Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › zelf reparatie uitvoeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2013 om 21:04 #18124223
OOhh jahh, schijn ook nog een lekke pakking te hebben van het spruitstuk. Heb nog ff gekeken maar denk niet dat dit een doe het zelf klusje wordt. :hmmz
6 april 2013 om 23:50 #18124224Welke motor heb je er in
7 april 2013 om 06:52 #18124225@greg wrote:
@arjontje wrote:
Remschijf mag max 50% roest zitten. op het remmend vlak. (wat de remblok raakt op de schijf)
Maar het remverschil mag ook maar 30% zijn. dikte van de remblokken en schijven is geen eis voor de apk.Sinds wanneer zijn er geen wettelijke eisen gesteld aan dikte van de remblokken? Ik weet niet beter dan elke garage bij een APK als eerst begint over de dikte van de remblokken! Over remverschil hoor je ze nooit. By the way…hoe meten ze dit verschil? En wat bedoel je met verschil ten opzichte van wat..?
> Aan de Voering van Remblokken zit inderdaad geen wettelijk minimum.
– stelregel is simpel, Zit er weinig voering op (minder dan een 3mm ongeveer, Krijg je een Adviespunt remblokken vervangen (AC-tje noemen ze dat))
– Ijzer op ijzer is afkeur..zo simpel is het..
> aan de remschijven is wel een minimum dikte toegewezen, deze is per merk en type auto en remschijf anders.
Willem
7 april 2013 om 07:38 #181242267 april 2013 om 07:44 #18124227Is het echt noodzakelijk om de distributie riem te vervangen bij 60.000 km of kun je hier gerust nog 10.000 km langer mee doorrijden?
Allemaal bedankt voor het meedenken
7 april 2013 om 08:26 #18124228Ik zou het risico niet lopen, maar het is niet zo dat hij bij de 61k gelijk knapt:)
7 april 2013 om 09:15 #18124229ik heb paar maanden geleden ook mijn veren voor vervangen, was 1 ook afgebroken. ik heb bij schokdempershop.nl 2 spiraalveren voor ook sportonderstel voor €114,- incl verzendkosten gekocht en werd perfect afgeleverd. mijn broer heeft het bij mij gedaan en is geen automonteur maar je MOET echt een veerspanner gebruiken anders gebeuren er ongelukken maar hier in eindhoven kun je een brug huren en ook materiaal lenen zoals zo’n veerspanner.
ik heb een 2.5 v6 station sport edition II, heb jij die ook want dan kan ik je de artikelnummers wel even doorgeven of zelf ff op kenteken zoeken dan zie je meteen wat het kost en of ze op voorraad zijn dan heb je ze volgende week al in huis, en schijven en blokken rondom heeft mijn broer ook zelf vervangen, kan eigenlijk niks fout aan gaan.succes, mvg marco
7 april 2013 om 09:28 #18124230Spruitstuk zelf of de pakking. Dit is bij een 1.8 makkelijk zelf te doen. V6 is moeilijker
7 april 2013 om 18:58 #18124231@marco-ehv wrote:
ik heb paar maanden geleden ook mijn veren voor vervangen, was 1 ook afgebroken. ik heb bij schokdempershop.nl 2 spiraalveren voor ook sportonderstel voor €114,- incl verzendkosten gekocht en werd perfect afgeleverd. mijn broer heeft het bij mij gedaan en is geen automonteur maar je MOET echt een veerspanner gebruiken anders gebeuren er ongelukken maar hier in eindhoven kun je een brug huren en ook materiaal lenen zoals zo’n veerspanner.
ik heb een 2.5 v6 station sport edition II, heb jij die ook want dan kan ik je de artikelnummers wel even doorgeven of zelf ff op kenteken zoeken dan zie je meteen wat het kost en of ze op voorraad zijn dan heb je ze volgende week al in huis, en schijven en blokken rondom heeft mijn broer ook zelf vervangen, kan eigenlijk niks fout aan gaan.succes, mvg marco
Hoi Marco,
Nee veren zijn anders jij hebt een V6, daarvan zijn de veren iets stugger, door de zwaarder motor.
Hoe hebben jullie de veerpoot losgemaakt ik zie enkel een moer aan de bovenzijde van de veerpoot onder de motorkap.
Moet deze gedemonteerd worden? Schiet de veer dan niet naar beneden of moet je alvorens de veer spannen?Groet Gregory
7 april 2013 om 19:04 #18124232@teungts wrote:
Spruitstuk zelf of de pakking. Dit is bij een 1.8 makkelijk zelf te doen. V6 is moeilijker
De pakking! Maar moet het spruitstuk dan niet gedemonteerd worden? Moet de auto daarvoor niet op een brug gezet worden?
7 april 2013 om 19:04 #18124233Uhm… Zwarte doppie eraf trekken? :P De moer die erachter zit losmaken, onderaan de schokdemper de bout eruit halen en je hebt het complete pakketje in je hand. Achteraf kan je de veer inspannen en dan de rest losmaken.
7 april 2013 om 19:06 #18124234Spruitstuk moet er sowieso af, anders krijg je er nooit een pakking tussen. Helaas zitten de moertjes hiervan op lastig te bereiken plaatsen.
