Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen

Forumindex Forums Modellen Manta Zelfgemaakte-en-ontworpen auto van Opel Manta onderdelen

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Anoniem

Omschrijving:

Te koop: zelfgemaakte en ontworpen auto van opel onderdelen (manta): 2l motor, achteras, enz. Alminium carroserie, buizen frame, ijzeren spatborden en lange wijde cockpit. Geen kenteken, maar auto rijdt wel en is voor 90% klaar. Ben je opel liefhebber, handig en heb je belangstelling, neem dan contact op per mail: pavangalen@hotmail.com.

Zie deze link: http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m619644154-zelfgemaakte-en-ontworpen-auto-van-opel-onderdelen-manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Anoniem

Zou je je advertentie willen plaatsen in het daarvoor bestemde verkoopforum?

ps, leuk ding :thumb

Anoniem

leuk ding enkel t belangrijkste ontbreekt :shock:

ben al wel n paar x wezen kijken naar zoiets
          maar t kenteken bepaalt voor n groot deel de waarde ;) ;)

momenteel heb ik er totaal geen tijd
          voor
          maar tzt wil ik wel nog eens zo,n zoort kitcar hebben / bouwen king:

Anoniem

Dit is niet mijn wagen. Ik ken de verkoper ook niet. Was een gespot topic en misschien inspiratie voor iemand anders ?

Anoniem

ok ik snap hem :thumb

Kermitkiller

leuk ding das ook alles ,,dat 90%klaar zal ook wel hebben te maken met het kenteken

2000
                Moderator

Leuk ding, maar er komt aardig wat geld bij voor het kenteken…zou voor mij een no go zijn. Liever wat meer, en dan zelf een “echte” bouwen.

Ben_M
                  Deelnemer

dat geld voor een kenteken is nog wel te overzien. Je moet gewoon zorgen dat je de zaken goed op orde hebt. Zorg dat je stoelen, gordels enz CE goedgekeurd zijn. Vervolgens bij Opel alle documentatie opvragen van de gebruikte onderdelen met goedkeuring. Bij de RDW krijg je dan zeer waarschijnlijk de weggedrag test, torsiemeting van het chassis, dyno run en uitlaattest. Enige waar ik me eventueel zorgen over zou maken is die oude manta motor, aangezien het huidige jaar als bouwjaar wordt genoteerd en dus ook de daarbij horende uitstoot en geluidsnormen gelden…

jethro
                    Deelnemer

Dit gaat helemaal niet lukken, om er een kenteken bij te krijgen ondanks dat er Opel onderdelen opzitten.
                      Koop dan gelijk een Super Seven of Caterham chassis, dan met die Opel onderdelen heb je meer kans.
                      Zelfs Joop Donkervoort heeft in het verleden grote moeite gehad om zijn eerste Donkervoort type goed gekeurd te krijgen.
                      Maar dankzij enkele RDW mensen is het toch gelukt. :thumb
                      Leuk voor op Assen of Zandvoort. ;) ;)

Ben_M
                      Deelnemer

Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…

manta73

leuk ding,alleen die manta onderdelen zie ik zo niet terug op de auto

Anoniem

@Ben_M wrote:

Wat je zegt klopt niet helemaal jethro, het is veel gemakkelijker om voor een particulier een zelfbouw voertuig te kentekenen als voor bijv. zo’n Donkervoort die inderdaad typegoedkeuringen nodig heeft omdat zij seriematig zo’n voertuigen bouwen. Als individueel heb je hier veel minder mee te maken…

Weet je dat cker??
                            Heb je daar ook info over????
                            Want ik weet ook niet beter dan dat dat echt een heel moeizaam
                            En kostbaar trajekt is

Leez het verhaal van kadett4x4 anders eens
                            Hoeveel tijd en moeite het hem heeft gekost om z.n kadett !ls 4×4 op kenteken te krijgen

Heb zelf wel plannen om tzt een kitcar te kopen/bouwen
                            Maar zou dan wel n basis waar al n kenteken opzit ;) :shock:

Tenzij je met bewiijzen kan komen dat t echt zo makkelijk is
                            Als je zegt…..
                            Dat zou wel meer mogelijkheden bieden….

Anoniem

De regels tot het herkeuren van samengestelde voertuigen (wagen met andere motoren evt zelfs van andere merken) is heel
                              erg versoepeld. Als je een voertuig zelf bouwd zijn de regels volgens mij nog steeds niet erg makkelijk. Wat wel wil helpen is
                              tijdens het bouwen van een auto als deze de RDW eerst op de hoogte te stellen en van alle stappen RDW op de hoogte te brengen.
                              Dit heeft volgens mij Henk 400 ook gedaan. Kadett4x4 had het in deze tijden veel makkelijker gehad als hij de wagen nu had
                              gebouwd en de RDW bij alle stappen had betrokken. Ik zou niet zo snel een bovenstaand project overnemen.

