan de GSi Fase1 bumper zit trouwens geen montage voorbereiding voor mistlampen. Misschien kan je ze er in bouwen met wat creativiteit door montagepunten te maken, maar ze zitten er standaard niet in.
22 maart 2013 om 08:16 #18118514Ah ja, natuurlijk, elekt. hoogte verstelling, nouja, achter mijn bumper zitten die stekker iig ook niet.
22 maart 2013 om 09:00 #18118515@PeterNoFear wrote:
Euhm, ik heb een GSi, en heb onder de kap aan elke kant een 3 polige stekker over, bij de koplamp…
Nou is me dat bij de 8v nog nooit opgevallen, zou binnenkort eens kijken.M’n lampen zijn allebei aangesloten, en werken naar behoren, ik heb geen mistlichten.
Als jullie ook eens onder de kap bij de koplampen kijken, en de kabelboom rond de koplamp eens inspecteren.
Misschien zit er bij jullie ook zo’n stekker, of misschien ook wel niet.Het lijkt me bijna stug dat opel dat voorbereid heeft bij de gewone modellen,
aangezien daar (naar mijn weten) nooit mistlampen op geleverd zijn.tja dat gaat net als de modellen die er nu zijn
ze hebben allemaal hetzelfde chassis en dezelfde inrichting en dezelfde dashboard en dezelfde kabelbomen
alleen verschilt het wel want de oudere Btjes hebben geen toerenteller en de nieuwere Btjes hebben dat wel22 maart 2013 om 18:42 #18118516@PeterNoFear wrote:
Euhm, ik heb een GSi, en heb onder de kap aan elke kant een 3 polige stekker over, bij de koplamp…
aangezien daar (naar mijn weten) nooit mistlampen op geleverd zijn.Bedankt voor het kijken :thumbup
Zal het weekend zelf ook ff onder de kap kijken!
Lijkt me gewoon mooi als extra optie als dit niet te veel moeite kost :-P22 maart 2013 om 18:49 #18118517ik geloof alleen de pre-facelift gsi’s en verderest niks, ik heb een facelift gsi uit 98 en bij mij zat er dus niet zon bumper op met mistlampen heb ik er zelf wel onder gezet vanwege het oer gsi,maar moest mijn kabels etc zelf leggen,niks was voorbereid
22 maart 2013 om 18:49 #18118518@McKaamos wrote:
De stekker voor de mistlichten is slechts tweepolig.
De driepolige die je over hebt is voor elektrische koplamp hoogte stel motoren.Daarbij zitten de stekkers voor mistlampen niet zichtbaar onder de motorkap. Als je ze zoekt, zal je achter de bumper moeten kijken.
Maargoed, of je mogelijk voorbereiding hebt is afhankelijk van het bouwjaar. Na de fase 1 GSi (die nog mistlampen, volledig meegespoten bumpers en skirts heeft) is het er niet meer, want de mogelijkheid daarvoor is toen komen te vervallen. Ik meen dat dat 1995/1996 is geweest.
In andere bumpers dan de GSi Fase1 bumper zit trouwens geen montage voorbereiding voor mistlampen. Misschien kan je ze er in bouwen met wat creativiteit door montagepunten te maken, maar ze zitten er standaard niet in.
Zou het dan zo zijn dat als ik zo’n GSI fase 1 bumper monteer dat het ”plug&play” is?
Mijn corsa is trouwens van ”96, een bumper met mistlampen heb ik nog niet liggen.
Daar kan ik dan eventueel naar gaan zoeken!
Bedankt voor je hulp :thumbup22 maart 2013 om 18:52 #18118519@ivartje wrote:
ik geloof alleen de pre-facelift gsi’s en verderest niks, ik heb een facelift gsi uit 98 en bij mij zat er dus niet zon bumper op met mistlampen heb ik er zelf wel onder gezet vanwege het oer gsi,maar moest mijn kabels etc zelf leggen,niks was voorbereid
Denk dat ik dat zelf dan ook moet gaan doen aangezien ik niet eens een GSI heb :jerry
Was kabels leggen en aansluiten veel werk of viel dit mee?22 maart 2013 om 19:01 #18118520nouja je kan het doen zoals je het hoort te doen met een knopje binnenin (dit wou ik ook toen) toen was ik bezig en d8 stikt er maar in :jerry heb hem nu bij me koplampen geknoopt dus ze staan alle 2 automatisch aan als ik me lichtschakelaar omzet,al paar keer aangehouden en was best bang voor boete’s omdat het eigenlijk niet mag,maar 1 van de paar keren,werd ik aangehouden,ik me verhaal gedaan hij gecontroleert en schijnbaar mag ik het alle 2 gewoon voeren omdat er op mij mistlampen een code staat wat hetzelfde is als op een koplamp dus mogen ze mij geen boete geven :thumb
22 maart 2013 om 19:06 #18118521je kan ze daar aan knopen ja.
je kan ook tussen 1 kabel een schakkelaar bouwen in je dashboard.
dan is het wel regelbaar.
zo doe ik het. als monteer ik er oranje lampjes in :wors (al gedaan)22 maart 2013 om 19:07 #18118522Alleen Fase 1’s kunnen voorbereid zijn.
De Facelift (B2) modellen hebben nooit mistlampen gehad, staat zelfs niet in het instructie boekje..
Willem
22 maart 2013 om 19:15 #18118523@OpelRobin wrote:
@McKaamos wrote:
Zou het dan zo zijn dat als ik zo’n GSI fase 1 bumper monteer dat het ”plug&play” is?
