zelf remschijven en blokken vervangen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum zelf remschijven en blokken vervangen?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

Beste luitjes, wie heeft voor mij wat tips:

Gisteren is mijn Vec 3.2V6 APK gekeurd met als opmerking dat binnenkort de remschijven en blokken voor en achter de blokken aan vervanging toe zijn. Dit zou ongeveer € 550,00 incl. BTW gaan kosten met gebruikmaking van Bosch onderdelen.

Mijn vragen:
      -Is dit een redelijke prijs?
      -Kan ik het gemakkelijk zelf doen (scheelt een hele hoop centjes)?
      -Zo ja, zijn er dan nog zaken waar ik speciaal op moet letten (volgens garage heb ik voor de blokken achter speciaal gereedschap nodig om de zuigers terug te duwen)?

Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!

arjontje
      Deelnemer

voor Bosch remmen is dit een nette prijs.

achter heb je idd speciaal gereedschap nodig.
        maar vaak kan het met een lijmtang en waterpomp tang ook.
        maar dan moet je wel goed uitkijken dat je het hoesje van de zuiger niet beschadigd

roger rabbit

Ik vindt het een nogal pittige prijs, een origineel setje koop je al voor € 170 en dan nog een stukje arbeidsloon….

Kano
          Deelnemer

[verwijderd]

nevermind. king:

cano666

Het is wel een redelijk goed prijs maar ik vind het als nog veel geld en dit is zeker wel zelf te doen dat speciaal gereedschap is onzin als je dat rubbertje maar niet scheurt is het goed.

kimmiej666
              Deelnemer

Bij mister-auto kom je vele malen goedkoper uit op bosch remmerij.

Heb daar laatst ook alles besteld voor mijn vec.

Het vervangen valt op zich mee, enkel achter moet je de zuiger terugdraaien. Kan zoals hierboven gemeld met tangetje, maar wel verdomd zwaar.

Terugstelset is eigenlijk makkelijk wegens beter grip.

taner32
                Deelnemer

Ik heb ook vanmiddag bij mijn 3.2 remschijven en remblokjes vervangen. TRW-schijven en Bosch-remblokken. Dat kostte mij nog geen 100euro inclusief verzending. Anderhalf uur werk en klaar.

Famempeters

vraag de hele set is aan bij http://www.voordeelparts.nl zal je verbazen wat dat kost. en het werk valt echt wel mee is goed te doen ook ik gebruik een lijmklem
                    met een grote waterpomp tang voor achter gaat goed . ik denk dat je de heft van het geld in de zak houd .

Bert

Anoniem

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/remmenset-achterzijde-opel-signum-vectra-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Origineel spullie, en ff met iemand van het forum een leuke dag van maken. 169 euro + een kratje bier en een pakkie peuken…

Scheelt je bakken met geld!

EddyVectra3.2V6
                      Deelnemer

Op internet staan goedkope setjes remzuiger terugstel set. Boor een tientje of drie vier heb je al zo’n setje.
                        Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik dan 1 of 2 spindels hebben?
                        De goedkope setjes hebben maar 1 spindel en ik weet niet of je dan beide zuigers achter terug kunt duwen.
                        Ook zag ik voor 10 euro één of ander universeel blokje, echter geen idee hoe dit werkt.

Opeltje17
                        Deelnemer

Je moet even kijken welke kant de spindel dan op draait jouw zuigers draaien gewoon normaal terug(rechts draad) maar er zijn ook zuigers waar bij je één kant linksom moet terug draaien, dit zal die andere spindel dan zijn(links draad)

Dus jij hebt aan één spindel genoeg, als ie maar rechtsom draait, en kijk even hoeveel opzet stukjes je erbij hebt

GTS Vectra
                          Deelnemer

Je hoeft er maar een te hebben, sommige auto’s hebben remmen waarvan de cilinder de andere kant op indraait.
                            Vandaar twee spindels een voor rechtsom en een voor linksom, ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.