Forumindex › Forums › Modellen › Astra › zelfdiagnose airbag lampje? astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2011 om 19:44 #17241342
ik heb deze auto net gekocht, het rode airbag/gordelspanner lampje blijft aan.
is er een truukje waarmee ik bijv door knippercode een foutcode kan uitlezen om erachter te komen waar de storing vandaan komt?is dit een APK punt?
12 september 2011 om 17:38 #17917841Het mooist is even met op-com laten uitlezen, geeft precies aan waar storing zit.
Kan ook zijn dat 1x een verkeerde weerstand heeft plaats gevonden en dit lampje blijft altijd branden totdat hij gereset worden, ookal is er geen probleem meer.Velen op dit forum hebben een op-com uitlees stekker waaronder ikzelf en daarmee kan hij ook gereset worden en kijken of storing terug komt. ( Misschien iemand in de buurt met OP-COM ? Ik woon in omgeving Emmen).
Moet ook bij de dealer kunnen maar heb zelf geen ervaring mee, alleen resetten bij dealer lijkt me eurootje of 20?Oh jah, of het APK afkeur is weet ik niet maar zou er niet te lang mee rondrijden aangezien je airbag en gordelspanner compleet uitgeschakeld zijn wanneer het lampje brand.
Mvg Mirrage
12 september 2011 om 18:13 #17917842hij is ondertussen aan uitgelezen: ontsteker passagiers airbag->weerstand te hoog.
storing gewist en nog niet weer terug gekomen.donderdag voor APK, spannend! (1e auto)
12 september 2011 om 19:08 #17917843Net gekocht met nog een enkele dagen APK??
Dat was niet mijn eerste keus geweest…
12 september 2011 om 19:09 #17917844Mooi dat het opgelost is. Ik wens je vele veilige kilometers! :D
12 september 2011 om 19:21 #17917845Van harte gefeliciteerd met je “nieuwe” auto. Doe je helemaal niet verkeerd als 1ste auto !
Even een opmerking mbt het lampjes : Als dat lampje oplicht dan is het inderdaad zo dat het complete airbag systeem buiten werking is.
Veel voorkomende dingen zijn de gammele stekkers onder de stoelen en de sleepring achter het stuur.
Dat de airbag achter het dashboardkastje problemen geeft is voor mij helemaal nieuw.Sucses met je APK, en veel rijpleizer toegewenst !
12 september 2011 om 21:29 #17917846@DarkNL08 wrote:
Net gekocht met nog een enkele dagen APK??
beetje vertrouwen hebben he, het is een OPEL! echte Duitse degelijkheid.
kan toch nooit veel mee mis zijn :hmmz .12 september 2011 om 21:38 #17917847ALs ie weer terug komt zou je eens bezig moeten met die stekker onder de stoel.
Soms helpt het om ze in te spuiten met contactcleaner. Maar ik heb ze er ook wel eens tussen uitgeknipt en zelf stekkers aan gemaakt.
Vaak gebeurt het als de stoel verschoven wordt….. :vertag
En met de apk hoef je je ook niet echt zorgen te maken.
Vaak is het enkel een roestig remleidinkje voor onder de kokerbalken langs…
Of banden/lagers/veren (maar dat is zon beetje std onderhoud)13 september 2011 om 07:46 #17917848@sarah_astra wrote:
@DarkNL08 wrote:
Net gekocht met nog een enkele dagen APK??
beetje vertrouwen hebben he, het is een OPEL! echte Duitse degelijkheid.
kan toch nooit veel mee mis zijn :hmmz .Ja dat is wel zo :jerry
Maar je kan altijd weer tegen 200/300 euro aan kosten lopen.
Ik had dan ook in de onderhandelingen een APK’tje erbij gevraagd :)Neemt niet weg dat je ene hele toffe wagen hebt gekocht !
13 september 2011 om 16:25 #17917849We hebben de garantie/apk/rijklaarmaak kosten eraf gepraat, en dat scheelde 850 euro. dus dat komt wel goed denk ik
bedankt voor de complimentjes :thumb
13 september 2011 om 16:58 #17917850Hey, mooie wagen inderdaad. Een auto zonder apk kopen is inderdaad een risico wat je neemt, terwijl de apk (bij goedkeur) maar €25 kost en dan weet je zeker dat je in ieder geval een jaar kunt rijden.
Hopen dat je airbaglampje uitblijft
13 september 2011 om 17:15 #17917851kan altijd genoeg mis zijn hoor. blijft een risico.
Zelf zou ik het niet vertrouwen als de garage er een apk af laat lullen….daarnaast, ben ik wel van mening dat er nooit veel aan kan mankeren, mits je zelf de apk punten kan bekijken.
13 september 2011 om 17:23 #17917852Ja, dat is ook wel zo. Maar ik kijk al jaren m’n eigen auto na, nooit wat gehad.
Nu reed ik afgelopen keer het parkeerterrein van de Opel-dealer op voor de apk en m’n remleiding klapt uit elkaar, zonder dat er van tevoren wat te zien was. Kon ik ‘m daar dus wel drie dagen laten staan (ik kwam op vrijdagmiddag) voordat alles gerepareerd en apk-goedgekeurd was. Kon ook niet meer terugrijden om het zelf te doen.13 september 2011 om 22:14 #17917853zonder garantie ben ik wel van genezen inmiddels .
9 auto’s gehad met garantie en nooit wat mee gehad , dus de 10 de werd 1 zonder garantie . pff wat een ellende heb ik daarmee gehad .
nu mijn 11 de heb ik weer met garantie gekocht en met succes . auto heeft inmiddels op kosten van de garage een andere motor gekregen en nu wordt er op hun kosten een nieuw stuurapparaat voor abs en traction control ingebouwd . Je zult zelf maar voor die kosten opdraaien :angel :angel
2 oktober 2011 om 19:47 #17917854@Juffer1 wrote:
Van harte gefeliciteerd met je “nieuwe” auto. Doe je helemaal niet verkeerd als 1ste auto !
Even een opmerking mbt het lampjes : Als dat lampje oplicht dan is het inderdaad zo dat het complete airbag systeem buiten werking is.
Veel voorkomende dingen zijn de gammele stekkers onder de stoelen en de sleepring achter het stuur.
Dat de airbag achter het dashboardkastje problemen geeft is voor mij helemaal nieuw.Sucses met je APK, en veel rijpleizer toegewenst !
Ook probleem gehad met airbaglampje.
Bleef ook branden, maar die hadden ze afgeplakt met een zwarte tape.
Kwam ik achter toen ik de tellerklok uit elkaar moest halen.
Ook uit laten lezen en kwam ook melding dat er iets was met de bijrijders airbag.
Storing laten resetten en lampje is 2 weken uit geweest.
Lampje brande vanmorgen weer, dus alle stekkers maar eens na kijken en weer uit laten lezen.2 oktober 2011 om 23:47 #17917855brakke stekkers ertussen uit knippen en de kabeltjes aanelkaar solderen ,probleem definitief opgelost
7 november 2011 om 17:15 #17917856maar wel met de accu polen los …. toch? :D
8 november 2011 om 21:23 #17917857bij mij brand ook het airbag lampje doordat ik ooit de groene 80 polige connector links van de koppeling ontkoppelt had en de auto op contact heb gezet. ik begrijp dat ik dit met de opcom kan resetten? gewoon ééntje bestellen op ebay of wat?
9 november 2011 om 19:44 #17917858jep, of ff in de buurt zoeken naar iemand met op-com,
maar voor dat geld zou ik hem ook gewoon bestellen.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.