Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › zelf reparatie uitvoeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2013 om 15:50 #18124248
@arjontje wrote:
@greg wrote:
@arjontje wrote:
Remschijf mag max 50% roest zitten. op het remmend vlak. (wat de remblok raakt op de schijf)
Maar het remverschil mag ook maar 30% zijn. dikte van de remblokken en schijven is geen eis voor de apk.Sinds wanneer zijn er geen wettelijke eisen gesteld aan dikte van de remblokken? Ik weet niet beter dan elke garage bij een APK als eerst begint over de dikte van de remblokken! Over remverschil hoor je ze nooit. By the way…hoe meten ze dit verschil? En wat bedoel je met verschil ten opzichte van wat..?
Elke autobedrijf die zegt dat de remblokken te dun zijn voor de apk wil alleen verkopen, en is niet eerlijk over de regels.
In het apk boek staan (vandaag 09-04-2013) geen regels over dikte van remblokken, en schijven.
Wat ze wel kunnen doen bij te dunne remblokken of schijven, is er een advies punt van maken.
Dan krijg je een aantekening op je keuringsformulier.
Om aan te geven dat in het komende jaar de schijven en of blokken vervangen dienen te worden.Wat WEL afkeur is, is als er geen voering meer op de remblokken zit.
Het zo gezegde staal op staal.Het remverschil is tussen de beide wielen op 1 as. dus het remverschil tussen links en rechts.
Maar dit is 8 van de 10 keer geen probleem.Vorig jaar bij dezelfde garage geen aantekening gehad, ben wel afgelopen jaar met vouwwagen op pad geweest de bergen in en je ziet nu wel, dat de remschijf zelf, behoorlijk op is vergeleken voor (plusminus 3500 km.gereden)
Jammer is wel dat de garage het niet zo verwoordt als dat jij doet, dit komt bij mij vertrouwelijker over.
Ben benieuwd wat ie voor de kosten rekent nu ik het e.e.a. zelf gaat doen.9 april 2013 om 15:59 #18124249Heb inmiddels een schijvenset, handremkabel, spiraalveren besteld! :D bij GM-Tuningsparts, deze kon aan de hand van het chassisnummer wel de originele veren bestellen! En enen Eugene reageerde direkt en werdt netjes geholpen.In het verleden heb ik al eens dakspoiler bij hem besteld, heb ik toen afgehaald bij hem thuis.
Vanmiddag ook nog van die nitril kunstlederen handschoenen gehaald, toch nog veel gevoel in het werk en geen vieze handjes haha..
Weet nog niet of ik de pakking van het spruitstuk zelf ga vervangen, zijn trouwens niet ech goedkoop.
Nog nodig zijn twee assteunen, kopervet, staalborsteltje en WD40 heb ik ook!Nog iets vergeten :hmmz ?
10 april 2013 om 05:56 #18124250@greg wrote:
Heb inmiddels een schijvenset, handremkabel, spiraalveren besteld! :D bij GM-Tuningsparts, deze kon aan de hand van het chassisnummer wel de originele veren bestellen! En enen Eugene reageerde direkt en werdt netjes geholpen.In het verleden heb ik al eens dakspoiler bij hem besteld, heb ik toen afgehaald bij hem thuis.
Vanmiddag ook nog van die nitril kunstlederen handschoenen gehaald, toch nog veel gevoel in het werk en geen vieze handjes haha..
Weet nog niet of ik de pakking van het spruitstuk zelf ga vervangen, zijn trouwens niet ech goedkoop.
Nog nodig zijn twee assteunen, kopervet, staalborsteltje en WD40 heb ik ook!Nog iets vergeten :hmmz ?
Geen kopervet gebruiken.
Dit gaat uiteindelijk tegen je werken!Als koper vet oud wordt dan wordt het een soort poeder.
Waar door het gaat werken als een lichte locktite.Ceramische vet is beter.
10 april 2013 om 08:00 #18124251Of geen vet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.