7 april 2013 om 19:13 #18124235idd zoals klopper al zegt, als je de complete schokdemper eraf hebt, hebben wij hem in een bankschroef gezet en toen de veer ingeknepen en dan de schotel los.
ja klopt maar zag pas na mijn bericht dat je een 1.8 hebt maar die hebben ze daar ook en zal zelfs nog wel goedkoper zijn dan de mijne.
succes ermee
7 april 2013 om 19:38 #18124236@Klopper wrote:
Spruitstuk moet er sowieso af, anders krijg je er nooit een pakking tussen. Helaas zitten de moertjes hiervan op lastig te bereiken plaatsen.
Daarnaast willen ze ook wel eens afbreken. Dus rustig aan met loshalen en lekker in de WD40 laten soppen voor het losdraaien.
Greetz Emiel
7 april 2013 om 19:44 #18124237@TWA wrote:
@Klopper wrote:
Spruitstuk moet er sowieso af, anders krijg je er nooit een pakking tussen. Helaas zitten de moertjes hiervan op lastig te bereiken plaatsen.
Daarnaast willen ze ook wel eens afbreken. Dus rustig aan met loshalen en lekker in de WD40 laten soppen voor het losdraaien.
Greetz Emiel
En steen koude motor
7 april 2013 om 20:20 #18124238@Klopper wrote:
Spruitstuk moet er sowieso af, anders krijg je er nooit een pakking tussen. Helaas zitten de moertjes hiervan op lastig te bereiken plaatsen.
Oké , maar kan zo niet door de kapdelen zien of de auto hiervoor op de brug moet?
Mocht iemand nog een aankooptip hebben wat betreft een verlagingsset (nieuw) dan hoor ik dat graag!
7 april 2013 om 20:23 #181242397 april 2013 om 20:52 #18124240duur… kijk is op kfzteile24.de
8 april 2013 om 13:10 #18124241Tsjezus wat een gedoe om het origineel opelnummer van de spiraalveren of schokdempers te achter halen zeg!
Wie.. o Wie… kan mij helpen om een origineel set veren te bestellen. Uit die duitse site hierboven kan ik ook geen wijs worden!
En hebben jullie nog aanbevelingen wat betreft een set remschijven achter/Mijn dank zou groot zijn!
8 april 2013 om 14:13 #18124242Mischien een keer kijken op winparts?
Geen idee of dit qua prijs ideaal is maar heb er pas wat onderdelen besteld (op kenteken)
en werd netjes en best snel geleverd.
ook de plaatselijke automaterialen zaak kan vaak op kenteken een hoop onderdelen regelen.8 april 2013 om 15:22 #18124243Opel nummer van de veren Staat op je veren zelf, meestal nog leesbaar ook als je m schoonmaakt..
Bij kan ik van alle 4 zo de nummers en lettercodes nog lezen, slechts 250.000km oud.
Willem
8 april 2013 om 16:26 #18124244@wim-v6 wrote:
Opel nummer van de veren Staat op je veren zelf, meestal nog leesbaar ook als je m schoonmaakt..
Bij kan ik van alle 4 zo de nummers en lettercodes nog lezen, slechts 250.000km oud.
Willem
Ohh….. oké Willem, had gehoopt het zonder demontage van de velgen te kunnen vinden, dan maar ff het wiel verwijderen en de boel schoonmaken!
Maarruhh ik vraag het gewoon nog een keer ;) waar bestellen jullie je materialen?
8 april 2013 om 17:03 #18124245Bij de onderdelen leverancier alhier (Kortingen tot 60%)
Sloperijen
etc etc.Willem
8 april 2013 om 17:06 #18124246pkwteile.de
profiteile.de
autoteilemann.de
ebay.de
ebay.co.uk9 april 2013 om 06:26 #18124247@greg wrote:
@arjontje wrote:
Remschijf mag max 50% roest zitten. op het remmend vlak. (wat de remblok raakt op de schijf)
Maar het remverschil mag ook maar 30% zijn. dikte van de remblokken en schijven is geen eis voor de apk.Sinds wanneer zijn er geen wettelijke eisen gesteld aan dikte van de remblokken? Ik weet niet beter dan elke garage bij een APK als eerst begint over de dikte van de remblokken! Over remverschil hoor je ze nooit. By the way…hoe meten ze dit verschil? En wat bedoel je met verschil ten opzichte van wat..?
Elke autobedrijf die zegt dat de remblokken te dun zijn voor de apk wil alleen verkopen, en is niet eerlijk over de regels.
In het apk boek staan (vandaag 09-04-2013) geen regels over dikte van remblokken, en schijven.
Wat ze wel kunnen doen bij te dunne remblokken of schijven, is er een advies punt van maken.
Dan krijg je een aantekening op je keuringsformulier.
Om aan te geven dat in het komende jaar de schijven en of blokken vervangen dienen te worden.Wat WEL afkeur is, is als er geen voering meer op de remblokken zit.
Het zo gezegde staal op staal.Het remverschil is tussen de beide wielen op 1 as. dus het remverschil tussen links en rechts.
Maar dit is 8 van de 10 keer geen probleem. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.