Anoniem

Een ombouw is inderdaad tegenwoordig wat simpeler geworden

Maar een geheel nieuwe auto
                                (want dat is dit “ding” uit de advertentie )
                                Ondanks gebruik van delen van een bestaande auto

Eigenlijk is enkel de aandrijflijn en delen van de ophanging gebruikt

De rest is eigenbouw
                                Hier krijg je volgens mij niet maar zo
                                Een kenteken op

Daarom zijn meerendeel van de kitcars
                                Ook op basis van bestaande auto,s
                                Zoals kever pontiac fiero. 2cv enz

Deze uit de advertentie
                                Is ook niets voor mij

Als t al echt zo makelijk blijkt te zijn als ben m
                                Post. Dan bouw ik zoiets veel liever van nul af nieuw op

Dat idee spookt zoiezo al n paar jaar door m.n hoofd
                                Enkel dan met n chasis met kenteken als basis

Staat af en toe wel n gestrand project op t net te koop

Ben_M
                                Deelnemer

ik heb een tijdje stage gelopen bij een bedrijf dat auto’s ombouwt voor rolstoelgebruik. Ik weet inderdaad hoe moeilijk de RDW kan zijn als je seriematig voertuigen wilt (om)bouwen. Heb ook zelf complete rapportage’s opgesteld voor typegoedkeuring, het zogenoemde GWC (goedkeuring wijziging constructie). Weet dus niet 100% hoe het zit, alleen dat je met andere regels te maken hebt als je zelf individueel een voertuig bouwt, of dat je het seriematig wilt doen.

Het allerbelangrijkste is je documentatie op orde hebben. Houdt vanaf het begin alles bij, maak overal maattekeningen van en indien je gebruik maakt van bestaande onderdelen van een bepaald merk/type auto moet je zorgen dat je van de desbetreffende importeur/fabriek de homologatiepapieren erbij krijgt. Dit maakt het voor de RDW ook een stuk makkelijker. Veel tijd en moeite gaat er in elk geval in zitten, maar onmogelijk is het zeker niet.

Zoals JVV zegt, zorg dat je regelmatig contact houdt met de RDW, maak eventueel een tussenafspraak met een persoon van de juiste afdeling om de zaken door te spreken en je rapportage met tekeningen samen door te spitten. Ook zou ik van tevoren alle regels/eisen bij de RDW opvragen voor het zelf bouwen van een voertuig, zodat je achteraf niet voor grote verrassingen komt te staan.

boyanka
                                  Deelnemer

;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?

ICEQUEEN_Manta_Logan
                                    Deelnemer

@boyanka wrote:

;) waarom denk je dat hij te koop staat zonder kenteken?

Omdat de eigenaar en geen kenteken op krijgt en van ding af moet ;)

henk 400rr
                                      Deelnemer

Wat negatief weer..

Maar, die kans is wel erg groot ;)

De fam. van Rumpt heeft ook zoiets gebouwd, maar dan puur voor het circuit, voor zo’n doel is deze auto uiterst geschikt.

Ghanz
                                        Deelnemer

idd henk. Kees had ook zo`n ding bij m op lelystad toen he.

ze lijken wel wat opelkaar geloof ik.

henk 400rr
                                          Deelnemer

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze wel wat netter is.

Maar voor mij lijken zo globaal bekeken al die dingen wel wat op elkaar, de Lotus superseven, de Donkervoort,..etc. enkel zit het verschil vaak wat in de neus.

Iedereen is wel wat gefixeerd op het kenteken, maar er zijn wel leuke gebruiksmogelijkheden met zoiets enkel niet zomaar op de openbare weg, of je moet er veel moeite voor willen doen, niks is onmogelijk.

Anoniem

tsjah tuurlijk kun je er heel veel plezier meebeleven
                                              op n circuit

enkel kun je daar niet heel vaak terecht

maar de prijs is van deze ook niet heel gek ;)
                                              voor 1 in slechtere staat met kenteken betaal je wel wat meer :shock: ;)
                                              al met al n leuk ding :thumb

maar niet voor mij ;)

henk 400rr
                                              Deelnemer

Dat kan je best nog wel meevallen, je kan er vaker terecht dan je budget het toelaat ;)

je moet niet alleen aan Lelystad denken, maar je kan best regelmatig terecht met zo’n auto op andere circuits.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.