Forumindex › Forums › Modellen › Manta › zf bak onderdelen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2010 om 11:48 #17223748
Ik zag toevallig op t net een zf bak te koop staan.
Na een beetje te hebben gekeken op t forum zag ik dat de meningen over het schakelen een beetje uiteen lagen maar dat het wel goede versnellingsbakken waren.
Nu kwam deze zf alleen onder een masseratie vandaan.
Weet iemand of je ergens nog die ombouwdelen van voor een cih zijn want het middendeel gewoon ‘t zelfde maar de belhousing en t staartstuk zijn wat anders.
enige ideeen waar ‘t vandaan te halen is en of t die delen nog te krijgen zijn?21 juli 2010 om 15:54 #17702030die delen zijn behoorlijk schaars
kan je denk ik beter opzoek naar gelijk de goede bak
maar warom een zf?
komt er een sterke motor voor?22 juli 2010 om 06:37 #17702031Kheb ook een kadet c bak gezien maar die was 2500..
Die masserati bak is 800 dus vandaar dat ik ff check.
Er komt een 3.0E in en na wat zoekwerk heb ik alleen deze 2 nog maar kunnen vinden.22 juli 2010 om 08:23 #17702032waarom pak je niet gewoon een getrag 265 van een senator
past er zo in een keer achter, en met de aandrijfas van een manta automaat past hij er zo onder
alleen de plaat waar het pook mechanisme aanzit iets inkorten.
dat heb je voor minder dan een zf bak, en bijna net zo sterk en makkelijker te vinden22 juli 2010 om 08:28 #17702033AnoniemLid sinds:
1 January 1970ZF onderdelen zijn ook over het algemeen schaars en duur. Ik zou ook voor de Getrag 265 van een Monza of Senator kiezen.
22 juli 2010 om 10:12 #17702034Ik had al gekeken voor een 265 maar nog niks kunnen vinden.
Alleen getrag 240 bakken.
Maar kan die pook echt ingekort worden dat ie door t gat van die 4 bak kan?
Want dat wil ik t liefst wel houden als t kan.22 juli 2010 om 10:56 #17702035denk niet dat dat bij een 4 bak kan, als er standaard een 5 bak onder hangt wel
22 juli 2010 om 16:51 #17702036Als je het echt wilt weten of het kan met zo’n maserati bak moet je toppertheo hierop het forum even u2u sturen.
Hij heeft volgens mij zo’n bak omgebouwd voor een kadett, was niet zomaar klaar..
22 juli 2010 om 18:28 #17702037Getrag 265 is sterker als die Zf hoor…:cool:
En als je perse zo’n ZF wilt heb ik er nog wel een van een Alfa Sei liggen, die kost maar 500 en moet hetzelfde aan gewisseld worden als bij die Maserati bak.:)
23 juli 2010 om 07:05 #17702038Knoxville bedankt voor de tip.
Kga t m is vragen.@ giulietta, voor zover ik heb gelezen zou ie 300-350 moeten kunnen hebben en meer dan dat hoef ik niet aan vermogen. maar eerst maar is kijken of dat ombouwen wat is. Anders wil ik m misschien wel van je overnemen.
23 juli 2010 om 08:40 #17702039Klopt vrij aardig, mij is ook gezegd dat 350 pk ongeveer de limiet is voor de Zf. Voor mij is dat ook de reden dat ik hem wel weg wil doen…:D
Weet je wat grappig is? De koppelingsplaat die ik moest gebruiken (Alfa levert geen onderdelen meer voor de Sei) is die van een Calibra Turbo, die heeft de goede vertanding voor de prise-as van de Zf.:cool:
Hoor het wel als je interesse hebt. bak staat niet te koop oid dus weglopen doet hij niet.;)
24 juli 2010 om 10:44 #17702040tot hoeveel pk zou een getrag 265 aankunnen?
24 juli 2010 om 11:25 #17702041Op verschillende plaatsen heb ik ze gebruikt zien worden met vermogens van rond de 5-600 pk. En dan wel turbo-pk’s, dus met veeel koppel.;)
24 juli 2010 om 17:43 #17702042mooi :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.