Mijn corsa is trouwens van ”96, een bumper met mistlampen heb ik nog niet liggen.
Bedankt voor je hulp :thumbupMontage van de lampen is met een GSi Fase 1 bumper inderdaad plug-n-play. 3 schroefjes per lamp en dan zit t er in.
De bekabeling is uiteraard wel even wat anders, maar ik heb hier nog wel schema’s liggen hoe het in de originele kabelboom hoort te zitten.Mistlamp schakelaar kan je trouwens uit bijna elke willekeurige Opel van de 90’s halen. Allemaal hetzelfde vierkante knopje.
Even het kapje boven de achter-mistlicht schakelaar er uit tikken (vanaf de achterkant, demonteren dus) en dan knopje er in. Want dat is dan wel weer voorbereid…Ik denk dat je zelfs de mogelijkheid nog wel kan maken om op de originele plaats het relais en de zekeringen te monteren. Waarschijnlijk mis je alleen de koperen contactjes in de aansluitingen van de zekeringkast.
22 maart 2013 om 19:59 #18118524Of wat hierboven al staat beschreven, de mistlampen op de koplampverlichting aansluiten en hier een schakelaar tussen(dan gebruik je dus het relais van de koplampen). En dit dan combineren met originele mist lichtschakelaar ;)
22 maart 2013 om 20:16 #18118525@wim-v6 wrote:
Alleen Fase 1’s kunnen voorbereid zijn.
De Facelift (B2) modellen hebben nooit mistlampen gehad, staat zelfs niet in het instructie boekje..
Willem
Bedoel je Fase 1 Corsa’s of Fase 1 bumpers?
Want anders monteer ik gewoon een Fase 1 bumper, als dat kan altans..
Bedankt Willem :thumbup22 maart 2013 om 20:18 #18118526@OpelRobin wrote:
@wim-v6 wrote:
Willem
Bedankt Willem :thumbupAlleen Fase 1 GSi’s. bumpers en elektrisch.
De bumper past gewoon over, maar de kabelboom zou je moeten verbouwen of je eigen circuit aanleggen.22 maart 2013 om 20:22 #18118527@McKaamos wrote:
@OpelRobin wrote:
@McKaamos wrote:
Bedankt voor je hulp :thumbupMontage van de lampen is met een GSi Fase 1 bumper inderdaad plug-n-play. 3 schroefjes per lamp en dan zit t er in.
De bekabeling is uiteraard wel even wat anders, maar ik heb hier nog wel schema’s liggen hoe het in de originele kabelboom hoort te zitten.Mistlamp schakelaar kan je trouwens uit bijna elke willekeurige Opel van de 90’s halen. Allemaal hetzelfde vierkante knopje.
Even het kapje boven de achter-mistlicht schakelaar er uit tikken (vanaf de achterkant, demonteren dus) en dan knopje er in. Want dat is dan wel weer voorbereid…Ik denk dat je zelfs de mogelijkheid nog wel kan maken om op de originele plaats het relais en de zekeringen te monteren. Waarschijnlijk mis je alleen de koperen contactjes in de aansluitingen van de zekeringkast.
Dat zou mooi zijn als dat zo makkelijk gaat!
Als ik kabels moet leggen e.d. dan komt er uiterraard wat meer werk bij kijken..
Weet eerlijk gezegd ook niet of ik het dan nog de moeite waard vind.
Het is dan lijkt me aan te raden om een GSI fase 1 bumper te nemen?22 maart 2013 om 20:24 #18118528@McKaamos wrote:
@OpelRobin wrote:
@wim-v6 wrote:
Willem
Bedankt Willem :thumbupAlleen Fase 1 GSi’s. bumpers en elektrisch.
De bumper past gewoon over, maar de kabelboom zou je moeten verbouwen of je eigen circuit aanleggen.Dus plug&play gaat sws al niet lukken begrijp ik..
22 maart 2013 om 21:02 #18118529Dat gaat zoweizo niet lukken inderdaad.
Electrisch zijn de meesten niet voorbereid, enkele Fase 1’s kunnen voorbereid zijn..
Willem
23 maart 2013 om 10:25 #18118530Wat willem zegt.
De onderdelen passen prima, maar de kabels liggen er gewoon niet in.
Die zou je dan weer kunnen leggen. Als het goed is, heb je er zelfs ruimte voor in de stoppenkast, dus als je die aanpast kan alles op 100% originele manier.Misschien is het handiger om b.v. de complete stoppenkast van een Fase 1 GSi of een Tigra over te zetten en dan de kabels zelf bij de leggen.
Gewoon langs de originele boom van je auto heen tie-wrappen. Zal wat werk zijn, maar moet te doen zijn.24 maart 2013 om 11:58 #18118531ik moest de bevestigingen van me mistlampen ook zelf fabrieken! bumper past er zo op,maar elektrische gedeelte en bevestiging van de mistlampen moet je allemaal zelf uitvogelen
Mvg Ivar
24 maart 2013 om 12:05 #18118533Zal eens kijken.. in ieder geval bedankt allemaal :wors
24 maart 2013 om 12:06 #18118534@ivartje wrote:
ik moest de bevestigingen van me mistlampen ook zelf fabrieken! bumper past er zo op,maar elektrische gedeelte en bevestiging van de mistlampen moet je allemaal zelf uitvogelen
Mvg Ivar
Ben je daar lang mee bezig geweest of was je hier wel snel een keer mee klaar?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.